Η μεγάλη άνοδος των εξαγωγών, όσο και των εισαγωγών (μικρότερη) επηρέασε θετικά τις διεθνομεταφορές με σημαντική άνοδο των τονοχιλιομέτρων. Έτσι, παρά το γεγονός, ότι η άνοδος των εξαγωγών αποτυπώνεται σε αξία των προϊόντων, ανάλογη άνοδος σημειώθηκε και στους όγκους των εξαχθέντων εμπορευμάτων, όπως κατέγραψε η Στατιστική Υπηρεσία στην έρευνά της για τις Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές κατά το τρίτο τρίμηνο του 2018.
Η μεγάλη αύξηση των φορτίων αφορούσε, όπως ήταν φυσικό, τις διεθνείς μεταφορές, οι οποίες μετρούμενες (και σωστά) σε τονοχιλιόμετρα κατέγραψαν άνοδο 21,7% σε σχέση με το 2017, σε αντίθεση με τις εθνικές μεταφορές, που εμφάνισαν μείωση τονοχιλιομέτρων κατά -1,6%, ένα στοιχείο που θα πρέπει κατά τη γνώμη μας να απασχολήσει επισταμένως κάθε ενδιαφερόμενο.
Γιατί, μπορεί τα φορτηγά να είναι ελεύθερα στη διενέργεια του μεταφορικού έργου – εθνικού ή διεθνούς – όμως η αγορά των μεταφορικών υπηρεσιών δείχνει μια συγκεκριμένη τάση που θα πρέπει κατά τη γνώμη μας να προβληματίσει. Βλέπουμε δηλαδή τις πρώην επιχειρήσεις διεθνών μεταφορών να καρπούνται αυτή την άνοδο των εξαγωγών, αλλά και των εισαγωγών, χωρίς καθόλου να επηρεάζονται από τις πρώην επιχειρήσεις των εθνικών μεταφορών.
Το αντίθετο μάλιστα. Τα φορτηγά που εκτελούν διεθνείς μεταφορές, όχι μόνο αύξησαν τη δράση τους προς και από το εξωτερικό, αλλά το αύξησαν και στο εσωτερικό της χώρας, όπου τώρα πραγματοποιούν πολλαπλάσιες μεταφορές, τη στιγμή που τα πρώην εθνικών μεταφορών αυτοκίνητα, αδυνατούν να βγουν στη διεθνή μεταφορά, πλην βέβαια ολίγων εξαιρέσεων.
Θεωρούμε, ότι η εικόνα αυτή, εξηγείται κατά κύριο λόγο από την έρευνα του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR με τίτλο «εθνική ή διεθνής μεταφορά;» επειδή όμως αυτή η κατάσταση συνεχώς ενισχύεται υπέρ των διεθνομεταφορέων, θα πρέπει να απασχολήσει τους ιθύνοντες της εθνικής μεταφοράς, είτε είναι επιχειρήσεις, είτε συνδικαλιστές, είτε μελετητές ή ερευνητές.
Γιατί, συνυπάρχει και ένα άλλο βασικό στοιχείο, αυτό που δείχνει την άνοδο των μεταφορών με ΦΙΧ σε βάρος των ΦΔΧ όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη, συμβαίνει το αντίθετο. Και η άνοδος αυτή των ΦΙΧ σημειώνεται κατά κύριο λόγο στο εσωτερικό της χώρας μας, δηλαδή οι περισσότερες επιχειρήσεις επιλέγουν ίδια μέσα για τη διακίνηση των προϊόντων τους.