Στην Ελλάδα, διαθέσιμη στους πελάτες είναι η επετειακή έκδοση PerformanceLine του κορυφαίου μοντέλου MAN TGX 18.640 LLS με τον πλουσιότερο εξοπλισμό που έχει να παρουσιάσει η γερμανική μάρκα και με τον πανίσχυρο D38 κινητήρα Euro 6C που αποδίδει 3.000 Nm ροπής.
Η έκδοση PerformanceLine αρίθμησε μόνο 100 οχήματα τα οποία προορίζονται για οδηγούς που αναζητούν μια ιδιαίτερη οδηγική εμπειρία.
Αυτοί θα λάβουν το κλειδί με το μπρελόκ που θα φέρει ένα αριθμό από το 001 μέχρι το 100 μαζί με ένα δερμάτινο φάκελο εγγράφων.
Ας δούμε, όμως το αυτοκίνητο, όπως το γνωρίσαμε στις εγκαταστάσεις της MAN Ελλάς στον Ασπρόπυργο.
Καμπίνα XXL
Η καμπίνα τύπου XXL στις μεγαλύτερες διαστάσεις της MAN φιλοξενεί δύο κρεβάτια, ρυθμιζόμενο με αερανάρτηση και θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού και συνοδηγού, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων. Προσκέφαλο οδηγού και συνοδηγού, κλιματιστικό υψηλής απόδοσης και βέλτιστη θερμομόνωση και ηχομόνωση. Ιδιαίτερα πλούσιο είναι το πακέτο πολυμέσων MAN με επαγγελματική συσκευή πλοήγησης και ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη 7’’, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, δερμάτινες εσωτερικές επενδύσεις και καλύμματα καθισμάτων από δέρμα Alcantara, ανάγλυφο λιοντάρι MAN στο προσκέφαλο, περιμετρική δίχρωμη κουρτίνα με μπλε απόχρωση κ.α.
Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του Adaptive Cruise control, αυτόματο κλιματισμό, ανεξάρτητο καυστήρα θέρμανσης Eberspacher, προβολείς ομίχλης, μεγάλα ηλεκτρικά ανοιγόμενα παράθυρα, καθρέφτες θερμαινόμενους και ηλεκτρικά χειριζόμενους και σύστημα θερμάνσεως εξαερισμού.
Εξωτερικά, ο τράκτορας εντυπωσιάζει με την εξτρά μπάρα κάτω από τον προφυλακτήρα ο οποίος φιλοξενεί μια σειρά λεντάκια. Δύο ακόμη μπάρες με λεντάκια αναδεικνύουν τις πλαϊνές όψεις του αυτοκινήτου ενώ στην κορυφή δεσπόζει μια μπαριέρα με έξτρα προβόλια καθώς και οι διπλές κόρνες χρωμιωμένες επίσης.
Συστήματα ασφαλείας και φρένα
Το TGX 18.640 LLS PerformanceLine είναι εφοδιασμένο με σύστημα EBA2 (Emergency Brake Assist 2ης γενιάς) που ενημερώνει τον οδηγό για πιθανή σύγκρουση και επενεργεί στα φρένα σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Ένας αισθητήρας ραντάρ παρακολουθεί συνεχώς τις θέσεις στην περιοχή κυκλοφορίας μπροστά από το όχημα και υπολογίζει τις αποστάσεις και τις ταχύτητες των οχημάτων που προηγούνται.
Στην περίπτωση πιθανής σύγκρουσης, ο οδηγός λαμβάνει οπτικά, και ακουστικά σήματα. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στην προειδοποίηση, το σύστημα επενεργεί αυτόματα στο σύστημα πέδησης. Η αυτόματη πέδηση μειώνει την ταχύτητα πρόσκρουσης. Διαθέτει επίσης σύστημα LGS. Το σύστημα παρακολούθησης λωρίδας κυκλοφορίας LGS βοηθά τον οδηγό να διατηρήσει την πορεία του εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.
Μια κάμερα παρακολουθεί τις γραμμές της λωρίδας κυκλοφορίας και το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό όταν το όχημα τείνει να κινηθεί εκτός αυτής.
n Το σύστημα είναι έτοιμο για λειτουργία μετά από κάθε εκκίνηση του κινητήρα και ενεργοποιείται πάνω από τα 60 χλμ/ώρα. n Ο οδηγός προειδοποιείται εάν το όχημα εγκαταλείπει τη λωρίδα του χωρίς τη λειτουργία του φλας.
n Ακουστικό σήμα μέσω του ηχείου της πόρτας στην αντίστοιχη πλευρά.
n Αυτόματη απενεργοποίηση του συστήματος κατά την οδήγηση σε στενούς δρόμους.
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από το φρένο πορείας διπλού κυκλώματος, πεπιεσμένου αέρα, με ξηραντήρα αέρος που επενεργεί σε όλους τους τροχούς και ελέγχεται από το ηλεκτρονικό σύστημα MAN BrakeMatic. Σωληνώσεις, ρακόρ και λοιπά εξαρτήματα είναι άριστης κατασκευής, που εγγυώνται την καλή λειτουργία του συστήματος. Δισκόφρενα υπάρχουν στους εμπρόσθιους και στους οπίσθιους άξονες.
Η δύναμη πέδησης ρυθμίζεται ανεξάρτητα σε όλους τους τροχούς αναλόγως του φορτίου. Διαθέτει σύστημα αντι-μπλοκαρίσματος τροχών ABS, αντιολίσθησης ASR και σύστημα ηλεκτρονικής σταθεροποίησης ESP. Δυνατό με συνολική απόδοση 310 KW είναι και το βαλβιδόφρενο EVB, ενώ το φρένο στάθμευσης είναι το κλασικό μηχανικό που λειτουργεί με προέκταση ελατηρίου.
Γραμμή Κίνησης
Στην καρδιά του TGX βρίσκεται ο κινητήρας D38 Bi Turbo intercooling ψυχόμενης υπερπλήρωσης με σύστημα Common Rail και PM-catalysator® και με σύστημα διάγνωσης OBD+NOx. Η μείωση των καυσαερίων στο επίπεδο Euro 6C γίνεται τόσο με AdBlue, όσο και με ανακύκλωση των καυσαερίων (EGR). Η χωρητικότητα του 6κύλινδρου σε σειρά κινητήρα είναι 15,2 λίτρα και αποδίδει ισχύ 640 ίππων στις 1.800 σαλ. και 3.000 Nm στις 900 μέχρι 1.400 σαλ.
Το σασμάν είναι το MAN TipMatic® 12 29 OD με Retarder 12 ταχυτήτων και με σχέση μετάδοσης διαφορικού i=2.53 και το διαφορικό, ισχυρής κατασκευής, με γωνιακή μετάδοση i=2.53 επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί με πλήρες φορτίο σε δρόμο με κλίση 16%. Τέλος, ο πίσω άξονας έχει τεχνική μέγιστη ικανότητα 13 τόνων με διάταξη κλειδώματος του διαφορικού.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις
Οι μπροστινές αναρτήσεις με φούσκες έχουν τεχνική ικανότητα φόρτισης 8 τόνων και οι πίσω, επίσης με φούσκες έχουν ικανότητα φόρτισης 13 τόνων και εξοπλίζονται με σύστημα ECAS (σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου και ρύθμισης ανάρτησης). Οι άξονες (μπροστινός και πίσω) έχουν μέγιστη ικανότητα 8,5 τόνων και 13 τόνων (αντίστοιχα).
Τα λάστιχα που είδαμε ήταν Michelin 385/55/R 22,5 και οι ζάντες Alcoa.
Φέρει δύο ντεπόζιτα πετρελαίου το ένα 490 λίτρων και το άλλο 370 λίτρων και το ντεπόζιτο για το AdBlue 80 λίτρων.
Το μέγιστο επιτρεπόμενο μικτό φορτίο είναι 19.000 kgr, το μεταξόνιο έχει μήκος 3.600 mm, ενώ το μήκος του οχήματος είναι 5.875 mm και το πλάτος 2.500 mm.