Τροχοί & TIR

Στους 42 τόνους Όλα

Αύξηση Μικτού: Επικαθήμενα και συρόμενα με πέντε ή έξι άξονες μπορούν να εκτελούν εθνικές εμπορευματικές μεταφορές με μέγιστο μικτό βάρος 42 τόνων. Διαβάστε στο τεύχος Φλεβάρη που κυκλοφορεί ολόκληρη την υπουργική απόφαση, τις σημαντικές επιπτώσεις αλλά και τα σχόλιά μας για τα νέα δεδομένα.
Κυριακή 01/02/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Επικαθήμενα και συρόμενα με πέντε ή έξι άξονες μπορούν να εκτελούν εθνικές εμπορευματικές μεταφορές με μέγιστο μικτό βάρος 42 τόνων. Αυτό ορίζει μια από τις τελευταίες αποφάσεις που υπέγραψε πριν τις εκλογές (16-1-2015) ο (πρώην) υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, με την οποία εξισώνονται ως προς τα βάρη όλα τα φορτηγά (ψυγεία, μουσαμάδες, χωματουργικά και σιλοφόρα), δεδομένου ότι είχε προηγηθεί η αύξηση στους 42 τόνους του μικτού βάρους των κοντέινερς, των βυτίων υγρών τροφίμων και των καυσιμάδικων.

Απαραίτητη προϋπόθεση η ΜΑΜΦΟ (*) των ημιρυμουλκουμένων (επικαθήμενων) δύο αξόνων να μη ξεπερνά τους 31 τόνους και η ΜΑΜΦΟ των τριών αξόνων να μην ξεπερνά τους 34 τόνους. Αυτή η προϋπόθεση εφαρμόζεται μόνο σε συνδυασμούς πέντε ή έξι αξόνων.

Με την καινούργια απόφαση, θα μπορούν επίσης και οι τετραξονικοί συνδυασμοί είτε επικαθήμενα, είτε συρόμενα να εκτελούν εθνική εμπορευματική μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων (μόνο) μέχρι 40 τόνους μικτό.

«Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε αναγκαία αφενός για να μην υπάρχει άνιση μεταχείριση των μεταφορέων σε σχέση με το είδος της μεταφοράς την οποία εκτελούν, αφετέρου για να υπάρχει καλύτερη εκμετάλλευση των φορτηγών αυτοκινήτων. Άλλωστε τα φορτηγά αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής, τα οποία κατασκευαστικά έχουν την δυνατότητα αύξησης του μικτού τους βάρους, κυκλοφορούν σε χώρες της Ε.Ε. με πολύ μεγαλύτερο μικτό βάρος (πάνω από 45 τόνους )» δήλωσε ο πρώην υφυπουργός.

Η παραπάνω απόφαση (αριθ. ΦΑ1/63197/4636/14) ήδη ισχύει καθώς δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 133/Β/2015, αλλά θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να φροντίσουν να πάρουν τεχνική έγκριση για να αναγραφεί πάνω στην άδεια κυκλοφορίας τους το μικτό των 42 τόνων. Και θα πρέπει επίσης να έχουν υπόψη τους (αν και δεν έχει βγει διευκρινιστική εγκύκλιος) ότι θα καταβάλλουν και για τέλη κυκλοφορίας επιπλέον 500 περίπου ευρώ, δηλαδή 1400 ευρώ περίπου για τους 42 τόνους.

Διαβάστε σημαντικές επιπτώσεις και σχόλια στο σημείωμα του Εκδότη.

ΜΑΜΦΟ είναι η Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος που ταυτίζεται με το μικτό βάρος του οχήματος αλλά με συγκεκριμένο το απόβαρο του οχήματος (βάρος υγρών, οδηγού).

PreviousNext