Τροχοί & TIR

Ανανέωση για Ford Ranger με εξοπλισμό Λιμουζίνας

Στην έκθεση αυτοκινήτου της Μπανγκόγκ στην Ταϊλάνδη έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του το ανανεωμένο Ford Ranger. Παρόλο που σασί, ανάρτηση και διαστάσεις παραμένουν ως είχαν, δεν πρόκειται για ένα απ
Τετάρτη 29/04/2015 - 17:05
Κοινοποίηση στα Social Media

Στην έκθεση αυτοκινήτου της Μπανγκόγκ στην Ταϊλάνδη έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του το ανανεωμένο Ford Ranger. Παρόλο που σασί, ανάρτηση και διαστάσεις παραμένουν ως είχαν, δεν πρόκειται για ένα απλό «φρεσκάρισμα»/facelift, αλλά για συνολική αναβάθμιση του οχήματος, με πολλά στοιχεία του εξοπλισμού να τοποθετούνται για πρώτη φορά σε pick up. Το ελαφρύ ημιφορτηγό της Ford δέχθηκε εκτεταμένες επεμβάσεις στον σχεδιασμό του ενώ, σημαντικές είναι και οι προσθήκες στα μηχανικά μέρη, καθώς και τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η μεγάλη είδηση από την παρουσίαση του νέου Ranger είναι η πρωτοφανής (για pick up) σε έκταση και «βάθος» λίστα εξοπλισμού, με πολλά στοιχεία που περιλαμβάνονται σε αυτή, να τοποθετούνται για πρώτη φορά σε όχημα της κατηγορίας. Όπως συμβαίνει και με το υπάρχον μοντέλο, το νέο Ranger θα διατίθεται σε πάνω από 180 αγορές σε όλο τον κόσμο, με την έναρξη των πωλήσεων στην Ευρώπη να τοποθετείται στις αρχές του 2016. Το pick up της Ford συνεχίζει την εμπορική του επιτυχία, με άνοδο της τάξης του 40% για το 2014 σε σχέση με το 2013, και το ανανεωμένο μοντέλο αναμένεται να συνδράμει αυτή την έντονα ανοδική πορεία της Ford –το μερίδιο αγοράς του Ranger φτάνει το 21%.

Μοντέρνο σχέδιο και πολυτελής καμπίνα

Αρχίζοντας από το εξωτερικό, η έντονη, «ανάγλυφη», τραπεζοειδής μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τις άκρες της, συνδυάζονται με το καπό με τις έντονες ακμές. Νέοι είναι και οι προβολείς ομίχλης, και συνολικά, το εμπρός ένα τρίτο του οχήματος είναι ολοκαίνουργιο.

Το αποτέλεσμα, ειδικά από την έκδοση XLT και «πάνω» είναι εντυπωσιακό, παραπέμπει άμεσα στα τελευταίας γενιάς αμερικάνικα Ford και προσδίδει έντονη και σκληροτράχηλη παρουσία στο όχημα. Μικροαλλαγές υπάρχουν πάντως, σε όλη την έκταση του αμαξώματος ενώ, στοιχεία όπως οι «επιθετικές» εισαγωγές αέρα, βοηθούν αυτό που είχαν κατά νου οι σχεδιαστές: να δώσουν πρόσθετη οπτική ένταση στο αμάξωμα.

Η Ford αποφάσισε να αλλάξει σε τέτοιο βαθμό τον διάκοσμο και τη διαρρύθμιση της καμπίνας που, άνετα θα μπορούσε να μιλάει κάποιος για νέο μοντέλο. Το μοτίβο του σχεδίου στο εσωτερικό λοιπόν, είναι έντονες οριζόντιες γραμμές περιμετρικά, οι οποίες ξεκινούν από το ταμπλό, συνεχίζονται στις πόρτες και αυξάνουν την αίσθηση ευρυχωρίας. Τα μόνα στοιχεία που δεν έχουν αλλάξει είναι η βασική σχεδίαση του τιμονιού, τα ακροφύσια των αεραγωγών και κάποιοι διακόπτες. Η επαφική οθόνη πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα φτάνει πλέον τις 8 ίντσες, και είναι η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί σε όχημα της κατηγορίας. Το νέο Ranger φέρει την τελευταία γενιά του συστήματος συνδεσιμότητας της Ford, SYNC 2, με σειρά σημαντικών αναβαθμίσεων. Ενδεικτικά, με φωνητικές εντολές μπορεί ο οδηγός να ρυθμίσει τη θερμοκρασία της καμπίνας, να επιλέξει τη μουσική που θέλει ή τον τελικό προορισμό του στο σύστημα πλοήγησης.

Κινητήρες με αυξημένη αποδοτικότητα έως 18%

Και το νέο Ranger συνεχίζει να χρησιμοποιεί τους τρεις πετρελαιοκινητήρες της σημερινής γκάμας σε συνδυασμό με εξατάχυτα μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια, έχουν γίνει όμως εκτεταμένες επεμβάσεις σε όλους, με κύριο μέλημα τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, και τις βελτιωμένες επιδόσεις. Για μέγιστη ισχύ και ροπή που ενδείκνυνται (κυρίως) σε ρυμούλκηση βαρέως τύπου, η Ford προσφέρει την τελευταία γενιά του πεντακύλινδρου 3.2 TDCi ο οποίος είναι και η κορυφαία επιλογή ως προς την ισχύ. Ο κινητήρας διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων που συμβάλλει στην αύξηση της απόδοσης, ενώ εξακολουθεί να αποδίδει 200 hp και μέγιστη ροπή 470 Nm.

Το Ranger θα διατίθεται επίσης και σε εκδόσεις 130 και 160 hp του τελευταίας γενιάς τετρακύλινδρου 2.2 TDCi της Ford, με (σύμφωνα με τον κατασκευαστή) αισθητά βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και πολιτισμένη λειτουργία, αλλά και αυξημένη ισχύ συγκριτικά με τους κινητήρες 125 hp και 150 hp του απερχόμενου μοντέλου.

Το νέο Ford Ranger διατίθεται με τεχνολογία Auto-Start-Stop, που εξοικονομεί καύσιμο όταν το όχημα λειτουργεί στο ρελαντί όπως όταν σταματά σε φανάρι. Σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα μακρύτερων σχέσεων μετάδοσης, αυτές οι βελτιώσεις της απόδοσης συμβάλλουν στην επίτευξη μειώσεων της κατανάλωσης που υπερβαίνουν το 15% σε ορισμένα εκδόσεις του μοντέλου. Εντύπωση προκαλεί η ανακοίνωση της εταιρείας ότι, μόνο από το νέο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων στην εξαγωγή, ο 200άρης κινητήρας είναι κατά 18% πιο οικονομικός σε σχέση με το σημερινό αντίστοιχο μοντέλο.

Βελτιωμένη ανάρτηση, αναβάθμιση οδικής συμπεριφοράς

Αναφορικά με τις εκτός δρόμου ικανότητες του Ranger, το όχημα διατηρεί στο ακέραιο τις επιδόσεις του υφιστάμενου μοντέλου. Η ικανότητα διάσχισης υδάτινου εμποδίου (βάθος βύθισης) παραμένει στα 800 χιλιοστά, και η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος στα 230. Η γωνία πρόσεγγισης των 28ο και αναχώρησης 25 μοιρών δίνουν μία σαφή εικόνα των δυνατοτήτων του οχήματος. Το βοηθητικό κιβώτιο για τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς ελέγχεται ηλεκτρονικά, και μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, επιτρέπεται η εν κινήσει από 4x2 σε 4x4 (high). Υπάρχει φυσικά δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων μέσω υποπολλαπλασιασμού και μπλοκέ πίσω διαφορικό.

Τα στοιχεία εκμετάλλευσης παραμένουν γενικά τα ίδια, με την ικανότητα ρυμούλκησης να φτάνει τα 3.500 κιλά, σε όποιες αγορές αυτό επιτρέπεται δεδομένου ότι σε χώρες όπως η Ελλάδα το τεχνικό αυτό βάρος περιορίζεται σημαντικά από τη νομοθεσία μας. Οι μηχανικοί του κατασκευαστή αναφέρουν και βελτιώσεις, καθώς και συνολικά νέο σετάρισμα της ανάρτησης για βελτίωση της άνεσης και των δυναμικών χαρακτηριστικών. Αναβαθμισμένο είναι το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση EPAS (Electronic Power Assisted Steering) που, όπως όλα τα αντίστοιχα συστήματα, «καταργεί» την αντλία και έτσι ο βαθμός υποβοήθησης είναι συνεχώς μεταβαλλόμενος ανάλογα με την ταχύτητα, τη γωνία διεύθυνσης, την επιτάχυνση ή επιβράδυνση, τις πλευρικές επιταχύνσεις και σειρά άλλων παραμέτρων. Τα οφέλη είναι αρκετά: ελαφρύ στο μανουβράρισμα και το παρκάρισμα και ακριβές στις υψηλές ταχύτητες, μείωση θορύβου και μείωση κατανάλωσης που, ιδανικά μπορεί να φτάσει και το 3%.

Το υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού της αγοράς για pick up

Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της παρουσίασης του νέου Ranger, αποτελεί το πρωτοφανές για την κατηγορία επίπεδο βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού. Η Ford επιχειρεί να καθιερώσει ένα πολύ ραφιναρισμένο προϊόν γεμάτο στοιχεία άνεσης και ενεργητικής ασφάλειας που, μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν σε ελαφρύ ημιφορτηγό.

Στο νέο Ranger υπάρχουν (ενδεικτικά) Lane Keeping Alert με Lane Keeping Aid για την υποβοήθηση της διατήρησης της λωρίδας όπου κινείται το όχημα (με κάμερα), και Driver Alert που χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα και αισθητήρες για να διαπιστώσει εάν ο οδηγός είναι νυσταγμένος. Εάν παρατηρηθούν ενδείξεις όπως απόκλιση από την πορεία και ξαφνικές διορθωτικές εντολές στο τιμόνι, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό με όλο και πιο δυνατά σήματα.

Αναμφίβολα εντυπωσιακή είναι η διάθεση «έξυπνου» αυτόματου πιλότου (Adaptive Cruise Control) που χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για να διατηρήσει μία προεπιλεγμένη ταχύτητα καθώς και μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει όχημα μπροστά, επιβραδύνει αυτόματα για να διατηρήσει μία ασφαλή απόσταση. Όταν ο δρόμος αδειάσει, επιταχύνει για επαναφορά στην προεπιλεγμένη ταχύτητα. Ένας ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας (κόφτης) βοηθά τους οδηγούς να μην ξεπερνούν την προεπιλεγμένη ταχύτητα.

Στο ίδιο τεύχος #325

PreviousNext