Στη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά των Minibus των 8+1 θέσεων η παρουσία του Peugeot Traveller συγκεντρώνει, και δικαιολογημένα, το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων του τουρισμού και ιδιαίτερα των ξενοδοχειακών μονάδων χάρη στα υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας που παρέχει η γαλλική μάρκα. Ταξιδεύουμε με το το 1.600άρι Traveller, των 8+1 θέσεων, με τον BlueHDi κινητήρα των 115 ίππων ταξιδεύουμε στο κέντρο πόλεων, ελέγχοντας την κίνησή του μέσα σε αυτές, και επιπλέον δοκιμάζουμε τη γενικότερη οδική του συμπεριφορά σε μια απαιτητική διαδρομή, από την Αθήνα μέχρι τα ορεινά νομού Καρδίτσας σε υψόμετρο 1.490 μέτρων για να καταγράψουμε την απόδοση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.
Ευκολοδήγητο στην πόλη
Μια από τις πολλές εφαρμογές του Traveller είναι η μεταφορά γκρουπ πελατών ξενοδοχείων και στην πρώτη μας επαφή με το όχημα το βάζουμε για δουλειά. Ξεκινάμε από το Boutique Hotel Olympus Terra στη Γιάννουλη Λάρισας, και στη συνέχεια το οδηγούμε σε κεντρικά σημεία της πόλης, προκειμένου να διαπιστώσουμε τα προτερήματά του ή και τυχόν μειονεκτήματά του.
Η σωστή θέση οδήγησης εξασφαλίζεται χάρη στο ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού το οποίο τραβιέται αρκετά εκατοστά μπρος-πίσω, σε συνεργασία πάντα με το επίσης ρυθμιζόμενο τιμόνι, μέσα-έξω και πάνω-κάτω.
Στο δρόμο
Προορισμένο για μακρινά ταξίδια το Peugeot Traveller ικανοποιεί τους επιβάτες του χάρη στη μαλακή ανάρτηση που διαθέτει και την απουσία θορύβων, ενώ την ίδια στιγμή ο οδηγός παραμένει ξεκούραστος.
Στον αυτοκινητόδρομο, χρησιμοποιώντας τον αυτόματο πιλότο, το όχημα κινήθηκε με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ. χωρίς να ακούγονται εξωτερικοί θόρυβοι και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Βέβαια, οι πραγματικές επιδόσεις του Peugeot φαίνονται σε διαφορετικές συνθήκες, σε ορεινές διαδρομές, και γι’ αυτό το λόγο το οδηγήσαμε στη διαδρομή από το Μουζάκι Καρδίτσας μέχρι το χωριό Αργιθέα διασχίζοντας τη διάβαση του Τύμπανου στα 1.490 μέτρα υψόμετρο. Σε μια διαδρομή με συνεχόμενη ανηφόρα και πολλές στροφές ο κινητήρας του Traveller απέδειξε ότι έχει γρήγορη απόκριση, δεν κρεμάει και είναι σε θέση να κινήσει το αμάξωμα σβέλτα. Οι αλλαγές στο κιβώτιο αφορούσαν την τρίτη και τέταρτη σχέση, ενώ στις στροφές πατούσε πολύ καλά χωρίς να δημιουργούνται συνθήκες υπερστροφής ή απότομου βιραρίσματός του.
Το βασικό μειονέκτημα του οχήματος που θα εντοπίσει ο οδηγός είναι οι μικροί καθρέφτες, οι οποίοι ναι μεν εξασφαλίζουν καλή ορατότητα, ωστόσο θα θέλαμε να είναι λίγο μεγαλύτεροι και ένα τμήμα αυτών να είναι ευρυγώνιο. Επίσης, ο μεσαίος καθρέφτης δεν προσφέρει αρκετό οπτικό πεδίο προς τα πίσω εξαιτίας των μεγάλων βάσεων στα δυο πίσω τζάμια. Ωστόσο, ο οδηγός έχει καλή εποπτεία του χώρου χάρη στη θέση οδήγησης η οποία βρίσκεται ψηλά, τον μικρό πίσω πρόβολο, ενώ τη μεγαλύτερηθετική-εντύπωση όλων μας έκανε το κόψιμο του τιμονιού το οποίο είναι αποτελεσματικό και πολύ ελαφρύ στη χρήση του.
Γενικότερα, μέσα στο κέντρο και προσεγγίζοντας τουριστικούς χώρους οι διαστάσεις του Traveller δεν μας ανησύχησαν και το όχημα κινήθηκε με χαρακτηριστική άνεση. Οπωσδήποτε, η απόδοση του κινητήρα θεωρούμε πως είναι ένα από τα ατού του οχήματος και ακόμα περισσότερο επειδή συνοδεύεται από χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Παρά την πίεσή μας στον κινητήρα, ειδικά στην ορεινή διαδρομή, αλλά και την καταγραφή πολλών χιλιομέτρων στο κέντρο της πόλης με συνεχόμενα σταμάτα-ξεκίνα, η κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στα 5.9 λίτρα.
Εμφάνιση Traveller
Το γούστο και η γενικότερη κρίση του καθενός σε θέματα ομορφιάς είναι υποκειμενική, ωστόσο οφείλουμε να παραδεχτούμε πως το Peugeot Traveller είναι από τα πιο όμορφα και καλοσχεδιασμένα οχήματα της κατηγορίας του. Η μπροστινή πλευρά του οχήματος συμβαδίζει με τη σχεδιαστική φιλοσοφία των αυτοκινήτων της εταιρείας με ανασηκώμενη μάσκα στην οποία εδράζεται το σήμα, «φουσκωμένο» προφυλακτήρα και αρκετές γρίλιες κατά μήκος του. Επίσης, τα φώτα τοποθετούνται ψηλά ενώ τα φώτα ημέρας δίνουν το δικό τους τόνο ομορφιάς καθώς βρίσκονται χαμηλότερα.
Η κομψή σχεδίαση συνεχίζεται και στην πλαϊνή πλευρά του αμαξώματος, όπως και στο τελείωμά του στις πίσω πόρτες οι οποίες έχουν άνοιγμα μέχρι 180 μοίρες, για το ευκολότερο φόρτωμα/ξεφόρτωμα των αποσκευών. Τέλος, η 16άρα ζάντα (San Fransisco) συμπληρώνει το φινετσάτο design του Peugeot.
Άνεση για οκτώ επιβάτες
Η καλαισθησία της εξωτερικής πλευράς του Traveller συνεχίζεται και στο εσωτερικό όπου κυρίαρχο στοιχείο αποτελoύν η πρακτικότητα και η εργονομία.
Το ταμπλό κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στο σχεδιασμό του, με μαύρο χρώμα και χρωμιωμένες επενδύσεις, κομψό πίνακα οργάνων και ηχοσύστημα, με τη μικρή οθόνη, στο κέντρο του. Το όμορφο design του εσωτερικού συμπληρώνουν μικρές πινελιές, όπως τα δυο πρακτικά χειριστήρια του κλιματισμού. Στο χώρο οδήγησης βρίσκονται αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, όπως στις τσέπες κάθε πόρτας και στα δυο ντουλάπια στη δεξιά πλευρά του ταμπλό. Η μοναδική παρατήρησή μας αφορά το λεβιέ ταχυτήτων τον οποίο θα θέλαμε λίγο ψηλότερα, για να δίνει μερικά ακόμη εκατοστά ελεύθερου χώρου στον επιβάτη δίπλα από τον οδηγό.
Σε δεύτερη φάση παρατηρούμε το χώρο για τους πίσω έξι επιβάτες, η είσοδος των οποίων πραγματοποιείται από τη δεξιά πλευρική συρόμενη πόρτα. Το άνοιγμά της γίνεται χωρίς την καταβολή ιδιαίτερης μυϊκής προσπάθειας. Τα καθίσματα είναι φαρδιά με υφασμάτινη, καλής ποιότητας, επένδυση και προσφέρουν αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών. Τα πλαϊνά φιμέ τζάμια είναι σταθερά, ενώ, για τους πίσω επιβάτες διατίθενται κλιματισμός με μοντέρνα χειριστήρια, ατομικά ακροφύσια και φωτισμός. Επιπλέον, είναι διαθέσιμες κρεμάστρες για τα μπουφάν και δυο πρίζες 12 volt για τη φόρτιση των ηλεκτρικών συσκευών τους. Η ορατότητα τόσο μπρος τα εμπρός, κυρίως όμως προς το πλάι, παραμένει καλή απ’ όλες τις θέσεις.
Κλείνοντας, μπορούμε να πούμε, ότι το Peugeot Traveller αποτελεί μια αξιόπιστη πρόταση για τις σύγχρονες ανάγκες μεταφοράς μικρών ομάδων, όπως οι πελάτες ξενοδοχείων, γκρουπ συμμετοχής σε συνέδρια κ.α.