Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz Atego 1523 L

Η αύξηση της χωρητικότητας ενός φορτηγού αποτελεί βασικό παράγοντα για βελτίωση της συνολικής απόδοσης του οχήματος προς όφελος του ιδιοκτήτη, αν μάλιστα συνδυάζεται και με χαμηλό λειτουργικό κόστος
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/04/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η αύξηση της χωρητικότητας ενός φορτηγού αποτελεί βασικό παράγοντα για βελτίωση της συνολικής απόδοσης του οχήματος προς όφελος του ιδιοκτήτη, αν μάλιστα συνδυάζεται και με χαμηλό λειτουργικό κόστος. Με αυτά τα κριτήρια, η επιλογή του Atego 1523 L από τη βιομηχανία Viospiral ΑΕΒΕ θεωρείται επιτυχής, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ακολουθώντας το φορτηγό σε ένα από τα συνήθη καθημερινά δρομολόγια της μεταφοράς και διανομής προϊόντων.

Η γνώμη του οδηγού

Η εταιρεία Viospiral διανέμει καθημερινά τα προϊόντα της (είδη υγιεινής, φίλτρα, σπιράλ κλπ) από το εργοστάσιό της στα Οινόφυτα προς όλη την Αττική. Τακτικός προορισμός είναι κυρίως τα πρακτορεία μεταφορών απ’ όπου το εμπόρευμα προωθείται στην υπόλοιπη Ελλάδα. Συζητούμε για το νέο Atego που αγόρασε η Viospiral με τον οδηγό του, τον Σπύρο Αλαμάνο, ο οποίος εργάζεται στην εταιρεία από το 2002 και από τα χέρια του έχουν περάσει και παλαιότερα μοντέλα της Mercedes-Benz. Ο ίδιος μας αναφέρει:

«Καθημερινά ξεκινώ από τις εγκαταστάσεις μας στο Ρέντη και κατευθύνομαι στα Οινόφυτα όπου φορτώνω παλέτες και χαρτοκιβώτια με διάφορα προϊόντα της εταιρείας», μας λέει ο Σπύρος και συνεχίζει: «Μετά επιστρέφω στην Αθήνα και ξεκινώ τη διανομή τους. Όλη την ημέρα κινούμαι σε μποτιλιαρισμένους δρόμους με κίνηση και εκεί το Atego τα πάει περίφημα, γιατί με βοηθάει το καλό κόψιμο του τιμονιού και κυρίως ο μπροστινός καθρέφτης από τον οποίο ελέγχω όλο το σημείο μπροστά από το όχημά μου. Σημαντικό βοήθημα είναι η κάμερα οπισθοπορείας χάρη στην οποία παρακολουθώ τον πίσω χώρο, μέσω της οθόνης».

Στο δρόμο

Βγαίνουμε στον Κηφισό με κατεύθυνση το Ρέντη και ο Σπύρος μας αναφέρει:

«Τα δύο συστήματα που χρησιμοποιώ συνεχώς στον αυτοκινητόδρομο είναι το Cruise Control απ' όπου διατηρώ σταθερή την ταχύτητα και την αυξομειώνω, καθώς και το σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, με το οποίο αν ξεφύγω από τη λωρίδα μου ηχεί ένας δυνατός θόρυβος από το αριστερό και δεξί ηχείο. Επίσης, η μπροστινή κάμερα ελέγχει εάν πλησιάζω το προπορευόμενο όχημα και αν φτάσω κοντά σε αυτό, ακούγεται επίσηςηχητική προειδοποίηση» και συμπληρώνει: «άψογη είναι η ποιότητα των αναρτήσεων και αισθάνομαι σαν να οδηγώ επιβατικό αυτοκίνητο, τόσο άνετο είναι. Ο λεβιές ταχυτήτων είναι βελτιωμένος και το κούμπωμά τους γίνεται μαλακά».

Ρωτήσαμε τον οδηγό του Atego για τις εντυπώσεις του από το όχημα στο δρόμο: «Μου αρέσει η συμπεριφορά στην οδήγηση, έχει καλή επιτάχυνση και δύναμη ο κινητήρας. Για παράδειγμα στην ανηφόρα μετά τα διόδια Αφιδνών, με μικτό φορτίο, ανεβαίνω 85 με 90 χλμ. Στο θέμα της κατανάλωσης παρατηρούμε ότι είναι οικονομικό, παρ' όλο που κινείται συνεχώς στο κέντρο, με πολλά σταμάτα-ξεκίνα. Φουλάρω πετρέλαια μια φορά στις τέσσερις ημέρες. Γενικά το μοντέλο αυτό είναι πολύ βελτιωμένο σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα που δούλευα, Atego μοντέλο του 2005 και Mercedes-Benz 1114. Είναι διαφορετικό το στήσιμό του σε όλους τους τομείς, κυρίως στις αναρτήσεις, τις επιδόσεις του κινητήρα και στο ταμπλό ενώ έχει πολλές εφαρμογές που βοηθούν τον οδηγό και αναφέρομαι κυρίως στον υπολογιστή ταξιδιού όπου εμφανίζονται τα χιλιόμετρα, η ώρα, η θερμοκρασία, για πόσα χιλιόμετρα διαρκεί το πετρέλαιο και το ad blue, πότε πρέπει να κάνω σέρβις και μου παρέχει αρκετές πληροφορίες για το δρομολόγιο. Η ανοιχτή ακροάση είναι σημαντική γιατί μπορώ να συνομιλώ με πελάτες μας για τις ανάγκες της δουλειάς και παράλληλα να οδηγώ με ασφάλεια».

Το φορτηγό

To Atego αποτελεί το βασικό μοντέλο στην ελαφριά και μεσαία κατηγορία φορτηγών διανομών της Mercedes-Benz με εκδόσεις μικτού βάρους από 6,5 έως 16 τόνους. Η καμπίνα του βασίζεται δομικά πάνω στην αντίστοιχη του μοντέλου Euro 5 καθώς κρίθηκε πως παραμένει σύγχρονη και ανταγωνιστική, έχοντας βέβαια δεχθεί αισθητικές βελτιώσεις. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή στο νέο μοντέλο έχουν γίνει συνολικά 55 επεμβάσεις και αλλαγές στο σασί, τη γραμμή μετάδοσης κίνησης και το εσωτερικό. Εξωτερικά, οι κύριες αλλαγές αφορούν τη μάσκα, η οποία τώρα ξεχωρίζει από τρεις φαρδιές γρίλιες και το σήμα της εταιρείας, το αστέρι, τώρα βρίσκεται σε μεγαλύτερο ακόμη κύκλο. Ανασχεδιασμένα είναι και τα κύρια φώτα, με ενσωματωμένα φλας αλλά και τα φώτα ημέρας. Η σχεδίαση των πλαϊνών στις πόρτες έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε να κρατούν λάσπες και ακαθαρσίες μακριά από το παράθυρο οδηγού/συνοδηγού.

Στο καθαρά πρακτικό κομμάτι των εξωτερικών αλλαγών, το φαρδύ σκαλοπάτι πάνω στον προφυλακτήρα εξυπηρετεί για τον ευκολότερο καθαρισμό του παρμπρίζ, ενώ τα φαρδύτερα σκαλοπάτια και το άνοιγμα της πόρτας στις 90 μοίρες στην άνετη από/ επιβίβαση.

Ποιοτικό εσωτερικό

Δυο σκαλοπάτια χρησιμοποιεί ο οδηγός για την είσοδό του στο εσωτερικό βοηθώντας τον σημαντικά στην εύκολη από/επιβίβαση και το κυριότερο να μην νιώθει καταπονημένος στο τέλος της ημέρας. Γενικά, η απόσταση του πρώτου σκαλοπατιού από το έδαφος είναι μικρή.

Στο εσωτερικό, τα κύρια στοιχεία αλλαγών αφορούν την αναδιάταξη του ταμπλό, για βελτίωση της εργονομίας. Το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και ο υπολογιστής ταξιδιού προέρχεται από τα μεγάλα οχήματα της εταιρείας, και συγκεκριμένα από το μοντέλο Actros. Ο λεβιές ταχυτήτων στο ταμπλό κάνει ευκολότερες για τον οδηγό τις αλλαγές ενώ σε βολική θέση βρίσκεται και ο ψηφιακός ταχογράφος ώστε να μην χρειάζεται να ανασηκωθεί από το κάθισμα.

Δίπλα από το κάθισμα του οδηγού, στο χαμηλό θόλο του κινητήρα, βρίσκεται ειδικός χώρος για την τοποθέτηση διαφόρων μικροαντικειμένων, των τιμολογίων και των δελτίων παραγγελίας, καθώς και δυο ποτηροθήκες.

Η κατάλληλη καμπίνα για τις μεταφορικές ανάγκες της εταιρείας, όπου το όχημα κινείται συνεχώς στο κέντρο της Αθήνας και ο οδηγός του δεν διανυκτερεύει σε αυτή, είναι η S-Classic Space με εξωτερικό πλάτος 2.300 χιλιοστά και μήκος 1.650 χιλιοστά. Το εσωτερικό πλάτος είναι 2.000 χιλιοστά και το εσωτερικό ύψος 1.510 χιλιοστά, με ύψος στο τούνελ του κινητήρα 170 χιλιοστά.

 Η Υπερκατασκευή

Πρωτεύοντα ρόλο στην παραγωγικότητα και απόδοση του οχήματος κατέχει όπως αναφέρθηκε η υπερκατασκευή του, μια κιβωτάμαξα ικανή να δέχεται 17 ευρωπαλέτες στο πάτωμά της. Είναι βέλγικης προέλευσης της γνωστής μάρκας ALUVAN με πάτωμα από κόντρα πλακέ θαλάσσης 25 χιλιοστών με αντιολισθητική επίστρωση για παλλετοφόρο κλαρκ.

Το (ψευδο)πλαίσιό της είναι γαλβανιζέ τύπου UNP 100 με επίσης γαλβανιζέ κάθετες τραβέρσες 80Χ40Χ3 χιλιοστών. Διαθέτει δεξιά πλευρική πόρτα (στο πίσω μέρος) ανοίγματος 950 χιλιοστών με κλείστρο ασφαλείας εσωτερικό, ηλεκτρουδραυλική πίσω πόρτα καθώς και πτυσσόμενο πορτάκι με δύο (2) ενισχυμένα αμορτισέρ. Η πίσω υδραυλική πόρτα είναι η στάνταρ της DHOLLANDIA με ανυψωτική ικανότητα 2000 κιλών, αντιολισθητική ανυψωτική πλατφόρμα σιδερένια με μήκος 1.750 χιλιοστών και με μηχανισμό συγκράτησης των εμπορευματοκιβωτίων στην πλατφόρμα. Διαθέτει επίσης φώτα πλατφόρμας (Platform Lights) μεγάλης ανθεκτικότητας με προειδοποιητική λειτουργία, σταθερό εξωτερικό χειριστήριο στο πίσω δεξιό μέρος της κιβωτάμαξας και δύο εξωτερικά χειριστήρια με επιμηκυμένο καλώδιο συνδεδεμένο στο βασικό χειριστήριο.

Διαβάστε επίσης

PreviousNext