Επικεντρωμένο στις αστικές μεταφορές και διανομές προϊόντων το ελαφρό van της Mercedes-Benz απευθύνεται στον κόσμο των ελεύθερων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται εντός πόλεων και απαιτούν εύκολες και οικονομικές μετακινήσεις. Το Citan κάνει ακόμα ένα βήμα στον τομέα της άνεσης προκειμένου να ικανοποιήσει τους επαγγελματίες εκείνους που θέλουν το βανάκι τους και για δική τους χρήση. Άλλωστε η δουλειά και οι υποχρεώσεις προς τους πελάτες τελειώνουν κάποια στιγμή, οπότε το Citan με το αστέρι στη μάσκα του, προσφέρεται και για προσωπική χρήση.

Η σχεδιαστική φιλοσοφία του Citan είναι απλή, με καθαρές γραμμές και όμορφο σχεδιασμό. Τα μεγάλα μπροστινά φωτιστικά σώματα, με τα φλας να επεκτείνονται και στην πλαϊνή πλευρά, σε συνδυασμό με την εξίσου μεγάλη μάσκα προσφέρουν τον ανάλογο όγκο στην μπροστινή του πλευρά.

Ο προφυλακτήρας, οι καθρέφτες και μια γραμμή πλαστικού η οποία ξεκινάει από την πόρτα και καταλήγει στον πίσω θόλο, είναι βαμμένα με μαύρο χρώμα, ή κατόπιν παραγγελίας στο χρώμα του αυτοκινήτου. Η σχεδίαση της πίσω πλευράς είναι επίσης απλή με κάθετα φωτιστικά σώματα.

Πρακτικό στη χρήση του

Το εσωτερικό του Citan είναι κοντά στις ανάγκες του οδηγού, με ευκολία από/επιβίβασης και εργονομία χώρου. Χαραρκτηριστικό στο οποίο οφείλουν οι υποψήφιοι αγοραστές να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς ο οδηγός διανομών μπαινοβγαίνει δεκάδες φορές από το όχημά του καθημερινά. Όσο πιο άνετα μπορεί να εισέλθει και εξέλθει τόσο πιο αποδοτική είναι η εργασία του. Ακόμα και οι εύσωμοι οδηγοί έχουν την άνεσή τους. Αυτό που μας άρεσε στο εσωτερικό και θεωρούμε ότι θα κρίνουν θετικό οι επαγγελματίες, είναι οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, τόσο του κεντρικού παρμπρίζ όσο και των πλαϊνών. Τα οφέλη αυτού είναι διπλά, αφενός μεν προσφέρουν καλή θέα προς τα έξω και σε όλες τις πλευρές, αφετέρου αυξάνουν το αίσθημα της ευρυχωρίας στο εσωτερικό. Η εξοικείωση του οδηγού με τα διάφορα κουμπιά είναι άμεση.

Ο κύριος αποθηκευτικός χώρος βρίσκεται επάνω από το παρμπρίζ και καλύπτει την απουσία ανοιχτού ραφιού στο ταμπλό. Εκεί, στο ντουλάπι αεροπορικού τύπου χωρούν από χαρτιά παραγγελιών μέχρι και ένα μπουφάν κατά μήκος του, καθώς διαθέτει ικανοποιητικό πλάτος και βάθος.

Φόρτωση συρματοπλέγματων και σιδηροπασσάλων

Το Citan διευκολύνει σημαντικά την εργασία του οδηγού με την ευκολία φόρτωσης/εκφόρτωσης να περιλαμβάνονται στα δυνατά του σημεία. Επιπρόσθετα, οι δίφυλλες πίσω πόρτες με γωνία ανοίγματος έως και 180 μοίρες προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό της κλούβας, στην οποία χωράει μια ευρωπαλέτα ακόμη και ανάμεσα στους θόλους των τροχών με πλάτος στα 1.220 χιλιοστά. Το υλικό κατασκευής του πατώματος είναι σκληό και ανθεκτικό για να αντέξει στο χρόνο και σε χτυπήματα από αιχμηρά αντικείμενα.

Η επένδυση συνεχίζεται περιμετρικά, σε ύψος εκατό χιλιοστών, για τον ευκολότερο καθαρισμό και την καλύτερη προστασία. Οι συνολικά έξι κρίκοι πρόσδεσης φορτίου κρίνονται ικανοποιητικοί και ικανοί για να συγκρατούν βαριά φορτία και είναι σε άμεσα προσβάσιμη θέση. Τέλος, η εποπτεία της κλούβας από τον οδηγό, γίνεται από το μεγάλο τζάμι ανάμεσα σε αυτήν και το χώρο οδήγησης. Χάρη στο αυξημένο εσωτερικό ύψος, στα 1.119 χιλιοστά χωράνε έντεκα ρολά συρματοπλέγματα, μήκους 1.50 μέτρων το καθένα, αφήνοντας αρκετό διαθέσιμο χώρο στην κάτω πλευρά για την τοποθέτηση των σιδηροπασσάλων.

Το μεγάλο άνοιγμα της πίσω δίφυλλης πόρτας εξασφαλίζει άνετη φορτοεκφόρτωση. Με την ίδια επίσης ευκολία γίνεται και από την πλαϊνή πόρτα η οποία έχει ύψος 1.130 χιλιοστά, το μεγαλύτερο άνοιγμά της είναι στα 760 χιλιοστά και το πιο μικρό, από τη μέση και κάτω στα 640 χιλιοστά.

Τη συγκεκριμένη διαφορά των 120 χιλιοστών πρέπει να τη λάβουν υπόψη οι επαγγελματίες καθώς για τη φόρτωση ορισμένων αντικειμένων ο οδηγός πρέπει να καταβάλει μεγαλύτερη μυϊκή προσπάθεια ώστε να τα σηκώσει ψηλότερα και να χωρέσουν.

Άνετο εντός και εκτός πόλης

Η αίσθηση και ευκολία οδήγησης του Citan είναι ίδια με αυτή ενός επιβατικού οχήματος. Άλλωστε, αυτή είναι η φιλοσοφία τουοχήματος, η αποτελεσματικότητά του και η ευκολία χειρισμού σε συνθήκες πόλης, όπου περνάει ο οδηγός το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του. Το ελαφρύ τιμόνι προσφέρει καλό κόψιμο απαιτώντας έτσι μικρότερους ελιγμούς ανάμεσα στα υπόλοιπα οχήματα. Επιπλέον, το κοντό μεταξόνιο καθώς και ο μικρός μπροστινός και πίσω πρόβολος βοηθούν σημαντικά στο παρκάρισμα και την προσέγγιση των καταστημάτων. Οι πλαϊνοί καθρέφτες δίνουν πλήρη ορατότητα στον οδηγό, χωρίς νεκρά σημεία, ενώ την ορατότητα προς τα πίσω αυξάνει και ο καθρέφτης καμπίνας.

Ικανοποιητική κρίνεται επίσης η κίνηση του Citan και εκτός πόλης, σε όλο το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, ανεβάζοντας γρήγορα ταχύτητα τόσο στην αρχική επιτάχυνση, από στάση, όσο και στις επιταχύνσεις μετά τα 60 χλμ/ώρα πιάνοντας άμεσα υψηλή ταχύτητα. Ο Euro 6 κινητήρας συνεργάζεται άριστα με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, εξασφαλίζοντας παράλληλα ήσυχο ταξίδι στους επιβαίνοντες. Επιπλέον, αξιοποιεί τη ροπή του από χαμηλό εύρος στροφών και το μοτέρ δεν δείχνει αδράνεια ούτε σε μεγάλες ανηφόρες.

Μετρήσιμη οικονομία

Για τον οδηγό βασικό κριτήριο αξιολόγησης του οχήματος αποτελεί η ασφάλεια και η εργονομία της καμπίνας οδήγησης καθώς και η εκμετάλλευση του χώρου φόρτωσης. Ωστόο, για τον ιδιοκτήτη του προστίθεται ένα ακόμη, από τα πιο σημαντικά θα λέγαμε, και αυτό είναι το θέμα της κατανάλωσης καυσίμου. Με το Citan πραγματοποιήσαμε test drive σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, καθώς η Mercedes-Benz Ελλάς Α.Ε μας διέθεσε το όχημα με φορτίο πεντακοσίων κιλών, δίνοντάς μας έτσι τη δυνατότητα, στη διαδρομή των 1.600 χιλιομέτρων που καλύψαμε, να κρίνουμε τις πραγματικές επιδόσεις του οχήματος κυρίως όμως την κατανάλωση καυσίμου η οποία αποδεικνύεται χαμηλή. Έτσι λοιπόν, από τα 1.580 χιλιόμετρα που καλύψαμε με το Citan μοιράσαμε τη διαδρομή σε αυτοκινητόδρομο και σε αστικό περιβάλλον, με μικτό φορτίο πεντακόσια κιλά, καταγράψαμε μια πολύ καλή κατανάλωση, στα 5.9 λίτρα, καταναλώνοντας συνολικά 94.2 λίτρα.

Στο δια ταύτα το Citan αποτελεί έναν αξιόπιστο συνεργάτη πόλης με μεγάλο χώρο φόρτωσης, δυναμική οδήγηση, αυξημένη ευελιξία, ασφάλεια και το σημαντικότερο όλων με μεγάλη οικονομία καυσίμων.