O Σπύρος Νίκας και ο Φιλήμων Ανυφαντής είναι δυο γνώριμοί μας από τα παλιά, αλλά και γνωστοί Μερσεντάκηδες στο χώρο του φορτηγού. Τους θυμόμαστε από τα πρώτα Truck Festival όταν έφερναν το MercedesBenz 814 με υπερκατασκευή βυτίο μεταφοράς καυσίμων και αργότερα το τετραξονικό 3335 με βυτίο μεταφοράς νερού. Τα δυο οχήματα, με τις δικές τους πινελιές το καθένα, αποτελούν πραγματικά κοσμήματα για την περιοχή και δικαίως αποκαλούνται τα Αστέρια της Μάνδρας!

Πρόσφατα στον Ι.Χ στόλο των οχημάτων τους προστέθηκε ένα ακόμη, φυσικά μάρκας Mercedes-Benz. Άλλωστε θείος και ανιψιός δεν το συζητούν για άλλη μάρκα φορτηγών, θεωρώντας κορυφαία τα οχήματα του Γερμανού κατασκευαστή.

Με τον Φιλήμονα μιλήσαμε από τις πρώτες ημέρες που αγόρασε το 814, όταν ήταν ένα απλό διαξονικό όχημα χωρίς βελτιώσεις. Μας εκμυστηρεύτηκε τις αλλαγές που σχεδίαζε να κάνει, για να το μετατρέψει σε Supetruck αντάξιο των άλλων δυο. Γνωρίζαμε εκ των προτέρων πως το αποτέλεσμα σε αυτό το αυτοκίνητο θα είναι εξίσου καλό, όχι τόσο από ένστικτο, αλλά από την εμπειρία των δυο προηγούμενων Mercedes-Benz. Πράγματι, συνεπής στο λόγο του ο Φιλήμων μάς κάλεσε στα αποκαλυπτήρια του 814 ή ίσως πιο σωστά στα εγκαίνιά του. Κατηφορίσαμε λοιπόν προς τη Μάνδρα για να δούμε το αποτέλεσμα των προσπαθειών του, τη στιγμή που το 814 ήταν έτοιμο να ξεκινήσει το δρομολόγιό του.

Μαγεία

Άραγε πόσες βελτιώσεις μπορούν να γίνουν σε ένα μικρό διαξονικό; Η απάντηση είναι πολλές, ή για να είμαστε πιο σωστοί, πάρα πολλές. Αυτό το λέμε με κάθε βεβαιότητα παρατηρώντας το αστέρι του Σπύρου και του Φιλήμονα. Επάνω σε λίγα μέτρα λαμαρίνας έγινε σπουδαία δουλειά, τόσο χάρη στο κόκκινο χρώμα, όσο και στα ανοξείδωτα, κυρίως όμως είναι οι αερογραφίες που το ανέδειξαν.

Ξεκινούμε με το «κόσμημα» της μπροστινής πλευράς και αναφερόμαστε στην ανοξείδωτη μπάρα με την πρωτότυπη σχεδίασή της η οποία δίνει δυναμικά χαρακτηριστικά στο όχημα.

Το σχέδιο των αερογραφιών στις πόρτες κάνει αναδρομή στο παρελθόν με τα πρώτα μεταφορικά μέσα τα οποία ήταν τα κάρα με ένα ή δυο άλογα. Πιο συγκεκριμένα, στην πόρτα του οδηγού εμφανίζεται ένα κάρο το οποίο είναι φορτωμένο με άχυρα και επάνω σε αυτό βρίσκεται ένας άνδρας και μια γυναίκα, ταξιδεύοντάς μας στην ύπαιθρο, στις αγροτικές δουλειές και στα χωράφια. Στην πόρτα του συνοδηγού το σκηνικό παραμένει το ίδιο, με χωράφια, δέντρα και στο βάθος το ηλιοβασίλεμα, ωστόσο εδώ το κεντρικό θέμα είναι διαφορετικό και απεικονίζεται σε πρώτο πλάνο ένας γεωργός με δυο άλογα να σέρνουν το αλέτρι, για το όργωμα της γης.

Τα ανοξείδωτα (μπαστούνια, μαρκίζες, σκαλοπάτια, προφυλακτήρας) έχουν δέσει όμορφα επάνω στο κόκκινο χρώμα του οχήματος δημιουργώντας την ανάλογη αντίθεση.

Αστεράτη καμπίνα

Κατά γενική ομολογία το πρώτο πράγμα που κοιτάμε σε ένα φορτηγό είναι η εξωτερική του εμφάνιση και οι διάφορες μετατροπές που έχουν γίνει επάνω σε αυτό. Σε δεύτερη φάση, όμως, εμβαθύνουμε περισσότερο, περνώντας στο εσωτερικό, εκεί όπου ο οδηγός ξοδεύει τις περισσότερες ώρες της ημέρας του. Η εμπειρία μας στις φωτογραφίσεις φτιαγμένων φορτηγών μας έχει δείξει πως στο μεγαλύτερο ποσοστό τα οχήματα που έχουν βελτιώσεις εξωτερικά έχουν τις ανάλογες και στην εσωτερική πλευρά. Τον κανόνα αυτόν ακολουθεί και το 814 με την αστεράτη καμπίνα του. Λευκές επενδύσεις με κουμπιά στο θόλο του κινητήρα, τις πόρτες, την πλάτη, όπως επίσης και στα καθίσματα, έχουν δημιουργήσει τον πλέον αξιοζήλευτο χώρο οδήγησης.

Η ώρα περνάει και ο Φιλήμων πρέπει να συνεχίσει το δρομολόγιό του για να ξεφορτώσει τις μπάλες με τα άχυρα σε κοντινό στάβλο. Οι τελευταίες φωτογραφίες αφορούν το 814 δίπλα-δίπλα με το μπλε τετραξονικό με τις εξίσου εντυπωσιακές αερογραφίες. Δυο εργαλεία πραγματικά αστέρια των δρόμων.