Η βαριά βιομηχανία της χώρας μας και κινητήρια δύναμη της οικονομίας, ο τουρισμός, έχει τα εχέγγυα να αναπτυχθεί περαιτέρω, κυρίως, χάρη στην ιδιωτική πρωτοβουλία και μέριμνα. Από τη δική τους πλευρά, οι άνθρωποι της επιβατικής μεταφοράς και των τουριστικών γραφείων, οφείλουν να προσφέρουν στους πελάτες τους ελκυστικά πακέτα τα οποία να υποστηρίζονται από σύγχρονα και αξιόπιστα λεωφορεία για άνετες και ασφαλείς μεταφορές. Σε μια τέτοια προσπάθεια συνεχούς αναβάθμισης και παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, η εταιρεία L' Oceane ανανεώνει διαρκώς το στόλο της με καινούργια και πολυτελή λεωφορεία, κατάλληλα να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις του τουρισμού. Τελευταία προσθήκη είναι ένα τριαξονικό Setra S 516 HDH το οποίο γνωρίσαμε σε δημοφιλείς, τουριστικές διαδρομές εντός και εκτός των Αθηνών.

Top Sky Panorama

Το εσωτερικό των λεωφορείων Setra είναι συνυφασμένο με την άνεση και την πολυτέλεια για τους επιβάτες, ωστόσο, το S 516 HDH της παρουσίασης πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Η αίσθηση υπεροχής γίνεται άμεσα αντιληπτή, από τα πρώτα καθίσματα μέχρι την τελευταία πεντάδα, με τον οδηγό και τους επιβάτες να απολαμβάνουν αυξημένους και προσεκτικά σχεδιασμένους χώρους.

Σε πρώτο πλάνο το κόκπιτ του οδηγού έχει εξαιρετική εργονομία και μοντέρνα εμφάνιση. Η σχεδίαση του χώρου οδήγησης δεν σηκώνει αρνητική κριτική, τόσο για την ποιότητα υλικών του ταμπλό του, το οποίο είναι πιο κοντά στον οδηγό κατά πενήντα χιλιοστά, όσο και για τη συνολική εποπτεία του οχήματος. Το κάθισμα οδηγού Grammer, διαθέτει ζώνη τριών σημείων και είναι περιστρεφόμενο. Με το Setra δεν ταξιδεύεις απλά, αλλά λαμβάνεις όμορφες εικόνες, και μάλιστα μακρινές, ψηλά στον ουρανό, χάρη στην πανοραμική γυάλινη οροφή Top Sky Panorama. Η ορατότητα προς τα επάνω είναι το ίδιο καλή απ' όλα τα καθίσματα ενώ η κατασκευή της φιλτράρει τις ακτίνες του ήλιου στο εσωτερικό.

Τα 55 καθίσματα Voyage είναι επενδυμένα με ύφασμα ανοιχτού χρώματος και τα προσκέφαλα είναι δερμάτινα. Την premiun εικόνα των καθισμάτων ενισχύουν οι ξύλινες επενδύσεις σε βραχιόνια και χειρολαβές, τα καλοσχεδιασμένα ακροφύσια κλιματισμού και ο ατομικός φωτισμός με δερμάτινη επένδυση. Όσοι από τους επιβάτες δεν θέλουν να απολαύσουν τη διαδρομή κοιτώντας έξω (είτε από τα πλευρικά παράθυρα τα οποία είναι διπλά και σκούρα φιμέ, είτε από τη γυάλινη οροφή) έχουν τη δυνατότητα να παρακαλουθούν ταινίες από το dvd player μέσω των τριών επίπεδων ανακλινόμενων μόνιτορ 19 ιντσών, με δυνατότητα διαχωρισμού προγραμμάτων.

Τέλος, προστιθέμενη αξία στην απόλαυση του ταξιδιού προσφέρει το κλιματιστικό που παρέχει ενιαία θερμοκρασία από τα πρώτα μέχρι τα τελευταία καθίσματα, βελτιστοποιώντας παράλληλα τη ροή του αέρα. Ο κλιματισμός του οδηγού είναι ανεξάρτητος από των επιβατών.

Στο δρόμο

Η ενεργοποίηση του κινητήρα γίνεται με την τοποθέτηση του κλειδιού πολλαπλών λειτουργιών σε ειδική θύρα και το πάτημα του κουμπιού Start/Stop. Επιλέγουμε από το λεβιεδάκι στη δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού τη θέση D του κιβωτίου Powershift οκτώ σχέσεων και με το ελαφρύ πάτημα του γκαζιού το Setra ξεκινάει ομαλά χωρίς να ακούγεται το παραμικρό μουγκρητό από τον κινητήρα. Εν κινήσει οι αλλαγές γίνονται σβέλτα, περίπου στις 1.600 σ.α.λ, με συνεχή παροχή ισχύος και τα 100 χλμ. έρχονται γρήγορα στο καντράν. Οδηγώντας στην ε.ο ΑθηνώνΛαμίας σε ώρες αιχμής με υψηλή ταχύτητα, τα «έξτρα μάτια» του οδηγού είναι το Active Brake Assist 3, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης φρένων, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό όταν μειωθεί επικίνδυνα η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ή κάποιο άλλο εμπόδιο και υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος. Σε πρώτη φάση το σύστημα προετοιμάζει μηχανικά το σύστημα για πλήρη πέδηση και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει τότε ενεργοποιεί αυτόματα τη διαδικασία πλήρους πέδησης. Επιπρόσθετα, κατά την οδήγηση του οχήματος με μεγάλη ταχύτητα γίνεται αυτόματη μείωση του ύψους του προς τα κάτω, με το λεωφορείο να πατάει ακόμη πιο σταθερά στο δρόμο και αυτό το αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός στο τιμόνι. Το γενικότερο δέσιμο της κατασκευής είναι καλό, με απουσία κραδασμών και ενοχλητικών θορύβων στο εσωτερικό, ενώ και η ηχομόνωση σε υψηλή ταχύτητα είναι υποδειγματική. Ο κινητήρας ΟΜ 471 των 510 ίππων είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να προβληματίσει τον οδηγό ακόμη και σε δύσκολη ανηφορική διαδρομή, ενώ η συνεργασία του με το κιβώτιο είναι άψογη, τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα των σχέσεων.

Με κατεύθυνση την Ακρόπολη

Πώς είναι η οδήγηση ενός τριαξονικού στο κέντρο της Αθήνας με αφετηρία τη λεωφόρο Αθηνών και προορισμό την Ακρόπολη; Αν εξαιρέσουμε το μαρτύριο της κίνησης με μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα, τότε σημειώνουμε πως είναι εύκολη χάρη στο καλό κόψιμο του τιμονιού και φυσικά του τρίτου άξονα ο οποίος βοηθάει πολύ σε στενές στροφές ή επιτόπου αναστροφή. Αφήνουμε τη λεωφόρο Συγγρού και ανηφορίζουμε προς την Ακρόπολη, στο σημείο που δημιουργείται το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα τουριστικά λεωφορεία εξαιτίας του στενού, διπλής κατεύθυνσης, δρόμου. Ακόμη και εκεί το Setra καμουφλάρει τα 13 μέτρα του και περνάει δίπλα από τα σταθμευμένα οχήματα εύκολα χωρίς να αγχώνει τον οδηγό του. Σε αυτό φυσικά συμβάλλουν, οι καθρέφτες προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο με άψογη ενημέρωση για το σημείο που πατάει το πίσω μέρος του τριαξονικού.

Με αισιοδοξία για το μέλλον

Η απορία που γεννάται στον καθένα είναι εάν αυτή την περίοδο, όπου τα οικονομικά όλων είναι δύσκολα, τα δάνεια από τις τράπεζες δίνονται με το σταγονόμετρο και γενικότερα με την ανασφάλεια που επικρατεί, αξίζει πραγματικά κάποιος να δαπανήσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για την απόκτηση ενός τέτοιου οχήματος και αν ναι, υπάρχει μεταφορικό έργο γι' αυτό; Η καλύτερη απάντηση έρχεται φυσικά από τον ιδιοκτήτη του Setra τον Κωνταντίνο Λεωνιδάκο, ο οποίος δεν είναι ενάς απλός επαγγελματίας που αντιμετωπίζει τα λεωφορεία του μόνο σαν εργαλεία δουλειάς, αλλά ένας λάτρης του λεωφορείου, ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε κοντά σε αυτά. Γι' αυτό άλλωστε όλα τα καινούργια οχήματα της εταιρείας του περνούν πρώτα από τα χέρια του και αφού αξιολογήσει τη συμπεριφορά τους, έπειτα τα αναθέτει στους οδηγούς. Απολαμβάνοντας τον αττικό ουρανό από την γυάλινη οροφή και με τον Κωνσταντίνο Λεωνιδάκο στο τιμόνι του 516 HDH τον ρωτούμε σχετικά με την επιλογή του. «Το λεωφορείο αυτό απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό και είναι κατάλληλο για V.I.P μεταφορές επιβατών. Υπάρχει ενδιαφέρον για τέτοιου είδους παροχή από ξένους τουρίστες και γι' αυτό το λόγο έγινε η αγορά του. Οι περισσότεροι άλλωστε από τους πελάτες μας πραγματοποιούν ταξίδια σε όλο τον κόσμο και έχουν την εμπειρία να ζητήσουν κάτι πιο εξειδικευμένο, για να ευχαριστηθούν και να απολαύσουν τη βόλτα τους. Μπαίνουν οι επιβάτες στο εσωτερικό και εντυπωσιάζονται αμέσως από την άνεση των καθισμάτων και από τη γυάλινη πανοραμική οροφή. Φυσικά, έχουμε και Έλληνες τουρίστες οι οποίοι επιθυμούν ένα ξεχωριστό ταξίδι με το συγκεκριμένο λεωφορείο».

Η επόμενη ερώτησή μας στρέφεται γύρω από τα κριτήρια βάσει των οποίων έγινε η αγορά του: «Ποιότητα και διάρκεια στο χρόνο, αυτό μου εξασφαλίζει η Setra και γι' αυτό επέλεξα το συγκεκριμένο αμάξι. Όλα τα οχήματα έδειξαν καλή διαγωγή και αξιοπιστία στους κινητήρες τους. Επίσης, στη χώρα μας έχουμε πολλή ζέστη με αποτέλεσμα τα πλαστικά να φθείρονται και να τρίβονται, ωστόσο σε όλα μου τα οχήματα Setra δεν έχω παρατηρήσει ποτέ κάτι τέτοιο. Πούλησα Setra δεκαετίας και αν το βλέπατε ήταν σαν καινούργιο, ενώ διατηρεί και καλή μεταπωλητική αξία. Κακά τα ψέματα η ποιότητα κοστίζει και γι' αυτό η συγκεκριμένη εταιρεία πουλάει πιο ακριβά τα λεωφορεία, αλλά πιστεύω πως αξίζουν τα χρήματά τους με το παραπάνω. Είναι αυτοκίνητο για μια ζωή».

Ο ίδιος φαίνεται να απολαμβάνει ιδιαίτερα την οδήγηση του οχήματος και τον ρωτούμε σχετικά με τη συμπεριφορά του. «Έχει τέλειο σασμάν, δεν ακούγεται τίποτα στις αλλαγές και τις κάνει γρήγορα. Είναι ευέλικτο αμάξι και σε αυτό το βοηθάει πολύ το κόψιμο του τρίτου άξονα. Έχει γίνει φοβερή δουλειά σε αυτό το αυτοκίνητο, σε όλους τους τομείς, είναι τεχνολογικά εξελιγμένο και πιστεύω πως αξίζει με το παραπάνω κάθε ευρώ που δαπάνησα γι' αυτό. Στο θέμα της κατανάλωσης είναι πιο οικονομικό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο που είχα, το S 416 HDH».