Το νέο Isuzu D-Max, ένα από τα πιο δημοφιλή ελαφρά ημιφορτηγά της ελληνικής αγοράς, είναι πλέον διαθέσιμο από το δίκτυο της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, στη νέα του γενιά, με τον εργοστασιακό κωδικό «RT88». Το νέο D-Max έρχεται να αντικαταστήσει ένα pick-up συνυφασμένο στη συνείδηση των επαγγελματιών με τη σκληρή εργασία, την ευκολία χρήσης και τα κορυφαία στοιχεία εκμετάλλευσης. Ενώ επί της ουσίας έχουμε να κάνουμε με ένα βαρύ facelift, με τις συνολικές διαστάσεις του αυτοκινήτου να παραμένουν αμετάβλητες, άλλαξε ολόκληρη σχεδόν η γραμμή μετάδοσης κίνησης και προστέθηκε πλειάδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.

Ο κινητήρας ειδικά, πάει το λεγόμενο «downsizing» σε άλλο επίπεδο καθώς είναι πλέον χωρητικότητας 1.898 κ.εκ. σημαντικά μικρότερος δηλαδή, από τον 2,5λιτρο του απερχόμενου μοντέλου. Είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας για δοκιμή, προκειμένου να αξιολογήσουμε τις δυνατότητές του και να διαπιστώσουμε το πού τοποθετείται σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το σύνολο του οποίου αποτελείται από μοντέλα που έχουν ανανεωθεί τους τελευταίους μήνες.

Σχεδιασμός – καμπίνα

Στο αμάξωμα, οι αλλαγές είναι συγκεντρωμένες στο εμπρός μέρος και κυρίως, στη μάσκα. Οι επεμβάσεις των σχεδιαστών είναι επιτυχημένες καθώς, προσδίδουν δυναμισμό στην εμφάνιση και έντονη «φυσική» παρουσία που είναι και το ζητούμενο στην κατηγορία. Νέα είναι και η πόρτα της καρότσας με έντονα «νεύρα» που την κάνουν πιο ανάγλυφη και φώτα LED. Στην έκδοση της δοκιμής, οι 18άρες ζάντες ελαφρού κράματος είναι πιθανότατα οι πιο όμορφες στην κατηγορία. Η είσοδος στην καμπίνα γίνεται πλέον χωρίς κλειδί, όπως και η εκκίνηση (με μπουτόν). Στο εσωτερικό, πέρα από τον πίνακα οργάνων και το νέο σύστημα πολυμέσων, λίγα πράγματα έχουν αλλάξει, παραμένει πάντως σύγχρονο και με καλόγουστο διάκοσμο.

Εκεί πάντως που μετράει, υπήρξαν επεμβάσεις, όπως στα εμπρός καθίσματα στα οποία θα βολευτούν όλοι οι σωματότυποι, και μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση. Στην πίσω σειρά, τρεις επιβάτες θα ταξιδέψουν αναπαυτικά. Τα πλαστικά είναι τυπικά για την κατηγορία, και χωρίς να δείχνουν ακριβά, η έμφαση έχει δοθεί στον εύκολο καθαρισμό τους και τη μακροζωΐα. Υπάρχει αφθονία χώρων αποθήκευσης και εναπόθεσης μικροαντικειμένων και η εργονομία δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Μοναδική μας ένσταση η μη δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού καθ’ ύψος – απουσιάζει δηλαδή, η τηλεσκοπική ρύθμιση, οπότε ο οδηγός θα πρέπει να βρει τη θέση με τις οριζόντιες ρυθμίσεις τιμονιού/καθίσματος. Σε θέματα πολυμέσων και συνδεσιμότητας υπάρχουν τα πάντα –μεγάλη επαφική οθόνη, με multimedia δυνατότητες, πλοήγηση, Bluetooth, MP3 και πάει λέγοντας, συν (έως) 8 ηχεία εξαιρετικής απόδοσης. Υπάρχουν τέλος, έξι αερόσακοι.

Στο δρόμο

Λίγο χρειάζεται για να καταλάβει ο επαγγελματίας, ιδιοκτήτης του προηγούμενου μοντέλου, τη συνολική αναβάθμιση της κατασκευής. Ο κινητήρας είναι απόλυτα γραμμικός, και τραβάει με πειστικό τρόπο παντού. Το αυτοκίνητο είναι αρκούντως δυνατό και είναι φανερό πως έχουμε να κάνουμε με εργαλείο δουλειάς –το D-Max το νιώθεις κυρίως ως ελαφρύ ημιφορτηγό και δευτερευόντως ως επιβατικό.

Στα 130 χλμ./ώρα στην εθνική λ.χ., με γύρω στις 2.000 σ.α.λ. το μόνο που ακούγεται είναι ένα ελαφρύ θρόισμα από τους εξωτερικούς καθρέπτες και το Isuzu διαθέτει κορυφαία κατευθυντικότητα. Απόλυτα ικανοποιημένοι μείναμε από το σύστημα πέδησης. Κορυφαία αίσθηση και αποτελεσματικότητα, και μόνο από εδώ καταλαβαίνεις πως έχεις να κάνεις με την αφρόκρεμα των ελαφρών ημιφορτηγών εσοδείας 2017. Είναι κάπως δύσκολο να το περιγράψουμε – το νέο D-Max είναι αδιαμφισβήτητα ελαφρύ ημιφορτηγό φτιαγμένο για δουλειά, και ταυτόχρονα όσο εξευγενισμένο πρέπει για να σε κρατάει «φρέσκο». Δεν προσποιείται δηλαδή, πως είναι SUV, κι αυτό το κάνει σχεδόν απολαυστικό.

Κύρια αλλαγή λοιπόν, είναι ο ολοκαίνουργιος Euro 6b κινητήρας των 1,9 λίτρων (1.898 κ.εκ.), με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VGS Turbo ισχύος 164 hp και 360 Nm μέγιστη ροπή. Η συγκεκριμένη αντιρρυπαντική νόρμα υπερκαλύπτεται με χρήση τεχνολογίας EGR και καταλύτη DPD (κατακράτησης μικροσωματιδίων. Αυτό σημαίνει ότι δεν απαιτείται πρόσθετο AdBlue κάτι που αυξάνει την ευχρηστία του οχήματος. Να σημειώσουμε επίσης, ότι το DPD «αναγεννάται» αυτόματα, δηλαδή εξουδετερώνει αυτόματα τα συσσωρευμένα σωματίδια και δεν απαιτείται αντικατάσταση.

Στο δρόμο οι κραδασμοί, τουλάχιστον ως αίσθηση, είναι μειωμένοι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σε κάθε περίσταση μάλιστα: σε φάση κρύας εκκίνησης, το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του ντίζελ είναι «φιμωμένο» και το ίδιο ισχύει στις επιταχύνσεις εν κινήσει από χαμηλές στροφές. Καινούργια είναι και τα κιβώτια ταχυτήτων, μηχανικά και αυτόματα, με έξι σχέσεις και στις δύο περιπτώσεις. Το πρώτο είναι σχεδιασμένο από την Isuzu, και το αυτόματο της γνωστής ιαπωνικής Aisin. Το μηχανικό που χρησιμοποιήσαμε είναι ακριβέστατο και έως ευχάριστο στον χειρισμό του. Αξιοσημείωτη είναι και η μείωση βάρους που ανακοινώνεται. Έχουν αφαιρεθεί συνολικά γύρω στα 120 κιλά από τα οποία τα 60 μόνο από τον νέο κινητήρα RZ4E-TC Hi-Power- κιλά με όλα τα οφέλη που αυτό συνεπάγεται σε ωφέλιμο και μειωμένη κατανάλωση –με την τυποποιημένη κατανάλωση να είναι στα 7 λίτ./100 χλμ. Στη δοκιμή μας με πλήρες φορτίο και ανηφορικές διαδρομές εκτός δρόμου έφερε 9,2 μέση κατανάλωση, πλην όμως, η προθυμία με την οποία πέφτει κάτω από τα 9 λίτρα ως μέση τιμή, είναι αξιοσημείωτη για την κατηγορία. Βελτιωμένες είναι και οι επιδόσεις από στάση και εν κινήσει σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς με τον κινητήρα των 2,5 λίτρων.

Εκτός δρόμου – εκμετάλλευση

Hill Start Assist (HSA –υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα) και Hill Descent Control (HDC –ασφαλής έλεγχος της ταχύτητας κατά την κατάβαση), ABS, EBD, BA συνθέτουν ένα πλήρες  «πακέτο» συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Ειδικά το σύστημα υποβοήθησης σε κατωφέρεια, δουλεύει υποδειγματικά, σε εκτός δρόμου οδήγηση. Αν επιλέξεις τα «κοντά» (4L) από τον περιστροφικό διακόπτη για την επιλογή της τετρακίνησης και HDC, κατεβαίνεις σε ακραίες κλίσεις με απόλυτη ασφάλεια με ταχύτητες έρπυσης. Γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης είναι κορυφαίες ενώ, αν και η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι στα πλαίσια της κατηγορίας (225 χιλιοστά) αποκομίσαμε την αίσθηση πως το νέο D-Max περνάει χωρίς να βρίσκει, πάνω από εμπόδια όπου άλλα pick-up θα έβρισκαν. Ο κύκλος στροφής στα 12,6 μέτρα δεν είναι ούτε πολύ μεγάλος, ούτε πολύ μικρός και γενικά, δεν μας προβλημάτισε. Σε χωμάτινο τερέν, όπως και στην άσφαλτο, τα φρένα αποδείχθηκαν άκρως αποτελεσματικά. Γενικά, το Isuzu περνάει χωρίς δεύτερη σκέψη από οποιοδήποτε εμπόδιο. Η άνεση, όπως και στην άσφαλτο είναι ικανοποιητική και βελτιώνεται ακόμη περισσότερο με φορτίο στην καρότσα.

Το νέας γενιάς Isuzu D-Max είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με τη γκάμα ως προς τη διαμόρφωση να συνεχίζει ως είχε. Διατίθενται εκδόσεις με μονή καμπίνα (4x2 και 4x4), μιάμισης καμπίνας και διπλοκάμπινο, με συνέπεια να καλύπτεται πλήρως όλο το φάσμα της κατηγορίας των ελαφρών ημιφορτηγών. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου παραμένουν ως είχαν. Οι διαστάσεις της καρότσας (1.552 χιλιοστά μήκος, 1.530 πλάτος και 440 βάθος) είναι ικανοποιητικές για διπλοκάμπινο. Το ωφέλιμο φτάνει τα 1.315 κιλά (1.085 στην έκδοση της δοκιμής) και η ικανότητα έλξης –στις αγορές όπου επιτρέπεται– στα 3.500 κιλά.

Συμπερασματικά, οι Ιάπωνες τα έκαναν όλα σωστά. Τοποθέτησαν έναν εξαιρετικό κινητήρα με μοναδικά χαρακτηριστικά απόδοσης, παρά το γεγονός ότι η ροπή του είναι 40 Nm χαμηλότερη. Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος ότι, το νέο D-Max θα έχει εμπορικό «σουξέ». Το Isuzu ήταν πάντα ένα pick-up που χαρακτηρίζονταν από ευκολία χρήσης και μοναδική αποτελεσματικότητα εκτός δρόμου.

Ήδη το προηγούμενο μοντέλο ήταν ένα επαγγελματικό ικανό να αντεπεξέλθει σε κάθε είδους μεταφορική εφαρμογή. Το μοντέλο του 2017 προσθέτει, σημαντικά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, 5ετή εγγύηση, επίπεδο εκπομπής ρύπων Euro 6 χωρίς τα παρελκόμενα του SCR, και το ραφινάρισμα στην οδήγηση που κάποιοι αποζητούσαν.