Το πρώτο pick-up της Renault, το Alaskan, παρουσιάστηκε στην τελική του μορφή, παραγωγής, και από το 2017 αναμένεται να κατακτήσει σημαντικά μερίδια αγοράς και στην Ευρώπη –το μοντέλο ολοκληρώνει ιδανικά τη γκάμα LCV του κατασκευαστή, που φιλοδοξεί να επεκτείνει την κυριαρχία του στις ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Βρεθήκαμε στην Κολομβία μαζί με επιλεγμένα μέσα ενημέρωσης από την Ευρώπη, για να καλύψουμε την (στατική) παρουσίαση του νέου Renault Alaskan, του πρώτου ελαφρού ημιφορτηγού (pick-up) της Renault για την παγκόσμια αγορά. Η Κολομβία επιλέχθηκε για τα αποκαλυπτήρια του οχήματος, καθώς θα είναι η πρώτη αγορά όπου θα αρχίσει η εμπορική διάθεση του αυτοκινήτου, κάτι λογικό, αφού η Renault είναι κυρίαρχη στη Λατινική Αμερική, και ειδικά στην Κολομβία διαθέτει παραγωγική βάση και είναι δεύτερη στις ταξινομήσεις.

Η παρουσίαση ήταν πολύ πρώιμη, καθώς το αυτοκίνητο είναι άγνωστο επί του παρόντος πότε θα «πατήσει» ευρωπαϊκό έδαφος – η Renault ουσιαστικά, αποκάλυψε μόνο το τελικό σχέδιο του μοντέλου παραγωγής και ελάχιστα στοιχεία για τα μηχανικά μέρη. Σε συνομιλία μας με στελέχη της εταιρείας, ακόμη και τον ίδιο το διευθύνοντα σύμβουλο, δεν ορίζεται ούτε ημερομηνία εισαγωγής του οχήματος στην Ευρώπη, καθώς οι Γάλλοι ακόμη διαμορφώνουν τις τελικές προδιαγραφές του οχήματος.

Η Renault βασίζει πολλά στην εμπορική επιτυχία του νέου ημιφορτηγού καθώς, θέλει να επαναλάβει σε παγκόσμιο επίπεδο αυτό που έχει κατορθώσει στην Ευρώπη –πρώτη στις ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών επί 18 συναπτά έτη. Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς LCV ανέρχεται σε 15 εκατομμύρια μονά- δες (στοιχεία 2015) και το ένα τρίτο, άρα γύρω στα 5 εκατομμύρια από αυτά, είναι pick-up με τη Λατινική Αμερική να είναι από τις πιο σημαντικές αγορές. Το Alaskan θα κατασκευάζεται σε τρία εργοστάσια, δύο στην αμερικανική ήπειρο (Μεξικό, Αργεντινή) και σε αυτό της Βαρκελώνης (Nissan) για την Ευρώπη.