Τροχοί & TIR

Το Citan στη δουλειά

Το μικρότερο επαγγελματικό όχημα της Mercedes είναι από τον περασμένο Δεκέμβριο διαθέσιμο στη χώρα μας. Η συντακτική ομάδα του Τ&Τ έχει βρεθεί ήδη στο τιμόνι του Citan στη διάρκεια παρουσιάσεων στο εξωτερικό και έχουμε εξηγήσει αναλυτικά τα πάντα για το νέο μοντέλο αλλά, τώρα είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε τα στοιχεία εκμετάλλευσης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου επί ελληνικού εδάφους.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Παρασκευή 01/02/2013 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Mercedes-Benz Citan Long Van 109 CDI BlueEFFICIENCY

Το μικρότερο επαγγελματικό όχημα της Mercedes είναι από τον περασμένο Δεκέμβριο διαθέσιμο στη χώρα μας. Η συντακτική ομάδα του Τ&Τ έχει βρεθεί ήδη στο τιμόνι του Citan στη διάρκεια παρουσιάσεων στο εξωτερικό και έχουμε εξηγήσει αναλυτικά τα πάντα για το νέο μοντέλο αλλά, τώρα είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε τα στοιχεία εκμετάλλευσης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου επί ελληνικού εδάφους.

Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή ήταν το Citan 109 CDI Long Van, η «μεσαία» δηλαδή –διατίθενται επίσης η Compact στα 3,94 μέτρα και η Extra Long στα 4,71- με συνολικό μήκος 4,32 μέτρα και τον πετρελαιοκινητήρα ΟΜ 607 χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ισχύος 90 ίππων και μέγιστης ροπής 200 Nm. Ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρεται σε δύο ακόμη εκδόσεις ισχύος, μία στα 75 hp (108 CDI) και την πλέον ισχυρή 111 CDI των 110 hp. Τη γκάμα συμπληρώνει ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων, ισχύος 114 ίππων. Να σημειώσουμε ότι, διατίθενται και εκδόσεις crewbus με 5 καθίσματα (ανακλινόμενο το πίσω) και (προαιρετικά) δύο συρόμενες πόρτες στα πλαϊνά του αμαξώματος.

Το Citan Long Van διαθέτει μήκος χώρου φόρτωσης 1753 χιλιοστά, πλάτος 1460 (1219) ανάμεσα στους θόλους και γενικά διαστάσεις ικανές να φλοξενήσουν άνετα μία ευρωπαλέτα. Αν αυτή τοποθετηθεί εγκάρσια, τότε μπορεί ο επαγγελματίας να χρησιμοποιήσει (οριακά) και δεύτερη κάτι που όμως, όπως έχουμε εξηγήσει σε διάφορες δοκιμές, δεν συνίσταται στα πάνελ βαν της συγεκριμένης κατηγορίας. Ο λόγος αφορά στη διαμόρφωση του χαλύβδινου διαχωριστικού που με την κοιλότητα στο πάνω μέρος αφαιρεί ωφέλιμο όγκο από την κλούβα. Η πλαϊνή συρόμενη πόρτα διαθέτει άνοιγμα πλάτους 770 χιλιοστών και η πίω πόρτα 122.

 Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες, τοποθετώντας κούτες με λιπαντικά, δοχεία AdBlue, τελάρα, κιβώτια και αρκετά ακόμη προϊόντα, είναι εύκολο να εκμεταλλευθείς το σύνολο σχεδόν του διαθέσιμου ωφέλιμου όγκου της κλούβας. Ο χώρος φόρτωσης διαθέτει πλαστική επένδυση στο δάπεδο και ξύλινη στα πλευρικά τοιχώματα, εσωτερικό φωτισμό που ενεργοποιείται αυτόματα με τηλεχειρισμό και 11 (6 στο δάπεδο) κρίκους πρόσδεσης και ασφάλισης φορτίου, τους περισσότερους που έχουμε μετρήσει σε πάνελ βαν της κατηγορίας.

Περισσότερες λεπτομέρειες και μετρήσεις από τη δοκιμή μας θα διαβάσετε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Φεβρουαρίου που κυκλοφορεί.

PreviousNext