Ξεκίνησαν οι παραδόσεις των πρώτων βυτιοφόρων οχημάτων μιας παραγγελίας 18 μονάδων για την AVIN. Τα φορτηγά είναι MAN TGS 35.460 8X2 – 4 BL με καμπίνα μεσαίου τύπου Μ και μεταξόνιο 1.250 mm.

Ο κινητήρας D26 Euro6 (μόνο με AdBlue) με ισχύ 460 HP αποδίδει ροπή 2.300 Nm και συνεργάζεται με το αυτοματοποιημένο σασμάν MAN TipMatic 12 σχέσεων με δύο ταχύτητες οπισθοπορείας και με λειτουργία εκτός δρόμου (profi). Διαθέτει επίσης δυναμολήπτη (PTO) χωρίς φλάντζα.

Οι αναρτήσεις μπροστά είναι με παραβολικά ελατήρια και πίσω με φούσκες. Ο τελευταίος άξονας είναι και τεμπέλης. Το φορτηγό διαθέτει επίσης σύστημα ECAS για την αυτόματη ρύθμιση του επιπέδου του οχήματος (όταν κινείται με πάνω από 20 χλμ./ώρα) καθώς και σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης (hill holder).

Το σύστημα πέδησης είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο (MAN BrakeMatic). Διαθέτει προειδοποίηση έκτακτης ανάγκης (σήμα στον οδηγό) και βέβαια ABS, ASR και ESP (ευστάθειας). Τα δισκόφρενα είναι σε όλους τους τροχούς.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια άνετη καμπίνα μεσαίου μεγέθους με πλάτος 2.240 mm και μήκος 1.880 mm, κάθισμα φουσκάτο (με αερόσουστες), φιμέ τζάμια, θερμαινόμενους καθρέφτες, κλιματιστικό με αυτόματη ρύθμιση της θερμοκρασίας και συμπληρωματική θέρμανση με καυστήρα (EBERS). Να σημειώσουμε επίσης, ότι η οθόνη πληροφοριών στο κεντρικό ταμπλό, «μιλάει» ελληνικά παρέχοντας στον οδηγό πλήθος ενδείξεων και ενημερώσεων για την κατάσταση του οχήματος.

Ειδική Μετασκευή από Παπαδάκη

Ωστόσο, για την τοποθέτηση του βυτίου, απαιτείτο να γίνει μια ειδική διασκευή στο πλαίσιο, την οποία ανέλαβε το συνεργείο της εταιρείας Αφοί Παπαδάκη στην Ελευσίνα. Συγκεκριμένα, έπρεπε το «κουτί» με τον καταλύτη, η μπαταρία και το ρεζερβουάρ να αλλάξουν πλευρά και να πάνε αριστερά, προκειμένου να απελευθερωθεί χώρος δύο περίπου μέτρων για την εγκατάσταση του αντλιοστασίου του βυτίου, το οποίο, ας σημειωθεί, διαθέτει 7 διαμερίσματα (και ισάριθμες αντλίες παροχής). Έτσι, οι υπεύθυνοι του συνεργείου Παπαδάκη, ήρθαν σε επαφή με τους μηχανικούς της MAN και έλαβαν το απαιτούμενο modification, δηλαδή τις τεχνικές οδηγίες για τη συγκεκριμένη μετατροπή, την οποία ολοκλήρωσαν με απόλυτη επιτυχία.

Το Βυτίο

Το βυτίο είναι κατασκευή της εταιρείας ΖΑΚΟΣ Group ΑΒΕΕ, επιχείρηση με ειδίκευση στην κατασκευή βυτίων και δεξαμενών με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Διαθέτει στην ελληνική αγορά βυτία για μονά φορτηγά, για επικαθήμενα ή συρόμενα πολλαπλών διαμερισμάτων και χωρητικότητας μέχρι 40.000 λίτρα. Οι κατασκευές είναι είτε από ανοξείδωτο χάλυβα είτε αλουμινίου με έγκριση τύπου και σύμφωνα με τις απαιτήσεις ADR. Τα συγκεκριμένα βυτία για την εταιρεία AVIN είναι χωρητικότητας 28.187 λίτρων, 7 διαμερισμάτων, κατασκευασμένα από αλουμίνιο και σύμφωνα με την πρόσφατη ADR 2017.