Η συνεργασία με τη Mitsubishi για την εξέλιξη του μοντέλου, προσφέρει θετικά στοιχεία στην κατασκευή του αυτοκινήτου και πλέον η κατηγορία, η οποία παρουσιάζει αυξητικές τάσεις στις πωλήσεις των οχημάτων σε όλη την Ευρώπη, υποδέχεται ένα νέο δυνατό παίκτη. Το Fullback απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, όπως αγρότες, κτηνοτρόφους, κυνηγούς και ειδικά η διπλοκάμπινη έκδοση χωράει και την οικογένεια, αποτελώντας έτσι ουσιαστικά όχημα «δύο σε ένα». Είχαμε στη διάθεσή μας το Fiat με τη διπλή καμπίνα (Double Cab) καταγράφοντας πολλά χιλιόμετρα στο φυσικό του περιβάλλον, στα ορεινά των Τρικάλων, σε απομακρυσμένες και δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές.

Σπορ εμφάνιση

Εμφανισιακά, το Fullback, ξεχωρίζει από το στιβαρό και σπορ ύφος καθώς και από την πληθωρική και θηριώδη μπροστινή του πλευρά. Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, στα οποία είναι ενσωματωμένα και τα φώτα ημέρας, εκτείνονται και στο πλάι ενώ το σήμα της εταιρείας είναι τοποθετημένο στις γρίλιες της μάσκας. Οι πλαϊνές γραμμές του οχήματος προσφέρουν επίσης μια ακαταμάχητη εμφάνιση στο όχημα.

Μεγάλοι χώροι, πλούσιος εξοπλισμός

Το εσωτερικό προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση σε πέντε μεγαλόσωμα άτομα και κάθε στοιχείο της καμπίνας είναι σχεδιασμένο για να παρέχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα, πρακτικότητα και ευρυχωρία σε οδηγό και επιβάτες. Το μεγάλο ωφέλιμο πλάτος και ύψος διαφαλίζουν την άνετη παραμονή στο εσωτερικό, ενώ τα εμπρός καθίσματα παρέχουν εξαιρετική οσφυϊκή υποστήριξη.

Το σύστημα πολυμέσων, με οθόνη αφής 7 ιντσών, αναβαθμίζει την εικόνα του εσωτερικού γενικότερα ενώ βρίσκεται ψηλά στο ταμπλό, κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Στο εσωτερικό ο δι- άκοσμος, με δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, καθώς και με αλουμίνιο στην κεντρική κονσόλα και τους αεραγωγούς είναι σε υψηλό επίπεδο. Τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό δίνουν καλή αίσθηση στο μάτι, χάρη στη διχρωμία τους, αλλά θα θέλαμε πιο μαλακές επιφάνειες, στην κάτω πλευρά του, στις πόρτες αλλά και στην επάνω πλευρά του υποβραχιόνιου.

Ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού βρίσκονται δυο ποτηροθήκες, πίσω από αυτές ο περιστροφικός διακόπτης της τετρακίνησης και στο επάνω μέρος, μπροστά από τον καθρέφτη, η θήκη των γυαλιών. Από τα ενσωματωμένα χειριστήρια στο τιμόνι ο οδηγός μπορεί να ελέγξει τη λειτουργία του cruise control και του τηλεφώνου. Η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική και προσφέρει καλή ορατότητα, με τους καθρέφτες να είναι μεγάλοι, ενώ οι ευθείες γραμμές του αμαξώματος επιτρέπουν στον οδηγό να παρκάρει με ευκολία.

Ο εξοπλισμός ασφάλειας, είναι πληρέστατος περιλαμβάνοντας μετωπικούς, πλευρικούς και αερόσακους τύπου κουρτίνας καθώς και έναν για τα γόνατα του οδηγού.

Αποδοτικός κινητήρας

Ένα από τα δυνατά χαρτιά του Fullback είναι ο 2.4 turbo diesel κινητήρας του, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το συνολικό του βάρος. Με 180 ίππους στις 3.500 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 430 Nm στις 2.500 σ.α.λ εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις και υψηλή τελική ταχύτητα. Ωστόσο, δεν είναι μόνο τα νούμερα που εντυπωσιάζουν, όσο η απόδοση του μοτέρ στην πράξη και η ποιότητα λειτουργίας του. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι χαμηλόροπος και ο οδηγός θα αισθανθεί το δυνατό άρπαγμα του κινητήρα από τις 1.600 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα σωστό κλιμακώμενο 6άρι κιβώτιο που συμβάλλει στη σβελτάδα του οχήματος καθώς και στην οικονομία του, με τον κατασκευαστή να αναφέρει μικτή κατανάλωση 6,4 λτ/100 χλμ. Βέβαια, στην καθημερινότητά του ο οδηγός θα δει κατανάλωση περίπου στα 7,6 λτ/100 χλμ. Επιπρόσθετα, η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς, εξασφαλίζει ένα ξεκούραστο και ποιοτικό ταξίδι, ακόμη και σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Συνολικά στην άσφαλτο πατάει καλά, ελίσσεται με σιγουριά και αυτό που έχει σημασία είναι ότι εξασφαλίζει ασφαλές και γρήγορο προσπέρασμα ακόμη και με την πέμπτη σχέση στο κιβώτιο. Τέλος, η ανάρτηση δουλεύει σωστά, σε οποιονδήποτε τύπο οδοστρώματος, προσφέροντας έλεγχο και άνεση.

Μεταφέροντας σπίτι κυνηγόσκυλων

Αυτή τη φορά η φόρτωση ξέφυγε από τα συνηθισμένα, καθώς μια ομάδα έμπειρων κυνηγών μας ζήτησε να φορτώσουμε στην καρότσα του Fullback το σπίτι των κυνηγόσκυλων. Ακόμη και η καρότσα της έκδοσης Double Cab διαθέτει ικανοποιητικό χώρο για τη φόρτωσή του. Οι κυνηγοί εκτίμησαν τις ψηλές πλαϊνές πλευρές της και το κενό των τριάντα πόντων που δημιουργείται ανάμεσα στο σπιτάκι και στην πίσω πόρτα, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά και άλλων απαραίτητων αντικειμένων. Επίσης, οι έξι κρίκοι πρόσδεσης του φορτίου, τρεις σε κάθε πλευρά, επαρκούν για τη σωστή ασφάλισή του. Το μήκος της καρότσας είναι 1.520 χιλιοστά και το πλάτος της στα 1.470 ενώ ανάμεσα στους θόλους του κινητήρα 1.130 χιλιοστά.

Στους δρόμους των κυνηγών: Ανάβαση στα 1.700 μέτρα!

Το νέο FIAT Fullback ήρθε να αποδείξει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία και είναι κατασκευασμένο για να ικανοποιήσει στο έπακρο τις προσδοκίες του οδηγού. Στην άσφαλτο οι επιδόσεις του είναι αναμενόμενες και για ένα όχημα με 180 ίππους η κίνηση σε όλο το εθνικό δίκτυο είναι μια ευχάριστη και ξεχωριστή εμπειρία. Ωστόσο, ο υποψήφιος αγοραστής του οχήματος, ζητάει κάτι πιο εξειδικευμένο, ανάλογα με τη δουλειά που το χρειάζεται. Καθώς επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί σε δύσκολες διαδρομές, επιλέξαμε μια από αυτές, για να ελέγξουμε τις off road ικανότητές του, ακολουθώντας τα μονοπάτια των κυνηγών στα 1.700 μέτρα. Αφήνουμε πίσω μας τη Νέα Λεύκη Τρικάλων και ξεκινάμε προς το χωριό Βάκαρι και εν συνεχεία για το όρος Αυγό, η ψηλότερη κορυφή του οποίου φτάνει στα 2.148 μέτρα.

Στο τιμόνι του οχήματος εναλασσόμαστε με τον έμπειρο κυνηγό Σπύρο Μαυρομάτη ενώ η παρέα αποτελείται από τέσσερα ενήλικα άτομα. Μέχρι το χωριό Βάκαρι έχουμε επιλεγμένη μόνο την τετρακίνηση ενώ από εκεί και πάνω, μέχρι και το τελείωμα του δρόμου στα 1.700 μέτρα επιλέγουμε τη θέση 4HLC όπου κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό (Torsen) προκειμένου η απόδοση του κινητήρα να μεταφέρεται ισόποσα και στους δυο άξονες του οχήματος. Έτσι βελτιώνεται η πρόσφυση του οχήματος σε σαθρά εδάφη. Στο τελευταίο τμήμα της διαδρομής και για μια υψομετρική ανάβαση τουλάχιστον 100 μέτρων, επιλέξαμε τη θέση 4LLC, με υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων μετάδοσης που αυξάνει τη ροπή του κινητήρα για να κινηθεί το όχημα σε ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες, όπως στο σημείο που διασχίσαμε. Στην ουσία το Fullback χάραζε δικό του δρόμο, ανάμεσα σε πέτρες και ανωμαλίες του εδάφους.

Τι είναι όμως αυτό που παρατηρήσαμε στο ιταλικό όχημα και αποτελεί σημαντικό στοιχείο για τους υποψήφιους αγοραστές; Πρώτον, η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι μεγάλες γωνίες του αμαξώματος επιτρέπουν την κίνηση του οχήματος ακόμη και σε έντονες εδαφικές ανωμαλίες χωρίς τον κίνδυνο πρόκλησης ζημιάς. Δεύτερον, το σύγχρονο σύστημα τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί σε δύσβατες διαδρομές και ιδιαίτερα με την επιλογή 4HLC και 4LLC το όχημα φαντάζει ασυγκράτητο!

Ο συνδυασμός των παραπάνω δημιουργεί ένα όχημα, το οποίο θα δυσκολευτεί να κάνει πίσω ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες και είναι σε θέση να σκαρφαλώσει εκεί, που ούτε ο ίδιος ο οδηγός του δεν φαντάζεται. Φτάνοντας στο σημείο Ποτίστρα του όρους Αυγό, φορτώσαμε τσουβάλια με κοπριά, και ξεκινήσαμε την κάθοδο από το βουνό. Έχοντας επιλεγμένη τη θέση 4HLC, το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα και χωρίς να χρειάζεται να πατήσει ο οδηγός φρένο, ανεξάρτητα από την κλίση του οδοστρώματος. Τέλος, η μόνη παρατήρησή μας αφορά στην κίνηση του οχήματος σε ανηφορικό χωματόδρομο, όπου σε ορισμένα σημεία χωρίς μεγάλη κλίση μας κρέμασε τη δεύτερη σχέση και έπρεπε να κινηθούμε για κάποια μέτρα με την πρώτη σχέση και υψηλές στροφές.

Στο δια ταύτα η ιταλική μάρκα λανσάρει ένα δυνατό όχημα στην κατηγορία των Pick-up από το οποίο ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να έχει πολλές προσδοκίες σε όλους τους τομείς, της άνεσης του ταξιδιού, των μεταφορικών δυνατοτήτων, κυρίως όμως στις υψηλές εκτός δρόμου επιδόσεις. Θεωρούμε ότι το αυτοκίνητο πράγματι είναι ασταμάτητο και δύσκολα θα βρεθεί κάποιο εμπόδιο να του ανακόψει την πορεία. Για τη μεταφορά περισσότερων αντικειμένων είναι διαθέσιμο το Fullback με τη μακρύτερη καμπίνα (Extended Cab), το οποίο φορτώνουμε και σας παρουσιάζουμε σε επόμενο τεύχος.