Το γεγονός πως τα νησιά αποτελούν ένα ιδανικό περιβάλλον εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης, αλλά και τον στόχο της κυβέρνησης να έχουμε με ορίζοντα δεκαετίας ηλεκτρικό το ένα στα τρία οχήματα, ανέδειξε -μεταξύ άλλων- ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στο συνέδριο Ecomobility Conference.

«Στα νησιά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν αντιμετωπίζουν ζητήματα αυτονομίας. Αξίζει να προστεθεί στο brand των νησιών η καθαρή μετακίνηση», τόνισε ο υπουργός κάνοντας για πρώτη φορά ιδιαίτερη αναφορά στις δυνατότητες σύνδεσης του τουριστικού προϊόντος της χώρας με την ηλεκτροκίνηση.

Ηλεκτρικό το ένα στα τρία οχήματα εντός δεκαετίας

Στη συνέχεια της ομιλίας του, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως ο στόχος που περιλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, είναι ένα στα τρία νέα οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτρικό. Ο υπουργός παραδέχθηκε πως ο εν λόγω στόχος σήμερα ακούγεται φιλόδοξος, καθώς στην ελληνική αγορά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν πέρυσι μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων. Ωστόσο, όπως τόνισε ο υπουργός, οι εξελίξεις, η τεχνολογική πρόοδος και η μείωση του κόστους, θα βοηθήσουν να αντιστραφεί αυτή η εικόνα.

Ο κ. Κωστής Χατζηδάκης επανέλαβε ότι σχεδιάζονται κίνητρα (οικονομικά και στο επίπεδο της χρήσης) για τα ηλεκτρικά οχήματα με έμφαση στα εταιρικά αυτοκίνητα και τις δημοτικές συγκοινωνίες αλλά και συνολικά. «Καθιστούμε την οικολογική μετακίνηση πιο προσιτή στον μέσο Έλληνα εντός και εκτός πόλεων», είπε ο υπουργός.

Κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση

Περισσότερες λεπτομέρειες για το ζήτημα έδωσε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στο συνέδριο έκανε λόγο για κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μείωση φόρων και τελών ή επιδότηση της τιμής αγοράς, καθώς και για πρόσθετα κίνητρα για τη διευκόλυνση της χρήσης τους, όπως η δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους. Παράλληλα σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης η δημιουργία δικτύου σημείων φόρτισης τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους και για αυτό εξετάζεται αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης και αν ναι, τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης.

«Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα, logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters). Στόχος μας είναι να ετοιμάσουμε ένα νομοσχέδιο - μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία και την κοστολόγηση των πιθανών κινήτρων και μέτρων, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020 - με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων», ανέφερε η κα. Σδούκου.

Εμείς να προσθέσουμε, πως στη διεθνή έκθεση ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗexpo που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 29-31 Μαΐου 2020, θα παρουσιαστούν όλα τα προϊόντα ηλεκτροκίνησης, από ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα μέχρι τα τελευταία μοντέλα των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ομιλίες και να ενημερωθούν για τα κίνητρα, τις επιδοτήσεις και τα οφέλη από τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.