Στην αποτίμηση της πορείας υλοποίησης του Ειδικού Σχεδίου Αναβάθμισης των Υποδομών της Ηπείρου που έχει ως στόχο την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Περιφέρειας, προχώρησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για την Ήπειρο του 2030 υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για «3+2 μεγάλα έργα στρατηγικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα. Τα τρία έργα που θα αλλάξουν τον χάρτη της Ηπείρου είναι το Βόρειο τμήμα του Ε65, ο οδικός άξονας από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά και ο Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας και, τα δύο έργα που άλλαξαν την Ήπειρο μέχρι τώρα είναι η Εγνατία Οδός, όπου στο αμέσως επόμενο διάστημα, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσουν εργασίες αναβάθμισης και η Ιόνια Οδός, την οποία θωρακίζουμε με αντιπλημμυρικά έργα».
Ξεκινώντας από το Βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Ε65 ο Υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «αναβαθμίζει τη σύνδεση της Περιφέρειας Ηπείρου, τόσο με την υπόλοιπη Ελλάδα, όσο και με τις γείτονες χώρες, διευκολύνει την εμπορευματική διακίνηση, ενισχύει την τουριστική κίνηση, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μείωση της ανεργίας και αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος». Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «οι εργασίες, που έχουν ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια, θα ολοκληρωθούν αρχές του 2025».
«Αυτό το έργο ήταν ζητούμενο για πολλά χρόνια και αν δεν ασχολούνταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι και οι αναγκαίες αδειοδοτήσεις από την ευρωπαϊκή επιτροπή, να είστε σίγουροι ότι αυτό το έργο δεν θα γινόταν ποτέ» σχολίασε.
Σε ό,τι αφορά το οδικό έργο σύνδεσης από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά, ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για ένα έργο που «ικανοποιεί ένα αίτημα δεκαετιών και επί της ουσίας αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού, από τα Ιωάννινα προς τα αλβανικά σύνορα, διασχίζοντας το νομό Ιωαννίνων. Είναι ο δυτικότερος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της Χώρας».
Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών «προβλέπονται 14 ανισόπεδοι κόμβοι και θα ξεκινά με τη σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό».
«Έχουμε εξασφαλισμένους τους πόρους από το ΕΣΠΑ και στόχος μας είναι εντός του έτους να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση για να ξεκινήσουν οι εργασίες», όπως έκανε γνωστό.
Το τρίτο έργο αφορά τον Νέο Λιμένα Ηγουμενίτσας όπου «μετά από πολλά χρόνια, ολοκληρώνεται μέχρι τέλη του έτους και η Γ΄ Φάση», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, υπογραμμίζοντας ότι είναι «στρατηγικής σημασίας για την περιοχή, καθότι θα γίνει ένα πλήρες λιμάνι, δηλαδή και εμπορικό και επιβατικό».
«Με δεδομένο ότι η Ηγουμενίτσα αποτελεί ένα από τα δύο βασικά λιμάνια που συνδέουν την Ελλάδα με την Ιταλία και την αναβάθμισή του ως εμπορευματικού κέντρου με την οδική σύνδεση της Εγνατίας και τον Ε65, θα υπάρξουν σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές για όλη την Ηγουμενίτσα, την Ήπειρο, αλλά και ολόκληρη τη χώρα», τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «το ποσοστό υλοποίησης του έργου ανέρχεται στο 90% και εκτιμούμε ότι μέχρι τέλος του χρόνου το έργο θα έχει ολοκληρωθεί».
Τα νέα οδικά έργα που δρομολογούνται
Συνεχίζοντας, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε: «στην ουσιαστική δουλειά που γίνεται στην Ήπειρο και σε επίπεδο μελετών και έργων που θα μπουν ως στόχοι την επόμενη τετραετία». Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για μία σειρά από οδικά έργα που δρομολογούνται και για τα οποία έχει ωριμάσει το μελετητικό αντικείμενο προκειμένου το επόμενο διάστημα να αναζητηθούν χρηματοδοτήσεις.
Πρόκειται για τα:
- Καλπάκι – Κόνιτσα με προϋπολογισμό κατασκευής κοντά στα 30 εκατ. ευρώ.
- Παράκαμψη Ηγουμενίτσας με προϋπολογισμό κατασκευής στα 35 εκατ. ευρώ, όπου αναμένεται η έκδοση περιβαλλοντικών όρων.
- Όπως πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών «προχωράμε και τις μελέτες για το Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι με προϋπολογισμό κοντά στα 100 εκατ. ευρώ».