Το πολυτελές πούλμαν Magelys της Iveco Bus ολοκλήρωσε τη γνωριμία του με τους Έλληνες τουριστικούς επιχειρηματίες και λεωφορειούχους των ΚΤΕΛ με την παρουσία του στο Ζάππειο μέγαρο της Αθήνας. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν αναλυτικά και σε τεχνικό επίπεδο για τα βασικά χαρακτηριστικά του λεωφορείου και στη συνέχεια να το οδηγήσουν σε περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά.
Η παρουσίαση του Magelys έγινε από Ιταλούς μηχανικούς, οι οποίοι ανέπτυξαν τη γραμμή κίνησης του οχήματος με έμφαση στην οικονομία και στην απόδοση του οχήματος, σημείωσαν την άριστη λειτουργία του σασμάν ZF 12 AS με ενσωματωμένο το intarder, τον κορυφαίο εξοπλισμό σε συστήματα ασφαλείας μεταξύ των οποίων το σύστημα φρένων έκτακτης ανάγκης, το σύστημα προειδοποίησης για κίνηση εκτός λωρίδας κ.α. και έγινε ειδική αναφορά στην απόδοση του ισχυρού κλιματιστικού που παρέχει σταθερή θερμοκρασία ανεξάρτητα από τις κλιματολογικές συνθήκες και τις υψηλές θερμοκρασίες που συχνά επικρατούν στη χώρα μας. Στη συνέχεια, η ομάδα των Ιταλών ειδικών απάντησε διεξοδικά σε ερωτήσεις των παρευρισκόμενων μέσα από τις οποίες φάνηκε το υψηλό ενδιαφέρον που επέδειξαν για το όχημα και την επιθυμία τους να ενημερωθούν με κάθε λεπτομέρεια.
Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το πούλμαν που τους περίμενε σταθμευμένο μπροστά από την πύλη του Ζαππείου. Οι επισκέπτες αφιέρωσαν αρκετό χρόνο παρατηρώντας το όχημα εξωτερικά, τη λειτουργία του κινητήρα του και ενημερώθηκαν ιδιαίτερα για το σύστημα SCR το μόνο που αναλαμβάνει τη μείωση των εκπομπών σε επίπεδο Euro 6, καθώς δεν απαιτείται η ύπαρξη (και) του συστήματος ανακύκλωσης των καυσαερίων, στοιχείο που κρίνεται ιδιαίτερα θετικό από τους αυτοκινητιστές, έστω και αν η κατανάλωση σε adblue είναι ελαφρώς «τσιμπημένη».
Η εκμετάλλευση του χώρου της μπαγκαζιέρας (10,8 κυβικά) σε συνδυασμό με την άψογη ηλεκτρο-πνευματική λειτουργία των θυρών που ανοίγουν κάθετα, η δυνατότητα αμφίπλευρης φορτοεκφόρτωσης (διαμπερής), η εύκολη πρόσβαση στον κινητήρα, το πλάτος των θυρών, η βολική θέση του κλιματιστικού μηχανήματος κ.α. ήταν σημεία που επίσης σχολιάστηκαν θετικά. Φυσικά, τα πιο εγκωμιαστικά σχόλια ακούστηκαν όταν οι επισκέπτες πέρασαν στο εσωτερικό του λεωφορείου, εκεί που η πολυτέλεια απλώνεται σε κάθε σημείο της καμπίνας των επιβατών από το πάτωμα και τις πλαϊνές επενδύσεις μέχρι την οροφή με τις εντυπωσιακές μεγάλες γυάλινες αψίδες και τις ποιοτικές ευρύχωρες καπελιέρες. Επιβεβαιώθηκε επίσης η άνεση των καθισμάτων με τις ακριβές επενδύσεις, τον αθόρυβο και λειτουργικό μηχανισμό ανάκλισης, τον εξοπλισμό τους, όπως επίσης και τα σύγχρονης σχεδίασης πάνελ με τις ατομικές ρυθμίσεις ήχου, φωτισμού, θέρμανσης κ.α. Διευρυμένη ήταν η θέα από τα πανοραμικού τύπου παράθυρα, η παρακολούθηση video στα monitors ή ακόμη και ο δρόμος όπως αυτός απλώνεται μπροστά από τον οδηγό και σε μεγάλο βάθος.
Μια όμως και μιλήσαμε για οδηγό, ας περάσουμε τώρα στο πιο ίσως ενδιαφέρον μέρος της εκδήλωσης που ήταν η δοκιμή του αυτοκινήτου με οδήγηση σε διάφορους δρόμους κεντρικούς, αλλά και συνοικιακούς της Αθήνας. Η πρώτη εντύπωση, αυτή που απέσπασε τα κολακευτικά σχόλια των επαγγελματιών είχε να κάνει με το χώρο οδήγησης, το κόκπιτ του οδηγού, όπως επίσης λέγεται. Εδώ η άνεση δόθηκε χωρίς κανένα συμβιβασμό. Η ευρυχωρία συνυπάρχει με μια εξαιρετική διευθέτηση των οργάνων ελέγχου και λειτουργίας του αυτοκινήτου, ομαδοποιημένα κατά το έργο που παρέχουν και μέσα σε καλοσχεδιασμένα πάνελ που συνιστούν ένα από τα ωραιότερα ταμπλό τουριστικών λεωφορείων, ενώ, την ίδια στιγμή, κάνουν πολύ ευκολότερη και ξεκούραστη τη δουλειά του οδηγού, έστω και αν χρειαστεί να μείνει για αρκετό χρόνο στο τιμόνι. Κατεβαίνοντας τη Λ. Συγγρού, η κύλιση του πούλμαν ήταν απόλυτα ήσυχη. Ούτε οι εξωτερικοί θόρυβοι, ούτε αυτός του αέρα πάνω στο παρμπρίζ και στους καθρέφτες έφτανε στο εσωτερικό του λεωφορείου επιβεβαιώνοντας το υψηλό επίπεδο μόνωσης που παρέχουν οι γυάλινες επιφάνειες. Μόνο ένας χαμηλός θόρυβος από τον κινητήρα γίνονταν αντιληπτός σε όσους είχαν κάνει κατάληψη της «γαλαρίας», αλλά και αυτός σε ανεπαίσθητο επίπεδο.
«Δρόμου επιτρέποντος» οι επαγγελματίες της επιβατικής μεταφοράς που συνταξίδευαν εναλλάσσονταν στο τιμόνι προκειμένου να αποκτήσει ο καθένας τη δική του οδηγική εμπειρία. Οι κυκλοφοριακές εξάλλου συνθήκες και η διέλευση μέσα από δήμους, απετέλεσαν το καλύτερο και το πιο ρεαλιστικό πεδίο για να διαπιστωθεί η ευελιξία του οχήματος, το κόψιμο του τιμονιού, η ορατότητα που είχε ο οδηγός για την πραγματοποίηση ελιγμών και να κριθεί συνολικά η συμπεριφορά του λεωφορείου στο δρόμο. Και η κριτική των οδηγών ήταν θετική και στο κομμάτι αυτό της οδήγησης.
Είναι γεγονός, ότι το Iveco Magelys αποτελεί μια επιτυχημένη ιταλο-γαλλική συμπαραγωγή συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων σήμερα τουριστικών λεωφορείων της Ευρώπης, βρίσκεται μεταξύ των πρώτων σε πωλήσεις λεωφορείων σε αρκετές χώρες και είναι θέμα των ενδιαφερομένων να συνεκτιμήσουν τα πλεονεκτήματα που παρέχει με το κόστος αγοράς του, τις αποσβέσεις του κ.λπ. Ειδικά για το κόστος αγοράς, καλό θα ήταν να ενημερωθούν από την αντιπροσωπεία (Παύλος Ι. Κοντέλλης), αφού είναι γνωστό ότι ο όποιος έξτρα εξοπλισμός διαφοροποιεί την τιμή.
Στην Πάτρα
Το Iveco Magelys παρουσιάστηκε στα ΚΤΕΛ ανά την Ελλάδα, προκειμένου οδηγοί και λεωφορειούχοι να γνωρίσουν από κοντά το νέο πούλμαν της Iveco Bus. Ένας από τους σταθμούς ήταν και το ΚΤΕΛ Πάτρας, όπου οι τοπικοί αυτοκινητιστές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το Magelys. Συνομιλήσαμε με έναν από αυτούς, τον κ. Παναγιώτη Δημακόπουλο, που διαθέτει πολύχρονη εμπειρία οδήγησης και ο οποίος μας παρέθεσε τις εντυπώσεις του. «Η πρώτη εντύπωση είναι πολύ θετική. Εντυπωσιακός εξωτερικός σχεδιασμός, ενώ και το σαλόνι μου αρέσει πολύ.
Τα καθίσματα των επιβατών είναι αναπαυτικά, και εξαιρετικά είναι τα κανάλια για τις χειραποσκευές. Είναι επίσης σημαντικό ότι, διαπιστώνω πως υπάρχει ειδική μέριμνα σε χειριστήρια για επιβάτες καθώς και πλάτες των καθισμάτων ώστε οτιδήποτε χειρίζονται οι πελάτες μας να είναι ανθεκτικό. Εννοώ δηλαδή, πως ένας ηλικιωμένος που ψάχνει να ρυθμίσει κάτι, δεν θα κάνει άθελά του ζημιά. Η ορατότητα από τη θέση του οδηγού είναι κορυφαία.
Επίσης το πανοραμικό τζάμι πάνω δείχνει να έχει αντηλιακή προστασία οπότε, δεν θα ενοχλείται ο οδηγός. Οι εξωτερικοί καθρέπτες αφήνουν μικρή μόνο “τυφλή” γωνία. Το αυτοκίνητο δείχνει ιδανικό για χρήση από ΚΤΕΛ, ίσως μόνο η συγκεκριμένη έκδοση μήκους να δυσκολευτεί σε κάποια δρομολόγια που έχουμε σε χωριά, αλλά αυτό ισχύει για κάθε παρόμοιο λεωφορείο».