Τα νέα Euro 6 Ford Cargo είναι πανέτοιμα για να ξεκινήσουν την πορεία τους στην ευρωπαϊκή αγορά, με την Ελλάδα να είναι ανάμεσα στις πρώτες χώρες όπου θα διατεθεί το νέο μοντέλο. Συνομιλούμε στη Γερμανία, στο περιθώριο του αγώνα των 6 ωρών του Νύρμπουργκρινγκ, με τον υπεύθυνο διεθνών αγορών της εταιρείας κ. Duman για τα σχέδια της εταιρείας.

Ο κ. Ercan Emrah Duman εξήγησε στο T&T τους λόγους για τους οποίους θεωρεί πως η Ford Trucks θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής εκτός Ε.Ε. που θα καταφέρει να αποκτήσει μερίδιο αγοράς στην πιο δύσκολη αγορά του πλανήτη, την Ευρώπη.

T&T: Όταν δοκιμάσαμε πρόσφατα τη νέα, Euro 6 γκάμα των χωματουργικών σας, μας είχατε μιλήσει για την ανάπτυξη του δικτύου σας. Σε τι στάδιο είστε τώρα;

E.D.: Ολοκληρώσαμε τη δομή του δικτύου μας στη Μέση Ανατολή, όπου είμαστε παρόντες σε όλες τις χώρες της περιοχής πλην Κουβέιτ, αν κι εκεί είμαστε σε τελικές συζητήσεις για την επιλογή εισαγωγέα/διανομέα. Το ίδιο ισχύει και για τη Βόρεια Αφρική –θα βρείτε παντού Ford Trucks, με εξαίρεση τη Λιβύη. Σε ό,τι έχει να κάνει με την υποσαχάρια Αφρική, στοχεύουμε αποκλειστικά σε τρεις τεράστιες αγορές για βαρέα επαγγελματικά, Νιγηρία, Γκάνα και Αγκόλα. Από εκεί και πέρα Ουκρανία, Αζερμπαιτζάν, Τουρκμενιστάν, Γεωργία και πάει λέγοντας. Στη Ρωσία όπου δραστηριοποιούμαστε εδώ και μία δεκαετία, έχουμε πλέον παραγωγική δραστηριότητα με τον συνεταίρο μας την Avtotor, και επίσης στην Κίνα. Φυσικά, με τα νέα, Euro 6 φορτηγά, στην κορυφή της ατζέντας μας είναι τώρα η Ευρώπη, κυρίως η Ανατολική. Βαλκανική χερσόνησος, Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία και Ελλάδα.

T&T: Να υποθέσουμε πως, έχετε σχεδιάσει προσεκτικά τα βήματά σας. Πότε θα δούμε στην Ελλάδα τα νέα Ford Cargo;

E.D.: Αφιερώσαμε σχεδόν δύο χρόνια αναλύοντας τις συνθήκες στις συγκεκριμένες αγορές. Τα πάντα, από στρατηγική after sales, κοστολόγια, δίκτυο, τα πάντα. Θα μας δείτε με τα νέα οχήματα στο Transport Show 2016 που διοργανώνει το ΤΡΟΧΟΙ & ΤIR.

T&T: Δύο ερωτήσεις σε σχέση με αυτά που αναφέρατε: γιατί σε αυτές τις χώρες, και πώς θα υποστηρίξετε έναν Έλληνα που μπορεί να οδηγεί ένα Ford Cargo σε άλλη χώρα, της πχ. Δυτικής Ευρώπης;

E.D.: Γιατί κάποιες από αυτές τις αγορές είναι από τις πιο δυναμικές στην Ευρώπη και επίσης σε κάποιες όπως την ελληνική, έχουμε ήδη επιτυχημένη παρουσία. Σε τρία χρόνια θα είμαστε σε πλήρη ανάπτυξη σε αυτό το κομμάτι της Ευρώπης. Αναφορικά με τα σημεία σέρβις στη Δ. Ευρώπη, έχουμε συμβόλαιο με την TIP, τη γνωστή εταιρεία ενοικίασης τρέιλερ που διαθέτει 65 συνεργεία. Το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο στα Ford Cargo και η υποστήριξη θα είναι 24/7 με βοήθεια και καθοδόν.

T&T: Προτιμάτε να συνεργάζεστε με διανομείς αντί να ιδρύετε θυγατρικές.

E.D.: Ναι,αυτή είναι η στρατηγική μας και αποδίδει. Η ομάδα μου λειτουργεί υποστηρικτικά. Να σας το πω αλλιώς –εγώ μπορώ να πω στον Όμιλο Εταιριών Σφακιανάκη για τα Ford Cargo, σε καμία περίπτωση όμως δε μπορώ να πουλήσω το προϊόν τόσο καλά όσο ο Σφακιανάκης.

T&T: Τι να περιμένουμε ως αρχή για τα Euro 6 μοντέλα, ποιες εκδόσεις;

E.D.: Θα ξεκινήσουμε με μονά φορτηγά, τόσο χωματουργικά, όσο και για άλλες χρήσεις σε άσφαλτο. Οι τράκτορες θα ακολουθήσουν λίγο αργότερα. Βασικά κοιτάμε την εθνική Μεταφορά και τις κατασκευές σε πρώτο στάδιο. Ξέρω πως ο τομέας των κατασκευών δεν είναι και στα καλύτερά του πανευρωπαϊκά, αλλά θα ανακάμψει. Ποντάρουμε πολλά στη γκάμα των χωματουργικών μας. Το Euro 6 μοντέλο είναι παραπάνω από ανταγωνιστικό.

T&T: Πόσο ανταγωνιστικοί είστε δηλαδή, στη δική σας αγορά, την Τουρκία;

E.D.: Έχουμε το 35%. Ένα στα τρία χωματουργικά είναι Ford Trucks. Και για να σας προλάβω, όχι, δεν υπάρχει καμία επιδότηση επειδή είμαστε ντόπιος κατασκευαστής –ανταγωνιζόμαστε επί ίσοις όροις με τους 7 μεγάλους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Ξέρετε, δεν είχαμε εργοταξιακά φορτηγά πριν από 7 χρόνια, ξεκινήσαμε από το μηδέν. Για να κατακτήσουμε τέτοιο ποσοστό σε μια αγορά όπου οι πελάτες δεν ανέχονται ούτε μία σοβαρή βλάβη, κάτι κάνουμε σωστά. Μη φαντάζεστε πως αυτό το κάναμε προσφέροντας κάποια σημαντική έκπτωση στην αρχική τιμή του φορτηγού. Στην κατανάλωση και την αξιοπιστία οφείλουμε την επιτυχία μας. Σε αγορές όπου το όνομα της εταιρείας μας δεν είναι ακριβώς πασίγνωστο, μπορεί να προσφέρουμε ανταγωνιστικές τιμές, αλλά αυτό δε λέει τίποτα. Στοχεύουμε στο να προσφέρουμε το καλύτερο.

T&T: Πείτε μας για τα χωματουργικά, θα φέρετε στην Ευρώπη αυτά που οδηγήσαμε πρόσφατα;

E.D.: Ναι, θα έρθουν ανατροπές και μπετονιέρες στα 420 hp με αυτοματοποιημένο ή μηχανικό κιβώτιο και intarder, ενώ ακολουθεί και μπετονιέρα με 9λιτρο κινητήρα 330 hp και σημαντικά μειωμένο απόβαρο, αφού είναι κάτι που ζητάνε οι πελάτες, καθώς και αντλίες μπετού 8x4. Όπως πάντα, θα λανσάρουμε και σειρά εκδόσεων για χρήση από Δήμους π.χ., 4x2 ανατροπές. Παραδοσιακά, είμαστε πολύ δυνατοί στα οχήματα για χρήση σε Δήμους, όπως απορριμματοφόρα, ενώ συνεργαζόμαστε με πολλούς υπερκατασκευαστές για τρέιλερ, καρότσες και ειδικές εφαρμογές.

T&T: Δείχνετε σίγουρος για το ευρωπαϊκό μέλλον της Ford Trucks. Η ευρωπαϊκή αγορά βαρέων επαγγελματικών, είναι το πιο κλειστό «κλαμπ» του πλανήτη, όπου κανείς δεν έχει καταφέρει έως τώρα να αμφισβητήσει την κυριαρχία των 7 γνωστών κατασκευαστών φορτηγών.

E.D.: Πρώτα απ’ όλα, το προϊόν είναι εξαιρετικό. Το Euro 6 Ford Cargo είναι ένα φορτηγό ευθέως ανταγωνιστικό των καλύτερων της αγοράς. Έπειτα, καταφέραμε να κυριαρχήσουμε στην Τουρκία, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Θα μου πείτε αφού έχετε ένα τεράστιο δίκτυο συνεργείων πώς να μην είστε πρώτοι στις ταξινομήσεις; Κι όμως, ακόμη κι αν έχεις το μεγαλύτερο δίκτυο, χωρίς καλό προϊόν δεν κάνεις τίποτα. Επίσης, κινούμαστε με προσεκτικά βήματα, δε σκοπεύουμε να πάμε παντού, άμεσα. Πρώτα στις χώρες που ανέφερα. Επίσης, πολλοί επαγγελματίες μας ξέρουν ήδη, στην Αθήνα κυκλοφορούν Ford Cargo. Επιτρέψτε μου επίσης να σημειώσω το εξής. Πουλάμε ένα όχημα της Ford, μιας φίρμας που οι επαγγελματίες εμπιστεύονται σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τ&T: Ποιος αριθμός ταξινομήσεων θα ικανοποιήσει τα πλάνα σας σε πρώτο στάδιο; Και κάτι ακόμα, ξεκινήσατε την παραγωγή των Euro 6 οχημάτων που έχουμε δοκιμάσει;

E.D.: Θέλουμε σε τρία χρόνια από τώρα να εξάγουμε 6.000 οχήματα σε ετήσια βάση, με το 25% από αυτά να διατίθενται στην Ευρώπη. Όχι μόνο ξεκινήσαμε, αλλά έχουμε ήδη διαθέσει 700 μονάδες, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

T&T: Έως τώρα, ποιος είναι, ή ποιος θα θέλατε να είναι ο τυπικός σας πελάτης πέρα από την δική σας αγορά; Οδηγός ιδιοκτήτης, μικρομεσαία εταιρεία;

E.D.: Θα έλεγα κυρίως μικρές και μεσαίες εταιρείες στον κατασκευαστικό κλάδο, και τα logistics.

T&T: Δουλεύετε πάνω στην εξέλιξη κάποιου κινητήρα CNG;

E.D.: Ναι, σε συνεργασία με κινεζική εταιρεία για την ασιατική αγορά, καθώς όλα δείχνουν πως η ζήτηση θα εκτοξευθεί τα επόμενα χρόνια. Για την Ευρώπη απλά διερευνούμε τα δεδομένα.

T&T: Τι εμπειρία έχετε από την ελληνική αγορά;

E.D.: Την καλύτερη! Η σχέση μας με τη Ελλάδα έχει μεγάλη σημασία για τη Ford Trucks, πρόκειται για την πρώτη ανεπτυγμένη, σοφιστικέ αν προτιμάτε, αγορά όπου κάναμε εξαγωγές. Το να κυκλοφορούν τα φορτηγά μας στην Ελλάδα είναι θέμα πρεστίζ –λέει πολλά το γεγονός ότι, οι πελάτες εμπιστεύθηκαν ένα καινούργιο προϊόν που προέκυψε ως «σφήνα» στον καθιερωμένο ανταγωνισμό. Τα πήγαμε εξαιρετικά με το προηγούμενο μοντέλο, κι αν δεν είχε προκύψει η κρίση θα είχαμε κάνει ακόμη περισσότερα. Με τον Όμιλο Εταιριών Σφακιανάκη είχαμε πάντα την καλύτερη συνεργασία, και σε προσωπικό επίπεδο με συνδέουν πολλά με τη χώρα σας, καθώς όταν ανέλαβα τη θέση μου το 2004 η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες αγορές που επισκέφθηκα.

T&T: Μιλήστε μας τέλος για τη χορηγία της Ford Trucks στην αγωνιστική ομάδα της Ford Chip Ganassi Racing για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC).

E.D.: Η Ford πραγματοποίησε μία μεγάλη επιστροφή το 2016, με ένα θρυλικό όνομα, το Ford GT στον αγώνα του Λε Μαν, που συνοδεύτηκε με νίκη στην κατηγορία. Είμαστε ο χορηγός των logistics, στην ομάδα Chip Ganassi Racing που υποστηρίζεται σε εργοστασιακό επίπεδο από την Ford Performance, πώς θα μπορούσαμε άλλωστε να απουσιάζουμε από μία τέτοια προσπάθεια;

Είναι η πρώτη μας ανάλογη χορηγία και πιστεύω ταιριάζει απόλυτα με τους στόχους μας.