Την πολυτελή έκδοση VIP του τουριστικού MARATON παρουσίασε στην Αθήνα η TEMSA δίδοντας την ευκαιρία στους πελάτες να γνωρίσουν την άνετη διαρρύθμιση των 41+1+1 καθισμάτων αποτελούμενη από μια διπλή και μια μονή σειρά επιβατών. Πρόκειται για μια διάταξη που προσφέρει φαρδύτερο διάδρομο και ευρυχωρία μεταξύ των καθισμάτων. Παράλληλα, οι ταξιδιώτες έχουν στην διάθεσή τους ένα πλούσιο σύγχρονο εξοπλισμό με σύστημα multimedia, δύο μόνιτορ των 19 ιντσών, ατομικές ρυθμίσεις φωτισμού, ήχου και θέρμανσης, ψυγείο, κουζίνα με θερμαντήρα νερού κ.α.

Τα καθίσματα των επιβατών είναι τύπου Inova Agile 4540 με απαλό, εύκολο μηχανισμό ανάκλισης, υποβραχιόνιο ανακλινόμενο στην πλευρά του διαδρόμου, με πολυτελή υφασμάτινη επένδυση τύπου soft touch με συνδυασμό δέρματος και δερμάτινα προσκέφαλα, δίχτυ εντύπων και τραπεζάκι φαγητού ή αναψυκτικών. Επιπλέον, τα καθίσματα της διπλής σειράς φέρουν μηχανισμό πλαϊνής ολίσθησης για τη μετακίνηση του ενός καθίσματος προς το διάδρομο για μεγαλύτερη άνεση των ταξιδιωτών. Τέλος, φέρουν ζώνη 2 σημείων και χειρολαβή στην πλευρά του παραθύρου και του διαδρόμου.

Πολυτελείς είναι και οι επενδύσεις τόσο της οροφής, όσο και των καναλιών με ποιοτικά υλικά και υφάσματα εύκολα καθαριζόμενα. Ο διάδρομος καλύπτεται από μοκέτα η οποία επεκτείνεται κάτω από τις θέσεις και στο χώρο του οδηγού. Και στο σημείο αυτό να προσθέσουμε ότι το κάθισμα του οδηγού είναι Grammer 90.6 με δόνηση και ζώνη 3 σημείων.

Το λεωφορείο ως προς τα μηχανικά του μέρη και τις διαστάσεις του, δεν διαφέρει από το MARATON που έχουμε ήδη παρουσιάσει στην κλασική έκδοση των 50+1+1 θέσεων, δηλαδή με μήκος 13.080 mm, πλάτος 2.550 mm ύψος 3.900 mm (με το A/C) και μια μεγάλη διαμπερή μπαγκαζιέρα 14 περίπου κ.μ. Το αμάξωμα έχει κατασκευαστεί από χαλύβδινα πλαϊνά πάνελ, πληροί τις ευρωπαϊκές οδηγίες αντοχής στην πρόσκρουση και ανατροπή και οι αναρτήσεις του είναι της ZF με δύο φούσκες μπροστά και τέσσερις πίσω.

Κινητήρας – σασμάν – φρένα

Το Maraton εξοπλίζεται με τον κινητήρα DAF MX II Euro 6, 11 λίτρων, 6κύλινδρο με σύστημα ψεκασμού common rail και ηλεκτρονική διαχείριση του καυσίμου. Αποδίδει 435 HP στις 1700 σαλ και ροπή 2100 Nm μεταξύ 1000-1450 σαλ.

Για τη μετάδοση, φέρει το δοκιμασμένο όσο αξιόπιστο μηχανικό σασμάν της ZF 6 σχέσεων με ενσωματωμένο το Intarder.

Το σύστημα των αερόφρενων με ανεξάρτητα κυκλώματα στον μπροστινό και πίσω άξονα υποστηρίζεται από το Intarder και ένα ισχυρό κλαπέτο (μηχανόφρενο) καθώς και σύστημα EBS με ESR. Τα δισκόφρενα είναι σε όλους τους τροχούς.

Στον εξοπλισμό ασφαλείας, στάνταρ είναι το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LDWS) σύμφωνα με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές οδηγίες καθώς και προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEBS).

Τον κλιματισμό – θέρμανση αναλαμβάνει το A/C οροφής 39 kW Spheros Revo, COMPC με δυνατότητα θέρμανσης. Διαθέτει επίσης προθερμαντήρα 32 kW Spheros Thermo E320, αποπαχνωτή ανεμοθώρακα, εισαγωγή φρέσκου αέρα από κλιματισμό και χρονομετρητή για κλιματισμό και προθερμαντήρα, όπως και χρονοδιακόπτη για τον προθερμαντήρα. Η θέρμανση είναι διαθέσιμη με convertor και μεμονωμένα στην περιοχή της εμπρόσθιας πόρτας, 8 kW.

Στον εξοπλισμό του λεωφορείου περιλαμβάνεται επίσης προσαρμοζόμενος αυτόματος πιλότος (Adaptive Cruise Control), σύστημα start-stop στο ταμπλό, κάμερα οπισθοπορείας, body lifting (αυξομείωση ύψους του αμαξώματος) σύστημα επιγονάτισης, ηλεκτρονική αερανάρτηση, ζάντες αλουμινίου, κουκέτα οδηγού, κεντρικό κλείδωμα μπαγκαζιέρας κ.α.

Όπως πληροφορηθήκαμε από την Ergotrak (Σφακιανάκης) που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τα λεωφορεία TEMSA, το MARATON συνοδεύεται με εγγύηση δύο ετών ή 200.000 χιλιομέτρων.