Τροχοί & TIR

Νέο Toyota Hilux το 2016

Η Toyota παρουσίασε στην Μπανγκόγκ της Ταϊλάνδης και στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, την καινούρια γενιά ενός από τα πλέον γνωστά και αναγνωρίσιμα οχήματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το νέο Hil
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 01/11/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Toyota παρουσίασε στην Μπανγκόγκ της Ταϊλάνδης και στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, την καινούρια γενιά ενός από τα πλέον γνωστά και αναγνωρίσιμα οχήματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το νέο Hilux είναι η όγδοη κατά σειρά εκδοχή του εμβληματικού pick-up της ιαπωνικής εταιρείας που έχει παραχθεί σε πάνω από 16 εκατομμύρια μονάδες από το 1968 όταν και λανσαρίστηκε, έως σήμερα. Η φήμη του μοντέλου που διατίθεται σε 180 αγορές «χτίστηκε» πάνω στη θρυλική πλέον αξιοπιστία του Toyota, και τις μοναδικές εκτός δρόμου ικανότητες.

Το νέο Hilux -που αργεί ακόμα να πατήσει ευρωπαϊκό έδαφος- όπως, και τα νέα μοντέλα του ανταγωνισμού που παρουσιάστηκαν φέτος, κάνει μία σημαντική «στροφή» στον τρόπο που προσεγγίζει τον επαγγελματία πελάτη. Αν και παραμένει σύμφωνα με την Toyota ένα σκληροτράχηλο εργαλείο ικανό να δεχθεί ακραίες καταπονήσεις, εξοπλισμός άνεσης, διάκοσμος, ποιότητα επενδύσεων υλικών και φιλικότητα οδήγησης είναι σε πραγματικά άλλο επίπεδο σε σχέση με το μοντέλο που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στους δρόμους. Να σημειωθεί ότι, όπως είναι πλέον πάγια τακτική, το αυτοκίνητο θα διαθέτει διαφορετική γραμμή μετάδοσης κίνησης και σύστημα ανάρτησης για κάθε αγορά και περιοχή του πλανήτη. Αυτό υπαγορεύεται από τις διαφορετικές αντιρρυπαντικές προδιαγραφές και τα οδηγικά «ήθη» κάθε αγοράς. Επίσης, το Hilux θα το δούμε στην Ευρώπη και τη χώρα μας, την Άνοιξη του 2016.

Μεγαλύτερο και πιο επιβλητικό

Οι σχεδιαστές της Toyota «κράτησαν» από την υπάρχουσα γενιά, μόνο κάποιες αδρές γραμμές του προφίλ και το σχήμα των φώτων στο πίσω μέρος της καρότσας, ενώ όλα τα υπόλοιπα στοιχεία είναι ανασχεδιασμένα. Το αυτοκίνητο είναι μακρύτερο κατά 70 χιλιοστά, και φαρδύτερο κατά 20 ενώ, είναι ελάχιστα πιο χαμηλό από το υπάρχον μοντέλο, έβδομης γενιάς. Ο νέος προφυλακτήρας είναι μεν τεράστιος, αλλά προσφέρει καλύτερη γωνία προσέγγισης εμποδίου και κάνει όμορφο κοντράστ με τις χρωμιωμένες γρίλιες της μάσκας. Ανασηκωμένα είναι όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες, τα άκρα του προφυλακτήρα ώστε να αποφεύγονται οι επαφές σε οδήγηση εκτός δρόμου. Ο κύριος νεωτερισμός οπτικά, είναι τα πολύ φουσκωμένα φτερά πάνω από τους τροχούς που κάνουν το σχήμα μυώδες και επιβλητικό. Τα φώτα LED παραπέμπουν στα υπερπολυτελή SUV της Toyota και μόνο στο πίσω μέρος, οι σχεδιαστές φρόντισαν να αφήσουν σχετικά «απείραχτες» τις βασικές γραμμές του pick-up ώστε να διατηρείται μία οπτική συνέχεια με το σημερινό μοντέλο.

Τα κασώματα των φώτων διαθέτουν μικρά αεροδυναμικά τελειώματα για καλύτερη διαχείριση του αέρα, και ο προφυλακτήρας πιο μεγάλη επιφάνεια για πιο εύκολη ανάβαση στην καρότσα. Το χερούλι της καρότσας διαθέτει ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορείας που, σύμφωνα με την εταιρεία θα είναι στάνταρ σε όλο το εύρος της γκάμας. Όπως είναι αναμενόμενο, τρία θα είναι τα αμαξώματα: Single Cab, Extra Cab και Double Cab.

Ραφιναρισμένη κατασκευή

Έχοντας καλύψει εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών σε ακραίες κλιματικές συνθήκες και σε κάθε είδους δρόμους, οι μηχανικοί του τμήματος Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) επικεντρώθηκαν στη βελτίωση τριών, κυρίως, παραμέτρων: αποδοτικότητα, ηχομόνωση και αυτονομία. Αυτό έγινε μετά από πολλές συζητήσεις με κατόχους Hilux οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήματα σχετικά με επικείμενες βελτιώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι, πολύ υψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων που έθεσαν οι επαγγελματίες ήταν η ποιότητα κύλισης –πολλοί καλύπτουν εκατοντάδες χιλιόμετρα σε ημερήσια βάση. Επίσης, υπάλληλοι εταιρειών στην υλοτομία ζήτησαν μία λιγότερο θορυβώδη καμπίνα ώστε να επικοινωνούν απρόσκοπτα με το CB.

Σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό και προϊστάμενο του τμήματος εξέλιξης Hiroki Nakajima, όλη η σχεδίαση του νέου μοντέλου βασίστηκε σε αυτό που η Toyota αποκαλεί «redefining toughness». Χωρίς να μειωθεί καθόλου το εκτός δρόμου δυναμικό του pickup, θα έπρεπε το ραφινάρισμα, η άνεση και η αποδοτικότητα της κατασκευής να αλλάξουν συνολικά επίπεδο. Πάνω απ’ όλα λοιπόν, το νέο Hilux είναι πανεύκολο στον χειρισμό, τους ελιγμούς και το μανουβράρισμα. Ως προς την αυτονομία, πέρα από τους νέους κινητήρες που αρκούνται σε μικρότερες ποσότητες καυσίμου, μεγαλύτερο είναι τώρα και το ρεζερβουάρ.

Σασί και ανάρτηση είναι καινούρια, με το πρώτο να διαθέτει πιοπαχιές και άκαμπτες δοκούς που, συμβάλλουν και στην αύξηση της παθητικής ασφάλειας. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες και η άνεση είναι αναβαθμισμένες, χάρη στα νέου τύπου φύλλα σούστας και αμορτισέρ. Η ανάρτηση θα διατίθεται σε τρεις τύπους (comfort, βαρέως τύπου και στάνταρ), όχι όμως στην ίδια αγορά ταυτόχρονα. Άλλη δηλαδή, διαμόρφωση θα έχουν τα Hilux που προορίζονται για την Ευρώπη, κι άλλη αυτά για την Ασία. Όλες οι λεπτομέρειες τελούν υπό διαμόρφωση, και σύμφωνα με την ελληνική Toyota τίποτα δεν είναι οριστικοποιημένο ακόμη για την ευρωπαϊκή αγορά.

Νέοι κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων

Νέας σχεδίασης είναι και οι GD πετρελαιοκινητήρες, που αποδίδουν υψηλότερη ροπή σε χαμηλότερες στροφές από τον τρίλιτρο του σημερινού μοντέλου και αρκούνται κατά μέσο όρο σε 10% λιγότερο καύσιμο. Ο τετρακύλινδρος με σύστημα ψεκασμού common-rail, 1GD των 2.755 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 177 hp και ροπή 450 Nm στις 1.600-2.400 σ.α.λ., σύμφωνα με τους μηχανικούς της Toyota, σημαντικό είναι το κέρδος και στις επιταχύνσεις εν κινήσει, αφού κάτω από τις 3.000 σ.α.λ. ο νέος κινητήρας είναι σημαντικά πιο ελαστικός. Οι επιλογές σε κιβώτια ταχυτήτων αφορούν σε ένα μηχανικό κι ένα αυτόματο, αμφότερα με 6 σχέσεις. Και τα δύο κιβώτια ταχυτήτων είναι καινούρια, με το αυτόματο να διαθέτει ειδικό λογισμικό για ομαλή εκκίνηση όταν το αυτοκίνητο μεταφέρει κάποιο ρυμουλκούμενο.

Ο λόγος έχει να κάνει με τις τελείως διαφορετικές τεχνικές προδιαγραφές και γραμμή μετάδοσης κίνησης των Hilux που προορίζονται για διαφορετικές ηπείρους και γεωγραφικές ζώνες. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, το αυτοκίνητο διατίθεται σε δεκάδες, τελείως διαφορετικές διαμορφώσεις: πέρα από τις 3 διαφορετικές καμπίνες, τετρακίνητα και 4x2 μοντέλα, η γκάμα διαθέτει 4 κινητήρες, τρεις διαφορετικά σεταρισμένες αναρτήσεις, μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο. Είναι ασφαλές πάντως να υποθέσουμε ότι, στην Ευρώπη θα έρθει με διαμορφώσεις που δεν θα διαφέρουν από την υπάρχουσα γενιά.

Οι μηχανικοί της Toyota εκτιμούν ότι, το νέο Hilux θα αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης. Το αυτοκίνητο, πέρα από το νέο σασί, διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, σύστημα πρόσφυσης, ABS, 7 αερόσακους, hill-start assist και κάμερα οπισθοπορείας στάνταρ, σε όλες τις εκδόσεις.

Εξοπλισμός - εκμετάλλευση

Στο νέο Hilux οι διαστάσεις είναι διαφορετικές και μεταξύ άλλων υπάρχει πλέον και περισσότερος ωφέλιμος όγκος στο εσωτερικό της καμπίνας. Πέρα από αυτό, διάφορες επεμβάσεις ενισχύουν κι άλλο την ευρυχωρία και την άνετη διαβίωση των επιβατών. Κύριες διαφορές σε σχέση με την τρέχουσα γενιά του μοντέλου εντοπίζονται στον περισσότερο «αέρα» που υπάρχει για τους ώμους και τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού, ώστε ακόμη και άτομα ιδιαίτερα ψηλού αναστήματος να αισθάνονται άνετα. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει μεγαλύτερη διαδρομή για τη ρύθμιση καθ’ ύψος, και οι πλάτες των (νέων) καθισμάτων είναι τώρα πιο λεπτές. Αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον 35 χιλιοστά χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών στις διπλοκάμπινες εκδόσεις. Η καρότσα διαθέτει τώρα μεγαλύτερες διαστάσεις, η δυνατότητα έλξης αγγίζει τους 3,5 τόνους (ανάλογα με τη νομοθεσία κάθε χώρας) και το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.240 κιλά.

Ως προς τη διαβίωση στο εσωτερικό, η Toyota υπόσχεται σημαντικά βελτιωμένη ηχομόνωση, με τους νέους κινητήρες σχεδόν να μην ακούγονται στο ρελαντί. Το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης, όπως συμβαίνει σε όλα τα ελαφρά ημιφορτηγά που παρουσιάστηκαν τους τελευταίους μήνες είναι ασυνήθιστα υψηλό, ακόμη και για τις βασικές εκδόσεις. Ανάμεσα σε διάφορα συστήματα, ξεχωρίζουν οι μεγάλες επαφικές οθόνες στην κεντρική κονσόλα, και η δυνατότητα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί (keyless smart entry/start), στοιχείο που αναμένεται να εκτιμηθεί δεόντως από τους επαγγελματίες.

Αναφορικά τέλος, με το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην Ευρώπη, και ειδικότερα την ελληνική αγορά, οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για του χρόνου, τέτοια εποχή, χωρίς να έχει οριστικοποιηθεί κάτι. Είναι ακόμη πολύ νωρίς ακόμη και για να εκτιμηθεί ποιος κινητήρας θα επιλεχθεί καθώς, ακόμα λανσάρονται «σπέσιαλ» εκδόσεις του μοντέλου της τρέχουσας γενιάς, του οποίου οι πωλήσεις και η ζήτηση από τους επαγγελματίες παραμένουν σε πολύ υψηλό επίπεδο

Στο ίδιο τεύχος #331

PreviousNext