Τροχοί & TIR

Περισυλλογή γάλακτος στα Καλάβρυτα με ΜΑΝ TGM 15.250

Από τα βοσκοτόπια και τις φάρμες των κτηνοτρόφων μέχρι τις γαλακτοβιομηχανίες, τα super market και τελικά στο τραπέζι μας. Αυτή είναι η εφοδιαστική αλυσίδα του γάλακτος με πρώτο στάδιο την περισυλλο
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/03/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Από τα βοσκοτόπια και τις φάρμες των κτηνοτρόφων μέχρι τις γαλακτοβιομηχανίες, τα super market και τελικά στο τραπέζι μας. Αυτή είναι η εφοδιαστική αλυσίδα του γάλακτος με πρώτο στάδιο την περισυλλογή και τη μεταφορά του, έργο που πρέπει να υλοποιηθεί σε ένα αυστηρά προκαθορισμένο χρονικό πλαίσιο. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα επενδύουν σε σύγχρονα οχήματα εργασίας, για μειωμένα λειτουργικά έξοδα, διαχειρίσιμα χιλιόμετρα και το βασικότερο χωρίς αβαρίες. Η επιλογή ενός τέτοιου οχήματος γίνεται με γνώμονα τη στιβαρή κατασκευή, την εργονομία της καμπίνας και φυσικά τις μεταφορικές απαιτήσεις της επιχείρησης, καθώς όλες οι εταιρείες φορτηγών διαθέτουν μεγάλη γκάμα οχημάτων, σε θέμα ιπποδύναμης και βάρους. Ο αγροτικός συνεταιρισμός Καλαβρύτων για την κάλυψη των καθημερινών του αναγκών απέκτησε ένα καινούργιο ΜΑΝ TGM 15.250 από τη Helma Α.Ε με υπερκατασκευή σύγχρονο βυτίο κατασκευής Ermicon-Αφοί Κωνσταντινίδη. Η συνάντησή μας με τον οδηγό Γιώργο Καρατζιά έγινε στα Καλάβρυτα, και τον ακολουθούμε σε ένα τυπικό δρομολόγιο διακοσίων χιλιομέτρων και σε πολλές φάρμες.

Με ΜΑΝ στα ορεινά της Αχαΐας

Η καθημερινή εργασία του οδηγού είναι προκαθορισμένη και πρέπει μέσα σε λίγες ώρες να καλύψει μια συγκεκριμένη διαδρομή για τη συλλογή του γάλακτος. Η χιλιομετρική απόσταση δεν είναι μεγάλη, ωστόσο, οι ιδιαιτερότητες της δουλειάς είναι πολλές και αναφερόμαστε κυρίως στο δύσκολο οδικό δίκτυο σε ορεινές περιοχές, με κακής ποιότητας δρόμους. Επιπλέον, τα βυτιοφόρα προσεγγίζουν φάρμες οι οποίες βρίσκονται σε απόμακρες περιοχές, με στενούς χωματόδρομους. Το σωστό στήσιμο της καμπίνας με την κατάλληλη ρύθμιση της ανάρτησης είναι απαραίτητα για την πραγματοποίηση ξεκούραστων δρομολογίων για τον οδηγό. Το ΜΑΝ του συνεταιρισμού κινείται σε ακτίνα πολλών χιλιομέτρων γύρω από τα Καλάβρυτα, στα ορεινά του νομού Αχαΐας και η εργασία ξεκινάει τα ξημερώματα. Ο οδηγός του TGM, ο Γιώργος Καρατζιάς, πρέπει καθημερινά μέσα σε οκτώ ώρες να περάσει από πολλές φάρμες για την περισυλλογή γάλακτος. Για την έγκαιρη και ομαλή διαδικασία απαιτείται ένα ευέλικτο και γρήγορο όχημα με δυνατό κινητήρα, εργονομική καμπίνα για την καλύτερη οργάνωση του οδηγού, καθώς και αποδοτική λειτουργία του βυτίου.

Ο Γιώργος κατά τη διάρκεια του δρομολογίου κρίνει και αξιολογεί τα παραπάνω με την εμπειρία πολλών χρόνων πίσω από το επαγγελματικό τιμόνι. «Η διαδρομή που κάνω καθημερινά είναι ορεινή, οπότε το φορτηγό χρειάζεται ένα δυνατό κινητήρα για να αντεπεξέλθει στις ανάγκες της δουλειάς μας. Η συγκεκριμένη επιλογή με τους 250 ίππους θεωρώ πως είναι η κατάλληλη γιατί έχει καλές επιδόσεις και παράλληλα κρατάει την κατανάλωση σε οικονομικά επίπεδα. Την απόδοση του κινητήρα την παρακολουθώ στις μεγάλες ανηφόρες από το χωριό Κλειτορία προς Καλάβρυτα μέσω Πριόλιθου, όταν επιστρέφω στο εργοστάσιο με πλήρες φορτίο, διατηρώντας σταθερή πορεία χωρίς να ανεβοκατεβάζω συχνά ταχύτητα.

Γενικά, το αυτοκίνητο έχει εξαιρετική οδική συμπεριφορά ενώ όταν πιάνω τις κατηφόρες με το μηχανόφρενο ενεργοποιημένο «γονατίζει» το όχημα, τόσο καλή απόδοση έχει. Υπάρχουν και άλλα στοιχεία που κάνουν το αυτοκίνητο κατάλληλο για τη δουλειά μας και αναφέρομαι στο κόψιμο του τιμονιού. Είναι καλό και ελαφρύ και με βοηθάει να κάνω μανούβρες σε στενά σημεία. Από τη θέση του οδηγού έχω άριστη ορατότητα ενώ και οι καθρέφτες μου δίνουν καλή εικόνα κατά την οπισθοπορεία. Αυτό που θέλω να τονίσω για το αυτοκίνητο είναι ότι έχει πολύ σταθερό πάτημα στο δρόμο και παρόλο που είναι βυτίο δεν βιράρει στις στροφές ακόμη και όταν δεν είναι γεμάτο με γάλα.

Έχει καλή ρύθμιση η ανάρτηση αλλά και η δουλειά που έχει γίνει στην υπερκατασκευή είναι αξιόλογη. Τέλος, θέλω να τονίσω ότι η ΜΑΝ έχει οργανωμένο δίκτυο συνεργείων σε αρκετές πόλεις της χώρας, με εξουσιοδοτημένα και εξειδικευμένα συνεργεία, βοηθώντας τον επαγγελματία ανά πάσα στιγμή και σε εμάς είναι πολύ κοντά αυτό της Πάτρας».

Η επιλογή του κατάλληλου φορτηγού

Η αγορά ενός καινούργιου και σύγχρονου οχήματος αποτελεί την καλύτερη δυνατή επιλογή για μια εταιρεία με γαλακτοκομικά προϊόντα καθώς το γάλα πρέπει να φορτωθεί φρέσκο και μέσα σε λίγες ώρες να φτάσει στο τυροκομείο. Μια αβαρία στο δρόμο στοιχίζει ακριβά, με άμεσο κίνδυνο την καταστροφή ή αλλοίωση ολόκληρου του φορτίου. Και ενώ η αγορά ενός μεταχειρισμένου φορτηγού αποτελεί δέλεαρ εξαιτίας της χαμηλότερης τιμής του, ωστόσο, σε βάθος χρόνου το καινούργιο κοστίζει λιγότερο, λόγω των μειωμένων λειτουργικών εξόδων.

Οι συμπαγείς διαστάσεις του οχήματος με μεταξόνιο 3.875 χιλιοστά και πλάτος καμπίνας 2.240 χιλιοστά, επιτρέπουν την εύκολη κίνηση του οχήματος σε στενά σημεία.

Την ίδια στιγμή η ροπή των 1000 Nm συμβάλλει αποτελεσματικά στην αναρριχητικότητα του αυτοκινήτου, το οποίο μάλιστα κινείται κυρίως σε ανηφόρες με μικρές ή μεγάλες κλίσεις.

Το τελευταίο φρεσκάρισμα στην εξωτερική σχεδίαση του TGM ανανέωσε σημαντικά την εμφάνισή του στο μπροστινό μέρος, με πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα διατηρεί τη γερμανική φιλοσοφία της εταιρείας, με τις απλές πλαϊνές γραμμές. Στην κεντρική μάσκα κυρίαρχη θέση έχει το σήμα της εταιρείας και το λιοντάρι μέσα σε χρωμιωμένο πλαίσιο. Ο καθαρισμός του παρμπρίζ γίνεται εύκολα, πατώντας ο οδηγός στο ένα ενιαίο σκαλοπάτι ενώ κρατιέται από τις χειρολαβές. Το αλουμινένιο ρεζερβουάρ καυσίμων είναι τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά και έχει χωρητικότητα 220 λίτρα ενώ του Ad blue 20 λίτρα.

Το βυτίο είναι ελλειψοειδούς μορφής, χωρητικότητας περίπου 8.000 λίτρων γάλακτος, τεσσάρων διαμερισμάτων, ίσης περίπου χωρητικότητας. Στηρίζεται επί του πλαισίου του αυτοκινήτου σε κατάλληλες βάσεις με ελατήρια, με κλίση προς το πίσω μέρος ώστε να είναι εύκολη η απόλυτη εκκένωσή του.

Μελετημένο Εσωτερικό

Σημαντικό στοιχείο για ένα όχημα διανομών είναι η ευκολία απο/επιβίβασης καθώς ο οδηγός του βυτιοφόρου πρόκειται να ανέβει και να κατέβει καθημερινά περισσότερες από εκατό φορές. Ιδιαίτερα κουραστική διαδικασία με αποτέλεσμα τη μείωση της απόδοσής του. Η είσοδος στο TGM γίνεται από τα δυο σκαλοπάτια με το πρώτο να έχει ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος, τόση που να μην βρίσκει σε ανώμαλες επιφάνειες του οδοστρώματος αλλά και να μην χρειάζεται να σηκώσει ψηλά το πόδι του ο οδηγός.

Η απόσταση του πρώτου με το δεύτερο σκαλοπάτι είναι μικρή όπως και από το δεύτερο για το εσωτερικό. Επιπλέον, οι χειρολαβές έχουν μεγάλο άνοιγμα, με τη δεξιά να βρίσκεται χαμηλά, ενώ τα σκαλοπάτια είναι αντιολισθητικά.

Κυρίαρχο στοιχείο στο εσωτερικό αποτελεί η καλή συναρμογή του ταμπλό με ποιοτικά υλικά, ικανά να αντέξουν στο χρόνο και, το βασικότερο, στους χωματόδρομους που κινείται το όχημα. Η καλαισθησία του συνόλου εξασφαλίζεται από τις χρωμιωμένες επιφάνειες στο ταμπλό και στις πόρτες. Σε ένα αυτοκίνητο διανομών, όπως το TGM, το εσωτερικό του διαθέτει πολυάριθμες εργονομικές θήκες οι οποίες προσφέρουν άφθονο αποθηκευτικό χώρο. Έτσι, καταφέρνει να οργανώσει σωστά και γρήγορα την εργασία του έχοντας τα απαραίτητα έγγραφα των παραγγελιών κοντά του, είτε στη θήκη του ταμπλό είτε σε αυτή πίσω από το χειρόφρενο, είτε στις δυο επάνω από το παρμπρίζ.

Επιπρόσθετα, στον θόλο του κινητήρα μπορεί να ακουμπήσει διάφορα αντικείμενα ενώ μια μικρή θήκη για μικροπράγματα είναι τοποθετημένη πίσω από το κάθισμα του οδηγού, καθώς και μια ποτηροθήκη. Η εξοικείωση του οδηγού με τα χειριστήρια του ταμπλό της κεντρικής κονσόλας είναι εύκολη, όπως και του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού. Το τελευταίο μάλιστα εξασφαλίζει άριστες κλιματικές συνθήκες στο εσωτερικό, γρήγορα, από την αρχή της λειτουργίας του.

PreviousNext