Τροχοί & TIR

Daf LF Euro 6 για μεταφορά γάλακτος

Τα νέα DAF LF Euro 6 καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα μεταφορικών εφαρμογών στην κατηγορία από 7,5 έως 19 τόνους. Η ευελιξία στην κίνησή τους, η εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα και το χαμηλό τους απόβαρο αποτελούν βασικά πλεονεκτήματα των LF. Η εταιρεία Έλατος με έδρα το Σχοινοχώρι Άργους αγόρασε δύο καινούρια DAF, το LF 180 των 8 τόνων και το LF 220 των 10 τόνων, από την εταιρεία Ergotrak μέλος του ομίλου εταιρειών Σφακιανάκη. Με κινητήρες Euro 6 των 184 και 220 ίππων και υπερκατασκευή ανοξείδωτα βυτία, αναλαμβάνουν τις μεταφορές φρέσκου γάλακτος στην ανατολική Πελοπόννησο. Στο τεύχος Ιανουαρίου που κυκλοφορεί επισκεπτόμαστε το τυροκομείο και κατευθυνόμαστε σε φάρμες για περισυλλογή γάλακτος. Εκεί συζητάμε με τον ιδιοκτήτη Βασίλη Καπετάνο για τη νέα επένδυση της εταιρείας του.
από Παύλος Μαυρομύτης | Πέμπτη 01/01/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η εταιρεία Έλατος με έδρα το Σχοινοχώρι Άργους αγόρασε δύο καινούρια DAF, το LF 180 των 8 τόνων και το LF 220 των 10 τόνων, από την εταιρεία Ergotrak μέλος του ομίλου εταιρειών Σφακιανάκη. Με κινητήρες Euro 6 των 184 και 220 ίππων και υπερκατασκευή ανοξείδωτα βυτία, αναλαμβάνουν τις μεταφορές φρέσκου γάλακτος στην ανατολική Πελοπόννησο. Επισκεφθήκαμε το τυροκομείο και κατευθυνθήκαμε σε φάρμες για περισυλλογή γάλακτος. Εκεί ο Βασίλης Καπετάνος μάς μίλησε για τη νέα επένδυση της εταιρείας του.

Συνέντευξη με τον ιδιοκτήτη

«Στο χώρο των βυτίων η εταιρεία μας εισέρχεται για πρώτη φορά μιας και στο παρελθόν δεν είχαμε κάποια αντίστοιχη εμπειρία. Όλα αυτά τα χρόνια οι παραγωγοί μετέφεραν το γάλα σε πλαστικά δοχεία και ακολουθούσε η μεταφόρτωση στα δικά μας φορτηγά. Μια διαδικασία ιδιαίτερα χρονοβόρα, με μεγάλες καθυστερήσεις. Η παραγωγή συνεχώς αυξάνονταν, οπότε η αγορά βυτίων για να μεταφέρουμε επιπλέον ποσότητες και πιο γρήγορα ήταν πλέον μονόδρομος για εμάς. Για να καλύψουμε τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες χρειαζόμασταν δυο οχήματα, ένα στην κατηγορία των 8 τόνων μικτού βάρους και ένα στους 10 τόνους. Το μεγαλύτερο έχει δρομολογηθεί για τα μακρινά δρομολόγια ενώ το 8τονο για τα πιο κοντινά» αναφέρει ο κ.Καπετάνος, ιδιοκτήτης της εταιρείας, και προσθέτει: «Το ζητούμενο ήταν η αγορά δυο οχημάτων σασί, που θα προορίζονταν για τοποθέτηση βυτίου, χωρίς να έχουμε κα­ταλήξει όμως στη μάρκα των φορτηγών. Το πρώτο και αυστηρό­τερο κριτήριο στην επιλογή του αυτοκινήτου έχει να κάνει με την οικονομία του. Θέλουμε πάνω απ' όλα τα δυο οχήματα να έχουν χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου έτσι ώστε να δούμε σημαντικά οφέλη στον τομέα αυτό. Δεν είχαμε κάποια εμπειρία από οχήματα DAF αλλά σε συζητήσεις που κάναμε με τον πωλητή της εταιρείας τον κ. Σπύρο Αρβανίτη μάς ενημέρωσε για τις χαμηλές καταναλώσεις των οχημάτων κάτι το οποίο μας επιβεβαίωσαν και συνάδελ­φοι ιδιοκτητές των προηγούμενων, Euro 5 μοντέλα. Το βασικό μας κριτήριο δηλαδή είναι η κατανάλωση γιατί από εκεί και πέρα στο θέμα της ιπποδύναμης δεν θεωρώ ότι θα είναι μεγάλες οι διαφορές σε σχέση με τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού».

«Η καμπίνα είναι εργονομική και βολική για το 8ωρο του οδηγού. Ο λεβιές των ταχυτήτων βρίσκεται σε σωστή θέση στο ταμπλό, όπως και το χειρόφρενο δίπλα από το κάθισμα του οδηγού. Θήκες για τα χαρτιά και διάφορα έγγραφα υπάρχουν ανάμεσα στα δυο καθίσματα ενώ για μικροπράγματα επάνω από το παρμπρίζ.  

Εύκολος στη χρήση του είναι ο υπολογιστής ταξιδιού που εμφανίζει τις διάφορες λειτουργίες στην οθόνη. Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η λειτουργία που βαθμολογεί τον οδηγό για τον τρόπο οδήγησής του, συμβολεύοντάς τον κατά κάποιο τρόπο ώστε να αποφεύγει οδηγικά λάθη. Θεωρώ ότι με το συγκεκριμένο σύστημα θα αλλάξουμε το στυλ οδήγησης που έχουμε, αναζητώντας το πιο οικονομικό».

«Στα πρώτα χιλιόμετρα που έχουμε καταγράψει με τα LF έχουμε παρατηρήσει ότι το κόψιμο του τιμονιού είναι πολύ καλό, όπως επίσης η απόδοση των κυρίως φρένων και του μηχανόφρενου για τις κατηφόρες. Ακόμη και ο περιοριστής ταχύτητας που είναι σεταρισμένος στα 85 χιλιόμετρα πιστεύω πως θα βοηθάει στην οικονομία στα μακρινά δρομολόγια, όταν θα χρησιμοποιούμε τον αυτοκινητόδρομο» εξηγεί ο κ. Καπετάνος.

Τα οχήματα

Τα δυο DAF LF είναι με καμπίνα ημέρας τύπου Day με πλάτος 2.130 χιλιοστά, μεταλλικό προφυλακτήρα και φιμέ κρύσταλλα. Οι κύριοι και ευρυγώνιοι καθρέφτες είναι θερμαινόμενοι. Οι προβολείς αλογόνου έχουν άθραυστο κάλυμμα και διαθέτει φώτα ημέρας. Το χρώμα των οχημάτων είναι λευκό, μη μεταλλικό.

Στη θέση οδήγησης

Το κύριο μεταφορικό έργο των δυο DAF είναι η περισυλλογή γάλακτος από φάρμες, που συνεπάγεται κίνηση σε χωματόδρομους και στενά περάσματα.

Ο πρώτος έλεγχος αφορά στην ευκολία από/επιβίβασης καθώς ο οδηγός θα χρειαστεί να κατέβει καθημερινά πολλές φορές από την καμπίνα του. Το ένα σκαλοπάτι τον βοηθάει να το κάνει εύκολα, αν και θα το θέλαμε λίγο εκατοστά ακόμη πιο κάτω.

Αφήνοντας απαλά το πόδι μας από το συμπλέκτη το όχημα ξε­κινάει ομαλά ενώ οι σχέσεις στο κιβώτιο ''κουμπώνουν'' με χαρα­κτηριστική ευκολία. Βέβαια ακόμη και για τέτοιου είδους μεταφορές, μέσα σε δύσκολες διαδρομές θα προτείναμε ανεπιφύλακτα το αυτοματοποιημένο κιβώτιο.

Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει το τιμόνι, το οποίο έχει καλό κόψιμο, όπως επίσης γρήγορη επαναφορά.

Τέλος οι αναρτήσεις αποσβένουν όλους τους κραδασμούς ενώ η καμπίνα δείχνει ιδιαίτερη σταθερότητα.

Στο ίδιο τεύχος #321

PreviousNext