Τροχοί & TIR

Νέο Actros L: Διαστημικό αστέρι

Η Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε σε μία μικρή ομάδα δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου το νέο Actros L, την καινούργια ναυαρχίδα της γκάμας βαρέων φορτηγών που κατασκευάζει.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 18/05/2024 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το νέο ντιζάιν αφορά μόνο τα Actros L και μόνο τις φαρδιές καμπίνες με φλατ δάπεδο, δηλαδή, Stream, Big και Giga Space
Το νέο ντιζάιν αφορά μόνο τα Actros L και μόνο τις φαρδιές καμπίνες με φλατ δάπεδο, δηλαδή, Stream, Big και Giga Space

Η Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε σε μία μικρή ομάδα δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου το νέο Actros L, την καινούργια ναυαρχίδα της γκάμας βαρέων φορτηγών που κατασκευάζει. 

Στο κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης του κατασκευαστή στο Wörth της Γερμανίας, είδαμε από κοντά τα νέα οχήματα, και παρακολουθήσαμε μία σειρά από workshops που αφορούσαν στις (μεγάλες) αλλαγές στον σχεδιασμό και τις όποιες (ελάχιστες για την ακρίβεια) αλλαγές σε γραμμή μετάδοσης κίνησης και συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. 

Δομικά, ως προς το σασί και την καμπίνα, δεν έχει αλλάξει τίποτα, πλην της προσθήκης 80 χιλιοστών εμπρός και χαμηλά για καλύτερη αεροδυναμική και μείωση της κατανάλωσης κατά 3%, σύμφωνα με τον κατασκευαστή –ο ωφέλιμος όγκος της καμπίνας παραμένει απαράλλαχτος, και το ίδιο συμβαίνει με το σασί. Όπως και με το αμιγώς ηλεκτρικό eActros 600, αυτή η νέα καμπίνα για το Actros L ονομάζεται «ProCabin», και διατίθεται αποκλειστικά για τις εκδόσεις με πλάτος 2,50 μέτρα και επίπεδο δάπεδο, δηλαδή για τους τρεις τύπους καμπίνας, Stream, Big και Giga Space.

Ντιζάιν 

Ακόμη και για έναν κατασκευαστή που παραδοσιακά συνηθίζει να παίρνει μεγάλα σχεδιαστικά και τεχνολογικά ρίσκα με κάθε νέο μοντέλο όπως κάνει η Mercedes, το καινούργιο Actros L είναι πιθανότατα το πιο «προχωρημένο» σχέδιο όλων των εποχών του κατασκευαστή. Για την ακρίβεια, συνιστά μία οπτική γροθιά στην κατηγορία των τρακτόρων μεγάλων αποστάσεων.

Kαμπίνα 

Δομικά, ως προς το σασί και την καμπίνα, δεν έχει αλλάξει τίποτα, πλην της προσθήκης 80 χιλιοστών εμπρός και χαμηλά για καλύτερη αεροδυναμική και μείωση της κατανάλωσης –ο ωφέλιμος όγκος της καμπίνας παραμένει απαράλλαχτος, και το ίδιο συμβαίνει με το σασί. Όπως και με το eActros 600, αυτή η νέα καμπίνα για το Actros L ονομάζεται «ProCabin», και διατίθεται αποκλειστικά για τις εκδόσεις με πλάτος 2,50 μέτρα και φουλ επίπεδο δάπεδο, δηλαδή τις Stream, Big και Giga. Σε περίπτωση που αναρωτιέστε, ο προηγούμενος εξωτερικός σχεδιασμός παραμένει αμετάβλητος για όλες τις άλλες «στενές» (ή με «πεθαμένο») παραλλαγές καμπίνας του Actros.

Η καμπίνα παραμένει ίδια σε διαστάσεις
Η καμπίνα παραμένει ίδια σε διαστάσεις

Στο εσωτερικό, η Daimler έχει πλέον προικίσει το όχημα με ένα νέο κρεβάτι στον χώρο ανάπαυσης, το οποίο αποτελείται από ένα παχύ στρώμα που ονομάζεται premium με ένα πλαίσιο με σχάρες από κάτω, όπως ακριβώς και στα αντίστοιχα οικιακά. Οι πίνακες ελέγχου (πλαφονιέρες) στον χώρο ανάπαυσης διαθέτουν τώρα μεγαλύτερο εύρος λειτουργιών, ενώ στα πλαϊνά τοιχώματα έχουν προστεθεί νέες πρίζες USB-C - και νέα φώτα LED στην οροφή φωτίζουν το εσωτερικό και δημιουργούν ατμόσφαιρα. Μια νέα, δίχρωμη κουρτίνα, την οποία η Daimler περιγράφει ως υψηλής ποιότητας, επίσης προορίζεται να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης του οδηγού. Στο μπροστινό τμήμα στο εσωτερικό της ProCabin, το μάτι ανακαλύπτει τέλος, νέα καλύμματα καθισμάτων, (προαιρετικά) διπλό συρόμενο ψυγείο κάτω από το κρεβάτι, πρίζα 230 volt και πρίζα USB στο πάνω μέρος των μπροστινών ντουλαπιών. 

Γραμμή μετάδοσης κίνησης, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης 

Ως προς τη γραμμή μετάδοσης κίνησης δεν έχει αλλάξει τίποτα, κάτι μάλλον αναμενόμενο αφού ο κατασκευαστής παρουσίασε νέους κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και άξονες ένα χρόνο πριν. Το νέο Actros L φέρει την τρίτη γενιά του κινητήρα των 12,8 λίτρων OM 471, ενώ διατίθενται και τα γνωστά μηχανικά σύνολα OM 470 και OM 473. Με την τρίτη γενιά του OM 471, η Mercedes Benz Trucks θυμίζουμε ότι, εισήγαγε τεχνολογία με δύο νέους υπερσυμπιεστές που προσανατολίζονται στην κάλυψη των ποικίλων αναγκών κάθε είδους μεταφορικής εφαρμογής. Στην έκδοση που προορίζεται για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η έμφαση δίνεται στην επίτευξη της χαμηλότερης δυνατής κατανάλωσης καυσίμου. Σε συνδυασμό με το αναθεωρημένο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων, ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων επιτρέπει μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου έως και 4% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, σύμφωνα με την εταιρεία.

Μάθετε περισσότερα για το νέο Actros L στο τεύχος Μαΐου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext