Τροχοί & TIR

Concept X-Class: Το πρώτο Pick Up της Mercedes-Benz

Η παρουσίαση αφορούσε τις δυο εκδόσεις, την πολυτελή stylish explorer (λευκό pick-up) και την πιο σκληροτράχηλη powerful adventurer. Το νέο μοντέλο προέκυψε από τη συνεργασία Mercedes-Benz με Nissan
από Παύλος Μαυρομύτης | Πέμπτη 01/12/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η παρουσίαση αφορούσε τις δυο εκδόσεις, την πολυτελή stylish explorer (λευκό pick-up) και την πιο σκληροτράχηλη powerful adventurer. Το νέο μοντέλο προέκυψε από τη συνεργασία Mercedes-Benz με Nissan-Renault, ωστόσο η εταιρεία επένδυσε πολλά εκατομμύρια ευρώ για την εξέλιξη και περαιτέρω βελτίωσή του, παρουσιάζοντας ένα εξ ολοκλήρου νέο, σχεδιαστικά όχημα.

Αστέρι στην εμφάνισή του

To X-Class, είναι το πιο εντυπωσιακό Pick up που έχει παρουσιαστεί, ανεβάζοντας σημαντικά τον πήχη στη συγκεκριμένη κατηγορία. Βέβαια, στο πρωτότυπο της παρουσίασης ενδέχεται να υπάρξουν κάποιες τροποποιήσεις, οι οποίες πάντως δεν θα μεταβάλλουν την ταυτότητα του concept. Παρά τη συνεργασία με τη Nissan-Renault, το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας διαφοροποίησε την εμφάνιση του X-Class και πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο όχημα, χωρίς να μοιάζει σε άλλο pick up, αλλά ούτε και να δείχνει μια πολυτελής έκδοση του Navara ή του Alaskan, με το μοναδικό σημείο που εμφανίζει μια μικρή ομοιότητα με αυτά, να είναι στο κόψιμο της καμπίνας, στο σημείο που συναντά την καρότσα.

Κοινό στοιχείο των δύο εκδόσεων, είναι η δυναμική σχεδίαση του αμαξώματος από μπροστά μέχρι πίσω, οι έντονες γραμμές και η ογκώδης παρουσία τους. Η μπροστινή πλευρά, ιδιαίτερα στο stylish explorer, παραπέμπει άμεσα στα SUV της εταιρείας, με τη μεγάλη μάσκα να φιλοξενεί το τριάκτινο αστέρι. Ο προφυλακτήρας διακρίνεται από το μεγάλο αεραγωγό, ενώ κατά μήκος του «τρέχει» μια χρωμιωμένη γραμμή.

Το δικό τους, ξεχωριστό στυλ, έχουν και τα μεγάλα φώτα τα οποία εισέρχονται στα φτερά και στα οποία είναι ενσωματωμένα τα φλας και τα φώτα ημέρας. Έντονο ενδιαφέρον προκαλούν τα τονισμένα φτερά και τα μαρσπιέ τα οποία αποτελούν ενιαίο σύνολο. Ο μπροστινός πρόβολος είναι μικρός, εν αντιθέσει με τον πίσω ο οποίος είναι αυξημένος.

Ανάμεσα στις δυο πρωτότυπες εκδόσεις της παρουσίασης, stylish explorer και powerful adventurer, παρατηρούμε κάποιες διαφορές στην μπροστινή και πίσω πλευρά, καθώς στο δεύτερο γίνεται αισθητή η προσπάθεια της εταιρείας να παρουσιάσει ένα πιο extreme off road όχημα, τονίζοντας τη δυναμικότητά του. Έτσι λοιπόν, διαφοροποιείται στη μάσκα, όπου δίπλα από το σήμα υπάρχουν δυο παράλληλες γραμμές ενώ το σημαντικότερο είναι τοποθετημένος ο «εργάτης» στον προφυλακτήρα που βοηθάει σε δύσκολες καταστάσεις.

Κορυφαίο σχεδιαστικά είναι και το πίσω μέρος, όπου στα δυο μοντέλα έχει ακολουθηθεί διαφορετική φιλοσοφία και το μόνο κοινό στοιχείο είναι το αστέρι στο μέσον της πόρτας. Στην έκδοση stylish explorer περιμετρικά φώτα είναι τοποθετημένα κατά μήκος της κανονικής πόρτας ενώ στο powerful adventurer η πόρτα είναι κυψελοειδής, τα φώτα κάθετα και επιπλέον διαθέτει μεγάλο άγκιστρο για ρυμούλκηση. Τέλος, τη μεγαλοπρέπεια της έκδοσης powerful adventurer τονίζουν οι θηριώδεις τροχοί 35Χ11.50.

Φινετσάτο εσωτερικό

Η ποιότητα και η καλαισθησία του X-Class αντανακλάται και στην καμπίνα επιβατών η οποία επίσης θυμίζει κατά πολύ αυτών των SUV και άλλων πολυτελών οχημάτων της εταιρείας. Το κάθε εσωτερικό ακολουθεί την εξωτερική αισθητική των δυο concept, με τους ίδιους χρωματισμούς και ποιοτικά υλικά συναρμογής. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται να εντυπωσιάσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό πελάτη με το γενικότερο σχεδιασμό του και την υψηλή αισθητική του.

Στο ταμπλό επικρατεί η διχρωμία, με καφέ και λευκό χρώμα, για την έκδοση stylish explorer και καφέ με κίτρινο για την powerful adventurer, συνδυάζοντας αρμονικά δερμάτινες (στην επάνω πλευρά του ταμπλό), ξύλινες και πλαστικές επενδύσεις. Στη μέση του ταμπλό είναι τοποθετημένη μια οθόνη αφής από την οποία ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται το σύστημα ψυχαγωγίας, τον πλοηγό και άλλες λειτουργίες. Οκτώ στρογγυλοί αεραγωγοί φροντίζουν για την καλή κατανομή του αέρα στην καμπίνα των επιβατών, ενώ για τους πίσω είναι διαθέσιμοι δυο επιπλέον καθώς και μια 12volt πρίζα. H εκκίνηση του κινητήρα γίνεται με κουμπί Start/Stop και τα οχήματα της παρουσίασης εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο, ο λεβιές του οποίου είναι επενδυμένος με αλουμίνιο. Οι αλλαγές των ταχυτήτων μπορεί να γίνονται και από τα χειριστήρια, paddles, επάνω στο τιμόνι.

Η επιλογή της τετρακίνησης και της αργής κίνησης γίνεται με τη χρήση περιστροφικού διακόπτη, ενώ της λειτουργίας για τις κατηφόρες και το κλείδωμα του διαφορικού, με κουμπιά στην κεντρική κονσόλα. Τα χειριστήρια για τη χρήση του υπολογιστή ταξιδιού, τηλεφώνου και ηχοσυστήματος, επάνω στο τιμόνι, κάνουν ακόμη πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού ενώ το cruise control ενεργοποιείται από κουμπί στην αριστερή πλευρά της κολόνας του τιμονιού. Στην έκδοση powerful adventurer ο πυροσβεστήρας είναι τοποθετημένος σε περίοπτη θέση επάνω στο ταμπλό, στην πλευρά του συνοδηγού.

Κινητήρες

Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες σχετικά με τους κινητήρες του νέου μοντέλου, αλλά αυτό που τόνισαν οι υπεύθυνοι της γερμανικής εταιρείας είναι ότι θα είναι διαθέσιμα πολλά μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου, με την κορυφαία έκδοση να εφοδιάζεται με V6 κινητήρα diesel της Mercedes-Benz, ενώ θα συνδυάζεται και με τετρακίνηση 4MATIC με δυνατότητα κλειδώματος δύο διαφορικών και κοντές σχέσεις. Με διαφορετικές τιμές ιπποδύναμης και ροπής θα είναι διαθέσιμος και ο 2,3 λίτρων πετρελαιοκινητήρας του Nissan Navara. Οι κινητήρες θα συνεργάζονται με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια αλλά και 4Χ2 και 4Χ4 εκδόσεις.

Χώρος φόρτωσης

Άγνωστη παραμένει ακόμη η διαμόρφωση της καρότσας του XClass, καθώς αυτή του stylish explorer ήταν καλυμμένη, ενώ του powerful adventurer που ήταν ανοιχτή, πρόκειται να τροποποιηθεί μέχρι να αποκτήσει την τελική της μορφή και αναφερόμαστε κυρίως σε προσθήκη καλύμματος και κρίκους πρόσδεσης φορτίου. Με την πρώτη ματιά, η καρότσα έχει αρκετό βάθος και μεγάλο κενό ανάμεσα στους θόλους των τροχών, για την τοποθέτηση διάφορων φορτίων. Η X-Class στην κορυφαία έκδοσή της θα έχει ωφέλιμο φορτίο 1,1 τόνου και θα μπορεί να ρυμουλκήσει μέχρι 3,5 τόνους ή όσο επιτρέπεται από τη νομοθεσία.

Αναρτήσεις-Ασφάλεια

Η X-Class ανεβάζει σημαντικά τον πήχη στο θέμα της άνεσης και ασφάλειας κάθως εφοδιάζεται με πλούσια και σύγχρονα συστήματα. Η ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων διάταξη της ανάρτησης είναι ίδια με του Nissan Navara την οποία όμως οι μηχανικοί της Mercedes-Benz θα τροποποιήσουν και θα αναβαθμίσουν για να προσφέρει μεγάλα επίπεδα άνεσης στους επιβάτες.

Επιπρόσθετα, διάφορα συστήματα όπως κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες πρόκειται να είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις για να διασφαλίζουν ασφαλή ταξίδια και να αποτελούν σύμμαχο του οδηγού σε δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις.

Διάθεση από τα τέλη του 2017

Στα τέλη του 2017 πρόκειται να εμφανιστεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους η νέα Mercedes-Benz X-Class, η κατασκευή της οποίας θα γίνεται στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας Renault-Nissan στη Βαρκελώνη. Επίσης, στοχεύοντας και σε άλλες αγορές, όπως τη Λατινική Αμερική, τη Νότια Αφρική και την Αυστραλία, το όχημα θα κατασκευάζεται και σε εργοστάσιο της Αργεντινής, στην πόλη Κόρδοβα, και η παραγωγή του για τις αγορές αυτές θα ξεκινήσει το 2018.

Στο δια ταύτα η Mercedes-Benz πρόκειται να μπει στην αγορά του Pick-up με ένα δυνατό και ξεχωριστό μοντέλο, το οποίο θα συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο την εμπειρία των Ιαπώνων στο συγκεκριμένο χώρο, με την τεχνογνωσία των Γερμανών στην αναβάθμισή του και κατ' επέκταση τελειοποίησή του. Πρόκειται για ένα πολυτελές pick up το οποίο θα εντυπωσιάσει σε εμφάνιση.

Στο ίδιο τεύχος #344

PreviousNext