Αρκετά βελτιωμένο σε σχέση με τους προκατόχους του σε  όλους τους τομείς, το νέο Ssangyong Actyon Sports, αποτελεί μια αξιόλογη επιλογή στην κατηγορία των Pick up, αναζητώντας το δικό του μερίδιο σε μια αγορά με έντονο ανταγωνισμό. Με ιδιαίτερα δυναμικά χαρακτηριστικά για δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές και την άνεση επιβατικού στον αυτοκινητόδρομο, το οδηγούμε από την Αθήνα μέχρι τα βουνά της Πίνδου, σε ένα ενδιαφέρον και ιδιαίτερα πιεστικό test drive. Οι έντονες καμπύλες στο εμπρός καπό, η εξαγωνική μάσκα και οι δυναμικές γραμμές κατά μήκος του αμαξώματος είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της εξωτερικής πλευράς του οχήματος. Παράλληλα, τα roll bars στο χώρο φόρτωσης, αλλά και το συρταρωτό κάλυμμα (βάσει νομοθεσίας επιτρέπεται μόνο αν είναι από εύκαμπτο υλικό) το κάνουν ακόμη πιο εντυπωσιακό.

Άνετο και πλήρες

Η είσοδος στο εσωτερικό γίνεται με ευκολία από έναν κανονικού αναστήματος οδηγό, ωστόσο για έναν πιο κοντό είναι χρήσιμη η χειρολαβή που βρίσκεται στην αριστερή και τη δεξιά μπροστινή κολόνα. Η πρώτη εντύπωση αφορά στο θέμα της άνεσης, όπου τέσσερις επιβάτες βολεύονται με ευκολία στο εσωτερικό. Το παρμπρίζ προσφέρει ευρύ οπτικό πεδίο προς τα εμπρός τόσο για οδηγό και συνοδηγό, όσο και για τους πίσω επιβάτες. Η μείωση της ορατότητας στους καθρέπτες που προκαλούν οι μπροστινές κολόνες του αμαξώματος πάνω σε κλειστές στροφές είναι αυτή που συναντούμε και σε άλλα οχήματα αυτής της κατηγορίας. Το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό ποιοτικό πλαστικό και η συναρμογή του είναι πολύ γερή. Στην κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένη οθόνη αφής, από την οποία γίνεται ο χειρισμός του ραδιοφώνου, του DVD και του πλοηγού. Όλα τα χειριστήρια βρίσκονται κοντά στα δάχτυλα του οδηγού, όπως το Trip reset, ο κλιματισμός και το κουμπί των θερμαινόμενων καθρεπτών.

Αυτό που θα θέλαμε είναι τα χειριστήρια στο τιμόνι, όπως για παράδειγμα του ηχοσυστήματος. Επίσης, ο στρογγυλός διακόπτης για την τετρακίνηση θεωρούμε ότι δεν βρίσκεται τοποθετημένος σε καλό σημείο, καθώς «βρίσκει» στο πόδι του οδηγού, κοντά στο γόνατο.

Πολλές είναι οι θέσεις για τα διάφορα μικροαντικείμενα και τις συναντούμε στις πόρτες, στη βάση της κεντρικής κονσόλας και κάτω από τα πίσω καθίσματα. Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο επάνω-κάτω και όχι μέσα-έξω, κάτι που επίσης θα θέλαμε, ώστε να βρίσκει ο οδηγός πιο εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης. Δύο ποτηροθήκες είναι διαθέσιμες στη θέση δίπλα από το χειρόφρενο, ενώ μια 12volt πρίζα, ιδιαίτερα χρήσιμη, είναι τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα στην πλευρά του συνοδηγού, αλλά και μια μίνι κρεμάστρα αντοχής βάρους 3 κιλών.

Χώρος φόρτωσης

Η καρότσα του Ssangyong είναι ιδιαίτερα πρακτική, με ικανοποιητικές διαστάσεις για τη μεταφορά διαφόρων φορτίων. Πιο συγκεκριμένα το μήκος της είναι 1.275 χιλιοστά, το ωφέλιμο πλάτος της 1.600 χιλιοστά, ενώ ανάμεσα στους θόλους των τροχών 1.128 χιλιοστά. Το συνολικό ύψος της καρότσας είναι 525 χιλιοστά ενώ το κατώφλι φόρτωσης είναι χαμηλό, στα 760 χιλιοστά, βοηθώντας στην ευκολότερη φόρτωση αντικειμένων Ελέγχουμε το κάλυμμα του χώρου φόρτωσης το οποίο έχει κατασκευαστεί από σκληρό ανθεκτικό πλαστικό. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου χώρου φόρτωσης είναι η παρουσία του έξτρα αξεσουάρ, Bed X-Tender, το οποίο συγκρατεί τα αντικείμενα που μεταφέρονται, όταν η καρότσα είναι ανοιχτή.

Το βρήκαμε ιδιαίτερα πρακτικό και βολικό κατά τη μεταφορά των εμπορευμάτων, κερδίζοντας στην ουσία το διαθέσιμο χώρο της πόρτας όταν είναι ανοιχτή. Επιπλέον, το συρταρωτό κάλυμμα που έφερε το όχημα της παρουσίασης είναι ιδιαίτερα πρακτικό για τη μεταφορά αντικειμένων, γιατί τα κρύβει από τα αδιάκριτα βλέμματα και τα προφυλάσσει από τις καιρικές συνθήκες (π.χ. βροχή, χιόνι).

Η μοναδική επισήμανσή μας στο χώρο φόρτωσης αφορά στην παρουσία τεσσάρων άγκιστρων συγκράτησης φορτίων, ενώ θα ήταν χρήσιμα άλλα δύο στη μέση. Στην καρότσα του φορτώσαμε βαρέλια από τη βαρελοποιία Λιούτα και ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τους ιδιοκτήτες της, Αναστάσιο και Γιώργο για τη συνεργασία τους.

Ελκτική ικανότητα

Το μικτό βάρος του Ssangyong Actyon Sports κυμαίνεται από τα 1.873-2.035 κιλά, ανάλογα με την έκδοση, και μπορεί να μεταφέρει φορτία μέχρι 392 κιλά. Παράλληλα η μέγιστη ελκτική του ικανότητα για τρέιλερ με φρένα ανέρχεται στα 2.300 κιλά, ενώ χωρίς φρένα στα 750 κιλά.

Στον αυτοκινητόδρομο

Το πρώτο κομμάτι της δοκιμής αφορούσε την πορεία του οχήματος από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα, μέσω του αυτοκινητόδρομου, όπου κινούμενοι διαρκώς με 120 χλμ. στις 2.500 σ.α.λ, παρατηρούμε την απουσία αεροδυναμικών θορύβων, με το όχημα να κάνει ήσυχο ταξίδι, ενώ με ιδιαίτερη ευκολία κατάφερνε να διατηρεί το αυτοκίνητο μια υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Ο κινητήρας αποδίδει 155 ίππους στις 3.400-4.000 σ.α.λ, ροπή 360 Nm στις 1.500-2.800 σ.α.λ ενώ η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος φτάνει τα 163 χ.λ.μ.

Στις στροφές πατάει σταθερά και η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική. Αυτό που θεωρούμε μειονέκτημα είναι η απουσία cruise control που, στον αυτοκινητοδρομο, προσφέρει πιο ξεκούραστο ταξίδι. Εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την καλά ρυθμισμένη ανάρτηση, η οποία απορροφούσε όλους τους κραδασμούς.

Τέλος, το κούμπωμα των ταχυτήτων γίνεται με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ το τιμόνι έχει πολύ ελαφριά αίσθηση σε οποιοδήποτε οδόστρωμα και αν κινείται.

Εκτός δρόμου δυνατότητες

Το Ssangyong έδειξε εξαιρετική διαγωγή στην κίνησή του τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στο επαρχιακό δίκτυο, μεταφέροντας με άνεση και ξεκούραστα μια τετραμελή οικογένεια, μαζί με τα προσωπικά τους αντικείμενα. Ωστόσο, ένα αγροτικό, όπως είναι το Ssangyong Actyon Sports, προορίζεται για χρήση σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Ως εκ τούτου αποφασίσαμε να το οδηγήσουμε στο φυσικό του περιβάλλον, στα βουνά και στα λαγκάδια, και πιστέψτε μας δεν το λυπηθήκαμε καθόλου! Το κινήσαμε σε διαδρομή με πολλές δυσκολίες, την οποία χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον κτηνοτρόφοι, τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και κυνηγοί.

Μεσοχώρα-Χαλίκι-Βερλίγκα

Αφήνουμε πίσω μας την καταπράσινη Μεσοχώρα Τρικάλων και συνεχίζοντας από την παραποτάμια διαδρομή του Αχελώου, προσπερνάμε το Γαρδίκι και φτάνουμε στα χωριά του Ασπροποτάμου και συγκεκριμένα στο Χαλίκι, όπου στα γειτονικά βουνά βρίσκονται οι πηγές του ποταμού. Οι ντόπιοι κάτοικοι μας ενημερώνουν ότι εξαιτίας των βροχοπτώσεων ο χωματόδρομος δεν βρίσκεται σε καλή κατάσταση και πως είναι δύσκολη η προσέγγιση των πηγών, ωστόσο για εμάς, αποτελεί πρώτης τάξεως πρόκληση να δοκιμάσουμε τις εκτός δρόμου δυνατότητες του οχήματος. Επιλέγουμε την τετρακίνηση 4Χ4 (high) και με κουμπωμένη τη δεύτερη σχέση στο κιβώτιο ξεκινούμε την ανάβαση, με τη διαδρομή μετά τα 1.000 μέτρα να γίνεται ιδιαίτερα ανηφορική, με απότομες κλίσεις, στις οποίες επιλέγουμε και την πρώτη σχέση στο κιβώτιο. Το όχημα πατάει πολύ καλά στο οδόστρωμα, με απόλυτη σταθερότητα, το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί με ακρίβεια, ενώ δεν δεχόμαστε ιδιαίτερους κραδασμούς στο τιμόνι. Αυτό που μας ευχαρίστησε ιδιαιτέρως ήταν η ηχομόνωση. Στο εσωτερικό, στα πλαστικά και στο ταμπλό ο θόρυβος απουσίαζε.

Μόνο σε ένα σημείο της διαδρομής χρησιμοποιήσαμε το 4Χ4 (Low), όχι γιατί δυσκολευτήκαμε με την απλή τετρακίνηση, αλλά γιατί θέλαμε να δοκιμάσουμε την επιλογή αυτή και να δούμε τις δυνατότητές της. Πράγματι με το 4Χ4 (Low), το Ssangyong μετατρέπεται σε όχημα παντός εδάφους, αυξάνοντας στο μέγιστο τις αναρριχητικές του ικανότητες σε δρόμους με μεγάλη κλίση. Χάρη στις καλές γωνίες του αμαξώματος (προσέγγισης 25 μοίρες, ράμπας 20 μοίρες, αποχώρησης 25 μοίρες) αποφύγαμε αρκετά μεγάλα βυθίσματα του δρόμου και νεροφαγώματα.

Στα 1.660 μέτρα ο δρόμος πλέον γίνεται μη προσπελάσιμος, καθώς μεγάλες πέτρες έχουν πέσει στο οδόστρωμα, οπότε δεν μπορούμε να συνεχίσουμε την ανάβασή μας προς τις πηγές. Ο κίνδυνος οι κοφτερές πέτρες να σκίσουν κάποιο ελαστικό είναι πλέον ορατός, οπότε εγκαταλείπουμε την αρχική μας σκέψη να ανεβούμε ψηλότερα. Άλλωστε, το Ssangyong δεν είναι ιδιαίτερα υψηλό αυτοκίνητο, ενώ ο οδηγός οφείλει να προσέξει και τους «μασπιέδες» στην είσοδο των θυρών.

Στο δια ταύτα, το Ssangyong, έδειξε καλή διαγωγή στο εθνικό δίκτυο και επικεντρωνόμαστε κυρίως στις εξαιρετικές επιδόσεις του κινητήρα, ο οποίος κινεί το όχημα σβέλτα, όπως και στη σταθερότητά του στο δρόμο. Σε εκτός δρόμου διαδρομές με ανώμαλα εδάφη, κινείται επίσης χωρίς δυσκολίες, με μοναδικό του υστέρημα το χαμηλό εμπρός μέρος. Με προτεινόμενη λιανική τιμή πώλησης με απόσυρση από 20.980 ευρώ (STD2WD), 23.860 ευρώ (DLX 4WDI) και 25.820 ευρώ (DLX 4WD A/T) θεωρούμε ότι αποτελεί μια καλή επιλογή τόσο για οικογενειάρχες που θέλουν να απολαμβάνουν τις εξορμήσεις τους, αλλά κυρίως για επαγγελματίες που το κύριο πεδίο δράσης τους είναι σε πεδινές και ορεινές διαδρομές.

 

H βαρελοποιία ιδρύθηκε το 1937 από τον Αναστάσιο Λιούτα στο χωριό Μηλιά Μετσόβου Ιωαννίνων. Την εποχή εκείνη έφτιαχνε χειροποίητα βαρέλια χωρητικότητας έως 50 λίτρων.Το 1970 άρχισε να αγοράζει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα μηχανήματα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αλλάξουν οι συνθήκες εργασίας, να αυξηθεί η παραγωγικότητα και η εμπορική κίνηση. Το 1978 ιδρύει την εταιρεία «ΑΦΟΙ ΑΝ. ΛΙΟΥΤΑ Ο.Ε.» η οποία πλέον εδρεύει στη Λάρισα.Η παράδοση συνεχίστηκε από τον πάτερα στον γιο Ζήση Λιούτα και στη συνέχεια στα παιδιά του Αναστάσιο και Γιώργο, που με τη βοήθεια πλέον της τεχνολογίας δημιούργησαν μια σύγχρονη παραδοσιακή βαρελοποιία. Το βαρέλι εδώ και αιώνες ήταν το μοναδικό δοχείο για τη ζύμωση και τη διατήρηση του κρασιού. Σήμερα κρατάει το προβάδισμα στη δημιουργία κρασιών υψηλής ποιότητας.Το αποτέλεσμα της εντυπωσιακής ένωσης του κρασιού με την δρυ έχει αναβαθμίσει το ρόλο του βαρελιού. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι οινοπαραγωγοί και για αυτόν τον λόγο δίνουν μεγάλη προσοχή στην ποιότητα και την προέλευση των βαρελιών.