Η Mitsubishi παρουσίασε στην 85η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το νέο L200. Πρόκειται για ένα μοντέλο στρατηγικής σημασίας για την εταιρεία Mitsubishi Motors Corporation, και το τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης προχώρησε μέσα σε 28 μόλις μήνες στη δημιουργία ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου. Το L200 που κυκλοφορεί σήμερα στους δρόμους πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από εννιά χρόνια και με παραγωγή 1.300.000 μονάδων, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2013 είναι ένα από τα πλέον πετυχημένα pick up της αγοράς. Συνολικά, μόνο στους ευρωπαϊκούς δρόμους εκτιμάται ότι, κυκλοφορούν γύρω στα 440.000 L200 από όλες τις γενιές του μοντέλου, με την ιαπωνική εταιρεία να μετρά έξι δεκαετίες τεχνογνωσίας στην κατασκευή ελαφρών ημιφορτηγών. Όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια, και η νέα (5η) γενιά του αυτοκινήτου θα κατασκευάζεται στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της Mitsubishi στην Ταϊλάνδη για την παγκόσμια αγορά. Το αυτοκίνητο εκκινεί την εμπορική του πορεία σε μερικές εβδομάδες, με νέο σασί, καμπίνα, κινητήρες και αυξημένα στοιχεία εκμετάλλευσης.
Ακόμη πιο «εργαλείο», με πλουσιότερο εξοπλισμό
Το νέο L200 πέμπτης γενιάς ακολουθεί τη φιλοσοφία του υπάρχοντος μοντέλου, το οποίο η Mitsubishi τοποθετεί στην κατηγορία Sport Utility Truck (SUT), με μεγάλη έμφαση σε τομείς όπως, η αξιοπιστία, η αντοχή και το εκτός δρόμου δυναμικό, που συνδυάζονται με όμορφο ντιζάιν και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Οι βελτιώσεις είναι μεγάλης έκτασης, και αρχίζουν από το νέας σχεδίασης αμάξωμα, που ακολουθεί το στυλ που ονομάζεται «J-Line» και χαμηλό (για τα δεδομένα της κατηγορίας) συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cd στο 0,40 με το απόβαρο να συγκρατείται σε «λογικά» πλαίσιο.
Στο εσωτερικό του νέου L200, το οποίο θα διατίθεται στην Ευρώπη σε εκδόσεις Double Cab και Club Cab- εισέρχεται κανείς με ένα νέο σύστημα ανοίγματος για το Club Cab με την παρουσίαση διπλών θυρών, δηλαδή, 4 ανεξάρτητων θυρών. Οι κύριες εμπρός πόρτες ολοκληρώνονται με (μικρότερες και με πίσω μεντεσέ) «κρυφές» αντίστοιχες πίσω, κάτι που σημαίνει πιο εύκολη είσοδο και έξοδο για τους επιβάτες, χωρίς εμπόδιο από οποιαδήποτε κεντρική κολόνα «Β».
Η καμπίνα διαθέτει αυξημένες ωφέλιμες διαστάσεις στην περιοχή της κεφαλής και των ώμων μπροστά, και των ποδιών πίσω. Επίσης, καθώς υπήρχαν κάποια σημεία κριτικής από τους πελάτες, για τη θέση οδήγησης, η Mitsubishi προχώρησε σε αρκετές αλλαγές: έδρανο και πλάτη στα καθίσματα είναι πλέον μεγαλύτερα σε διαστάσεις, η πλευρική στήριξη είναι τώρα καλύτερη, το τιμόνι ρυθμίζεται σε δύο έννοιες και οι κολώνες είναι πιο λεπτές και μελετημένες έτσι ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα. Ενδεικτικός της προσοχής στη λεπτομέρεια είναι ο σχεδιασμός στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων που είναι τελείως επίπεδα, καθώς και το γεγονός ότι, στο νέο μοντέλο, το εμπρός άκρο του καπό είναι ορατό. Όλα αυτά τα στοιχεία, σε συνδυασμό με την ακτίνα του κύκλου στροφής των μόλις 5,9 μέτρων, κάνουν το νέο L200 σημαντικά πιο φιλικό στην κίνηση στην πόλη αλλά και στην καθημερινή εργασία, γενικά.
Ως προς τον διάκοσμο, έντονη είναι η αίσθηση συμμετρίας, και η χαρακτηριστικά προσεγμένη συναρμογή των υλικών. Ταμπλό, κεντρική κονσόλα, τιμόνι, επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες είναι όλα νέου σχεδιασμού, ενώ κάνουν την εμφάνισή τους και υλικά που τοποθετούνται πρώτη φορά σε επαγγελματικό του κατασκευαστή, όπως διακοσμητικά πάνελ σε «piano black» (σαν μαύρη λάκα) και χρωμιωμένα ένθετα στην κονσόλα του πατώματος, το κεντρικό πάνελ και τον διακόπτη των ηλεκτρικών παραθύρων. Στις τετρακίνητες εκδόσεις, ο επιλογέας για τις «κοντές» σχέσεις, επίσης με φινίρισμα piano-black, προσφέρει μία ακόμη πινελιά πολυτέλειας.
Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό άνεσης, το νέο L200 προσθέτει δεκάδες νέα στοιχεία που δεν προσφέρονταν στο προηγούμενο μοντέλο, και τα οποία αναβαθμίζουν συνολικά το επίπεδο της διαβίωσης στην καμπίνα. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon), κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start κινητήρα, Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, διζωνικό αυτόματο A/C, χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι (paddles ή «αυτιά»), και πολλά ακόμη.
Νέοι κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων
Το L200 φέρει μία εντελώς νέα οικογένεια Mivec Diesel κινητήρων, «4N15» χωρητικότητας 2,4 λίτρων. Το μπλοκ είναι από αλουμίνιο, οι κύλινδροι 4 με 16 βαλβίδες, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC), άμεσο ψεκασμό, common-rail και χαμηλή σχέση συμπίεσης στη βιομηχανία (15.5:1 για το L200), για όσο το δυνατόν πιο χαμηλές εκπομπές ρύπων. Πέρα από την αποδοτικότητα, έμφαση δόθηκε στη μείωση του βάρους του κινητήρα, με χρήση ελαφρών υλικών παντού. Η εισαγωγή είναι με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων “MIVEC” της Mitsubishi, ο υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας και χρησιμοποιούνται τεχνολογίες Auto Stop & Go (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο για το δεύτερο).
Ο κινητήρας των 2.440 κυβικών εκατοστών θα διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος, στα 154 και 181 hp με τη μέγιστη ροπή να ανέρχεται στα 380 και 430 Nm, αντίστοιχα. Νέα είναι και τα κιβώτια ταχυτήτων, «βαρέως» τύπου σύμφωνα με την εταιρεία: ένα εξάρι μηχανικό, με μικρές διαδρομές, πιο ελαφρύ και με πιο θετικό κούμπωμα σε σχέση με το προηγούμενο, κι ένα πεντάρι αυτόματο με νέα λειτουργία «Sport». Το δεύτερο είναι ουσιαστικά μία βελτιωμένη εκδοχή του αντίστοιχου του Pajero, και σχεδιάστηκε με στόχο τη μείωση των απαιτήσεων συντήρησης και τη βελτίωση της οδηγησιμότητας, με νέο χαμηλού ιξώδους υγρό ATF που βελτιώνει την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες, μειώνει την αντίσταση για καλύτερη οικονομία καυσίμου και αυξάνει την αντοχή.
Εκτός δρόμου – ενεργητική ασφάλεια
Το L200 έχει καθιερωθεί στην παγκόσμια αγορά χάρη κυρίως στη φήμη που έχει αποκτήσει μεταξύ των επαγγελματιών για τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Η Mitsubishi φρόντισε να ενισχύσει τα στοιχεία εκείνα που κάνουν αποτελεσματικό σε δύσκολα τερέν το όχημα, αρχής γενομένης από το νέο πλαίσιο και την αυξημένη κατά 7% στρεπτική ακαμψία. Προτεραιότητα δίνεται φυσικά, στην αντοχή και την αξιοπιστία, με το νέο L200 να διατηρεί τη γενική διάταξη του προκατόχου του, όπως διπλά ψαλίδια και σπειροειδή ελατήρια μπροστά, και φύλλα σούστας πίσω.
Στις (πισωκίνητες) εκδόσεις 2WD και στα 4WD, τα νέας σχεδίασης φύλλα σούστας έχουν επανατοποθετηθεί ενώ το μήκος τους έχει αυξηθεί. Αναφορικά με την εμπρός ανάρτηση, η διάμετρος της αντιστρεπτικής δοκού αυξήθηκε με βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης. Οι μετατροπές αυτές αναμένεται ότι, θα προσφέρουν καλύτερη άνεση στο δρόμο και βελτιωμένη ευστάθεια εκτός δρόμου. Η εμπρός αντιστρεπτική δοκός έχει αναβαθμιστεί, οι συντελεστές ελατηρίων εμπρός και πίσω καθώς και τα χαρακτηριστικά απόσβεσης των αποσβεστήρων έχουν βελτιστοποιηθεί, και χρησιμοποιούνται μεγαλύτερες βάσεις αμαξώματος. Ο μικρότερος λόγος υποπολλαπλασιασμού για τις ταχύτητες συνεισφέρει σε ένα ελαφρύτερο σύστημα διεύθυνσης για μικρότερη προσπάθεια του οδηγού και το σύστημα πέδησης έχει αναβαθμιστεί με μικρότερη διαδρομή στο πεντάλ και μειωμένη απαιτούμενη δύναμη πέδησης. Και το νέο L200 εξακολουθεί να διαθέτει το ατού του προκατόχου του: Super Select 4WD II, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης της Mitsubishi με κοντό διαφορικό, που πλέον ενεργοποιείται από ένα ηλεκτρονικό σύστημα με περιστροφικό χειριστήριο στην κάτω κονσόλα. Καλοδεχούμενη σίγουρα από την αγορά η επιλογή για το συγκεκριμένο χειριστήριο ενώ, η δυνατότητα 4 επιλογών για μετάδοση της κίνησης, με το 4H Full Time 4WD να είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του Mitsubishi παραμένει ακόμη και τώρα σπάνια στην αγορά. Πρόκειται για «μακριές» σχέσεις με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς χωρίς να υπάρχει περιορισμός σε τελική ταχύτητα κίνησης. Επιπλέον, επιλέχθηκε κατανομή ροπής 40:60 για καλύτερο έλεγχο. Διατίθενται τέλος κλείδωμα πίσω διαφορικού, και η γωνία προσέγγισης είναι πραγματικά εντυπωσιακή, στις 30ο.
Η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του νέου μοντέλου έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά. Προστίθενται αερόσακος γονάτου οδηγού που αυξάνει το συνολικό αριθμό αερόσακων σε 7 μέσα στην καμπίνα, σύστημα ειδοποίησης αθέλητης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning), σύστημα υποβοήθησης ευστάθειας ρυμουλκούμενου (Trailer Stability Assist) και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε επικλινή επιφάνεια (Hill Start Assist).
Νέοι είναι και οι προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon) για βελτιωμένη ορατότητα. Αυτά τα νέα χαρακτηριστικά ασφάλειας προστίθενται στα Active Stability & Traction Control, Brake Assist, Brake Over-Ride System, ABS w/ Electronic Brake Force Distribution system, Emergency Stop Signal, και άλλα πολλά, που υπάρχουν και στο σημερινό μοντέλο.
Εκμετάλλευση, κόστη χρήσης
Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, όλες οι εκδόσεις του νέου L200 διαθέτουν μήκος εσωτερικού από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία, χωρίς να επηρεάζεται το ωφέλιμο φορτίο της καρότσας. Ειδικά στην έκδοση Double Cab η J-Line σύνδεση καμπίνας/ L200 φτάνει στη διπλοκάμπινη έκδοση, τα 5.205 χιλιοστά μήκους με 1.520 εξ αυτών να είναι η καρότσα. Αυτή η τιμή ισοδυναμεί με το 29,2% του συνολικού μήκους, είναι δηλαδή, παρόμοια με του ανταγωνισμού, που περιλαμβάνει μακρύτερα οχήματα και κυμαίνεται από 28,5% έως 29,6%.
Σημαντική κρίνεται και η αύξηση του βάθους της καρότσας, από 460 χιλιοστά (ύψος πλαϊνών τοιχωμάτων) που αυξήθηκε στα 475 χιλιοστά. Επίσης, το απόβαρο συγκρατήθηκε σε πολύ ανταγωνιστικά πλαίσια για την κατηγορία –το 4x4 διπλοκάμπινο δείχνει στη ζυγαριά 1.875 κιλά, αυξάνοντας έτσι την ικανότητα ρυμούλκησης στα 3.100 κιλά. Πλαίσιο και αμάξωμα είναι ολοκαίνουργια με εκτενή χρήση ατσάλινων φύλλων υψηλής αντοχής, αυξημένη στρεπτική ακαμψία, άρα και παθητική ασφάλεια και αυξημένη ηχομόνωση.
Η χρήση αντιδιαβρωτικών ατσάλινων φύλλων στην καμπίνα και την καρότσα μαζί με αυξημένη χρήση στεγανοποιητικών αναμένεται να μειώσει τη φθορά με το πέρασμα του χρόνου πέραν της στάνταρ 12ετούς αντιδιαβρωτικής προστασίας που περιλαμβάνει η εγγύηση της Mitsubishi. Τα αντιδιαβρωτικά ατσάλινα φύλλα αποτελούν το 62 % του βάρους, μία αύξηση της τάξης του 12 % συγκριτικά με το προηγούμενο L200 (στο Double Cab). Βελτιωμένη σημαντικά αναμένεται να είναι η οικονομία καυσίμου, χωρίς προς το παρόν να ανακοινώνονται τυποποιημένες τιμές μέσης κατανάλωσης. Αυξημένα είναι και τα διαστήματα μεταξύ της αλλαγής λαδιού για τον κινητήρα που, από 15.000 χιλιόμετρα για το προηγούμενο L200 αυξάνονται σε 20.000 για το νέο L200. Το ίδιο ισχύει και για τον έλεγχο του διακένου βαλβίδων που αντί για κάθε 30.000 χιλιόμετρα, απαιτείται τώρα κάθε 60.000. Ιδιαίτερα αναμένεται να εκτιμηθεί από τους επαγγελματίες και το γεγονός πως υπάρχει καδένα και όχι ιμάντας χρονισμού χωρίς απαιτήσεις συντήρησης.
Το 62% του βάρους του οχήματος τέλος, προέρχεται από αντιδιαβρωτικά ατσάλινα φύλλα δηλαδή, 12% αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (Double Cab). Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι, το νέο L200 αναμένεται στην ελληνική αγορά σε δύο μήνες (Ιούλιο του 2015).