Τροχοί & TIR

Με το Nissan Navara NP300 στον Θεσσαλικό Κάμπο

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του ΝP300, όπου NP σημαίνει Nissan Pick Up και 300 οι 3 τόνοι μικτού φορτίου, είναι πως παράγεται επί ευρωπαϊκού εδάφους και συγκεκριμένα στη Βαρκελώνη. Το νέο Nissan Navar
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 01/05/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του ΝP300, όπου NP σημαίνει Nissan Pick Up και 300 οι 3 τόνοι μικτού φορτίου, είναι πως παράγεται επί ευρωπαϊκού εδάφους και συγκεκριμένα στη Βαρκελώνη. Το νέο Nissan Navara έχει το δικό του φανατικό κοινό και εντυπωσιάζει με την πληθωρική του παρουσία, κάτι που αισθανθήκαμε από την πρώτη στιγμή που το όχημα κατέφθασε στο Θεσσαλικό κάμπο, όπου έπιασε αμέσως δουλειά μεταφέροντας λιπάσματα σε χωράφια. Στην εκτεταμένη δοκιμή μας με το NP300, καταγράφοντας περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα, το επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας εστιάζεται στον κινητήρα του, τον τομέα ασφάλειας, την αναρριχητική του ικανότητα καθώς και στο χώρο φόρτωσης.

Δυναμική παρουσίαΆεροδυναμικά βοηθήματα

Τα κύρια εξωτερικά γνωρίσματα του NP300 είναι η έντονη μάσκα με τις γρίλιες χρωμίου και το χαρακτηριστικό V, τα τετραγωνισμένα φώτα με λωρίδες Led και ο πιο άγριος εμπρός προφυλακτήρας. Όλα αυτά κάνουν πιο επιβλητική την παρουσία του οχήματος ενώ στο όχημα δοκιμής υπήρχε μια φαρδιά μαύρη διακοσμητική ταινία με αποτέλεσμα το Navara να δείχνει πιο δυναμικό. Ο συνετελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε κατά 3,6% μειώνοντας παράλληλα τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και αυξάνοντας έτσι την αποδοτικότητα.

Οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν καταφέρει να βελτιώσουν σημαντικά την αεροδυναμική χάρη σε καινοτόμες λύσεις, τοποθετώντας φρυδάκι ανάμεσα στο καπό και το τελείωμα της μάσκας καθώς και με το μικρό σπόιλερ κάτω από τον προφυλακτήρα. Επιπρόσθετα, το κενό ανάμεσα στην καρότσα και την καμπίνα καλύπτεται από πλαστικό υλικό, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι το τελείωμα της πόρτας έχει διαμορφωθεί όπως ένα σπόιλερ.

Νέο εσωτερικό

Η είσοδος στο εσωτερικό του pick up γίνεται είτε πατώντας στο πρώτο σκαλοπάτι και εν συνεχεία στο εσωτερικό, απόσταση εδάφους-σκαλοπατιού 37 εκατοστά, είτε απευθείας, απόσταση εδάφους-εσωτερικού 57 εκατοστά. Το εσωτερικό έχει ανασχεδιαστεί πλήρως και τίποτα δεν θυμίζει το απερχόμενο μοντέλο, στο ταμπλό, τα καθίσματα και στο συνολικό φινίρισιμα. Η καμπίνα προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση, ενώ και κάθε στοιχείο της έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα και πρακτικότητα.

Σε μια πιο αναλυτική επισκόπηση του εσωτερικού, η μοντέρνα εικόνα του αποτελεί δάνειο από τα μεγάλα crossover της Nissan. Τα πλαστικά είναι σκληρά, ιδανικά για ένα pick up το οποίο καταγράφει τα περισσότερα χιλιόμετρα σε δύσκολους δρόμους με πολλές ανωμαλίες.

Στην καταγραφή των θηκών εστιάζουμε σε αυτές της πόρτας, αυτή επάνω στο ταμπλό όπου μπορεί να ακουμπήσει ο οδηγός κινητό τηλέφωνο, πορτοφόλι και κλειδιά, στο ντουλάπι του συνοδηγού το οποίο θα θέλαμε να είναι μεγαλύτερο και στο βαθύ υποβραχιόνιο η θέση του οποίου θα προτιμούσαμε να είναι λίγα εκατοστά πιο μπροστά. Σημείο αναφοράς αποτελεί η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (σηκώνονται μονοκόμματα) για να φορτωθούν βαριά αντικείμενα χωρίς να φθαρούν οι ταπετσαρίες των καθισμάτων.

Στην κεντρική κονσόλα κυρίαρχη θέση καταλαμβάνει το ηχοσύστημα και τα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού, με εύκολο χειρισμό. Οδηγός και συνοδηγός μοιράζονται τις δυο ποτηροθήκες ανάμεσά τους, ενώ οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες γύρω από αυτές, ο επιλογέας ταχυτήτων, η κεντρική οθόνη, οι αεραγωγοί και οι πόρτες δίνουν μια πιο ευχάριστη και λαμπερή αίσθηση. Η φόρτιση των κινητών, Usb, Tablets, μπορεί να γίνει από τις τρεις παροχές 12 V. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται φως ανάγνωσης, φώτα καμπίνας, θήκη γυαλιών, ηχοσύστημα, είσοδοι Usb και Bluetooth. Μέσω της έγχρωμης οθόνης 5 ιντσών πολλαπλών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων ο οδηγός ενημερώνεται για σημαντικές λειτουργίες του οχήματος. Το σύστημα της επιλεκτικής τετρακίνησης, η λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού και το άνοιγμα/ κλείσιμο των θυρών ελέγχονται από τους σχετικούς διακόπτες στη βάση της κονσόλας.

Τέσσερα υψηλόσωμα άτομα ταξιδεύουν με άνεση στο εσωτερικό του Double Cab και τα καθίσματα εξασφαλίζουν καλύτερη θέση και βελτιωμένη στήριξη του σώματος, κυρίως τα δυο μπροστινά. Για την ασφάλειά τους το όχημα εξοπλίζεται με επτά αερόσακους, οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί θώρακος, κουρτίνας και γόνατος οδηγού.

Αυξημένος χώρος φόρτωσης

Μεγαλύτερες διαστάσεις διαθέτει ο χώρος φόρτωσης του νέου Navara σε σχέση με τον προκάτοχό του κατά 67 χιλιοστά, αγγίζοντας τα 1.578 χιλιοστά ενώ με το άνοιγμα της πόρτας προστίθενται επιπλέον 580 χιλιοστά, για τη μεταφορά μακρύτερων αντικειμένων. Το μέγιστο πλάτος του είναι 1.560 χιλιοστά και ανάμεσα στους θόλους 1.130 χιλιοστά, το ύψος της καρότσας 474 χιλιοστά και το κατώφλι φόρτωσης στα 815 χιλιοστά.

Με μικτό βάρος 3.010 κιλά και απόβαρο 2.045 κιλά, το όχημα της δοκιμής μπορεί να μεταφέρει φορτία μέχρι 965 κιλά (βάσει άδειας). Επιπλέον, η ελκτική του ικανότητα ανέρχεται στα 750 κιλά για τρέιλερ χωρίς φρένα και έως τα 3.500 κιλά για τρέιλερ με φρένο (περιοριζόμενη σε λιγότερα κιλά λόγω νομοθεσίας). Τέλος, η πρόσδεση του φορτίου γίνεται από τα τέσσερα άγκιστρα που βρίσκονται στις ράγες κατά μήκος της καρότσας, στην επάνω πλευρά των πλαϊνών τοιχωμάτων.

Ασφάλεια στη μετακίνηση

Το νέο Nissan Navara διαθέτει πλήθος προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων για άνετα και ασφαλή ταξίδια σε όλο το οδικό δίκτυο, με κύριο το Forward Emergency Braking, το σύστημα δηλαδή αποφυγής μετωπικής πρόσκρουσης. Επιπρόσθετα, εξοπλίζεται με ABS με EBD, Vehicle Dynamic Control με brake LSD (κουμπί απενεργοποίησης) και Brake Assist. Επιπλέον, φέρει το σύστημα Hill Descent Control (4WD) για τον έλεγχο κατωφέρειας και το Hill Start Assist για υποβοήθηση κίνησης σε ανωφέρεια. Τέλος, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης βελτιώνει την οδική συμπεριφορά του οχήματος βασισμένο σε αισθητήρες που ελέγχουν συνεχώς την περιστροφή κάθε τροχού και στους δυο άξονες.

Ξεπαρκάρισμα οχήματος

Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται με κουμπί και πατώντας ο οδηγός τον συμπλέκτη. Το ξεπαρκάρισμα του Navara των 5.300 χιλιοστών από το χώρο της αντιπροσωπείας έγινε με τη βοήθεια της κάμερας οπισθοπορείας η οθόνη της οποίας εμφανίζεται στον κεντρικό καθρέφτη, με δυνατότητα απενεργοποίησής της. Θεωρούμε πως το συγκεκριμένο σημείο εμφάνισης της οθόνης είναι το ιδανικό, σε σχέση με την οθόνη στην κεντρική κονσόλα, καθώς τα μάτια του οδηγού χρησιμοποιούν ταυτόχρονα τον καθρέφτη και την οθόνη, χωρίς να αποσπώνται αλλού. Επιπρόσθετα, σημαντική βοήθεια στον οδηγό τόσο στο παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα, όσο και στην κίνησή του στην πόλη, προσφέρουν οι μεγάλοι καθρέφτες και το καλό κόψιμο του τιμονιού.

Στο δρόμο

Η κίνηση του Navara στο δρόμο δεν απέχει πολύ από την ποιότητα κύλισης των crossover της εταιρείας. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η ευκολία με την οποία «μαζεύει» χιλιόμετρα και η ικανότητά του να διατηρεί υψηλή ταχύτητα. Επιπλέον, η ροπή του είναι διαθέσιμη σε χαμηλό έυρος στροφών και έτσι δεν κρεμάει τις μεγάλες σχέσεις στο κιβώτιο. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι σε όλη τη μεγάλη ανηφόρα της Πελασγίας, αρκετών χιλιομέτρων με κλίση 4,5%, το όχημα ανέβηκε με έκτη σχέση, σε χαμηλό εύρος στροφών, χωρίς να χρειαστεί να βάλουμε πέμπτη. Σε όλες τις σχέσεις παρατηρήσαμε δυνατό ρεπρίζ και πραγματικά εντυπωσιάζει το άρπαγμα του κινητήρα.

Η μοναδική παρατήρησή μας αφορά στο αυξημένο πλάτος της αριστερής κολόνας, που περιορίζει την ορατότητα στις στροφές. Το όχημα της δοκιμής είναι εφοδιασμένο με κινητήρα χωρητικότητας 2.298 κ.εκ ο οποίος αποδίδει 160 ίππους στις 3.750 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 403 Nm στις 1.500-2.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι 4 κυλίνδρων σε σειρά με 16 βαλβίδες.

Με λιπάσματα στα χωράφια

Η αποστολή του νέου Nissan Navara ήταν προμελετημένη. Να βρεθεί στο φυσικό του χώρο και στο κοινό του, δηλαδή στο Θεσσαλικό κάμπο, ανάμεσα σε αγρότες οι οποίοι στις αρχές της άνοιξης ρίχνουν λιπάσματα στα χωράφια τους. Εκεί, μας περίμενε ο Νίκος Καρυπίδης με συναδέλφους του και αμέσως το NP300 έπιασε δουλειά, φορτώνοντας την καρότσα του με 28 τσουβάλια των 25 κιλών και συνολικό βάρος 700 κιλών. Η φόρτωσή τους έγινε με τα χέρια, καθώς σε διαφορετική περίπτωση με τη χρήση κλαρκ τα πιρούνια του θα έκαναν ζημιά στην καρότσα.

Διασχίζοντας τα χωράφια, με μεγάλες λακούβες, και επιλεγμένη την τετρακίνηση το Navara μοιάζει ασυγκράτητο ενώ χάρη στο ύψος του πλαισίου επιτρέπει την πρόσβαση σε οποιοδήποτε σημείο. Μοναδικό αρνητικό στοιχείο που σημειώσαμε είναι ότι όταν το φορτίο ξεπέρασε τα 600 κιλά βάρους οι πίσω αναρτήσεις κάθησαν λίγα εκατοστά περισσότερο από το αναμενόμενο όταν ο πίσω άξονας δέχτηκε υψηλότερο βάρος λόγω εδαφικής κλίσης. Παρ' όλα αυτά οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης δεν μας προβλημάτισαν σε κανένα σημείο. Με απόσταση από το έδαφος 223 χιλιοστά, γωνία προσέγγισης 30,4 μοίρες, γωνία ράμπας 22,2 μοίρες και γωνία φυγής 25,6 μοίρες το Navara μπαίνει εκεί... που φτάνουν μόνο τα τρακτέρ, περνώντας από την κατηφόρα στο ίσιωμα χωρίς να βρίσκουν οι πρόβολοι στο έδαφος!

Εκτός δρόμου διαδρομές

Με επιλεγμένη μονίμως την τετρακίνηση, ξεκινούμε την ανάβασή μας σε ορεινές διαδρομές του νομού Λάρισας προσπαθώντας να εντοπίσουμε κάποιο μειονέκτημά του, αλλά παρ' όλα αυτά το Navara έδειξε εξαιρετική διαγωγή σε όλες τις δοκιμασίες. Την τετρακίνηση με τις κοντές σχέσεις την επιλέξαμε μόνο σε πλαγιές βουνών όπου το όχημα ανεβαίνει με αργή και σταθερή κίνηση χωρίς να χάνει την πρόσφυσή του στο έδαφος και η συμπεριφορά του παρέμεινε απόλυτα διαχειρίσιμη από τον οδηγό. Σε απότομες χωμάτινες κατηφόρες με μεγάλη κλίση η πρώτη σχέση στο κιβώτιο, με επιλεγμένη την τετρακίνηση, ήταν αρκετή καθώς συγκρατούσε σταθερά το όχημα, χωρίς να το επιταχύνει. Σε λασπωμένο χωμάτινο δρόμο χρειάστηκε αρκετές φορές να κάνουμε απότομο φρενάρισμα και η συμπεριφορά του οχήματος αποδείχθηκε ικανοποιητική χάρη στα συστήματά του. Οι μπροστινοί τροχοί έχουν αεριζόμενους δίσκους με 296 χιλιοστά διάμετρο και πίσω ταμπούρα 295 χιλιοστών.

Πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων

Σημείο αναφοράς για το νέο NP300 αποτελεί η εξελιγμένη διάταξη με άξονα πέντε συνδέσμων και ελικοειδή ελατήρια στον πίσω άξονα, προς αντικατάσταση των φύλλων σούστας. Επιπλέον με τη μείωση του μήκους του μεταξονίου κατά 50 χλστ. Υπάρχει βελτίωση του κύκλου στροφής, στα 12,4 μέτρα. Τέλος, το Navara βασίζεται σε ένα στιβαρότερο πλαίσιο τύπου σκάλας που αυξάνει σημαντικά την ακαμψία του, σε οποιουδήποτε τύπου οδόστρωμα, ανεξαρτήτου βάρους.

Στο δια ταύτα

...το νέο Nissan Navara NP300 έρχεται σε συνέχεια ενός καταξιωμένου απερχόμενου μοντέλου στην ελληνική αγορά, με ακόμη πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, ντιζαϊνάτη εσωτερική και εξωτερική σχεδίαση και δυο αξιόλογους κινητήρες στους 160 και 190 ίππους. Θεωρούμε ότι οι δυνατότητές του είναι εξαιρετικές για οποιαδήποτε εργασία στην ύπαιθρο, καλύπτοντας μια μεγάλη γκάμα μεταφορικών εφαρμογών.

PreviousNext