Συγκριτική Δοκιμή του ΤΡΟΧΟΙ & TIR: Το Τεστ των 1000 πόντων

Οι τρεις τράκτορες της δοκιμής μας, λίγο πριν κοτσάρουν τις νταλίκες για να κινηθούν με μικτό 40 τόνων.

Η Χρυσή Τομή

Συγκρίνουμε, αξιολογούμε και μετράμε τις επιδόσεις και την κατανάλωση των τρακτόρων που αντιπροσωπεύουν την τεχνολογική αιχμή της ευρωπαϊκής διεθνομεταφοράς, τα τελευταία μοντέλα του 2018, στο μεγαλύτερο οδηγικό τεστ της Ευρώπης. Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, το νέο Scania R κοντράρεται με τον ανταγωνισμό στο «Τεστ των 1.000 Πόντων» με ίδια διαμόρφωση καμπίνας και γραμμής μετάδοσης κίνησης, στην ίδια διαδρομή, με σκοπό την ανάδειξη του καλύτερου τράκτορα σε αποδοτικότητα, επιδόσεις και στοιχεία εκμετάλλευσης. Τα μοντέλα της δοκιμής, με ιπποδυνάμεις πέριξ των 450 hp και καμπίνες ένα κλικ μικρότερες από τις κορυφαίες, αντιπροσωπεύουν το πιο σημαντικό κομμάτι των ταξινομήσεων, το «ψωμοτύρι» ουσιαστικά της οδικής Μεταφοράς εμπορευμάτων.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος συνδιοργανώσαμε τη μεγαλύτερη συγκριτική δοκιμή της Ευρώπης.

Οδηγήσαμε, μετρήσαμε και συγκρίναμε τρεις τράκτορες που αντιπροσωπεύουν την τεχνολογική αιχμή της ευρωπαϊκής Μεταφοράς αυτή τη στιγμή. Στη μεγαλύτερη συγκριτική δοκιμή της χρονιάς, ζητήσαμε από τους κατασκευαστές να μας διαθέσουν τράκτορες με ιπποδύναμη γύρω στα 450 hp και την αμέσως μικρότερη από την κορυφαία, καμπίνα της γκάμας τους.

Στη δοκιμή μας λοιπόν, το «Τεστ των 1.000 Πόντων» δοκιμάσαμε τα Mercedes-Benz Actros 1845 StreamSpace, Scania R 450 με τη νέα Highline καμπίνα, και Volvo FH 460 με Globetrotter. Όλα τα οχήματα υπερκαλύπτουν τη νόρμα Euro 6 στην τελευταία της εκδοχή, και είναι μοντέλα 2018 με σειρά βελτιώσεων και το σύνολο σχεδόν του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.

Φέρουν επίσης και τα τρία προγνωστικά συστήματα, κάποιου είδους σύστημα για γρήγορα κατεβάσματα ταχυτήτων στο κιβώτιο, νέους άξονες και αντιπροσωπεύουν την τεχνολογική αιχμή της εποχής μας. Όσα έχουμε παρουσιάσει το περασμένο έτος, αναβαθμίσεις και βελτιώσεις, όλα βρίσκονται στους τράκτορες της δοκιμής. Με το πέρασμα στη νόρμα Euro 6c οι εταιρείες προχώρησαν σε πολλές σημαντικές αλλαγές, τις οποίες αναφέρουμε στο τεύχος Μαρτίου που κυκλοφορεί.

Από τον δεύτερης γενιάς κινητήρα ΟΜ 471 της Mercedes, το Scania 450 με τον «μόνο SCR» 13λιτρο, και το Volvo FH 460 με το νέο κινητήρα με ψεκασμό common rail, τα οχήματα του συγκριτικού είναι η τελευταία «σοδειά» της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τα μοντέλα, που ανανεώθηκαν τους τελευταίους μήνες, απουσιάζει ουσιαστικά μόνο το νέο DAF XF, καθόσον δεν υπήρχε διαθέσιμος τράκτορας για δοκιμή τη στιγμή που πραγματοποιήθηκε το τεστ.

Γιατί επιλέξαμε τους τράκτορες στη συγκεκριμένη διαμόρφωση; Για τον απλούστατο λόγο ότι, και ιδιαίτερα δημοφιλείς είναι, και χωρίς ουσιαστικές παραχωρήσεις σε επίπεδο διαβίωσης για τον οδηγό, γλιτώνεις ένα τουλάχιστον σεβαστό χρηματικό ποσό τη στιγμή της αγοράς. Για οδηγούς που δουλεύουν μόνοι τους, μία Globetrotter π.χ., σε τίποτα ουσιαστικό δεν υπολείπεται μιας Globetrotter XL.

Οι οδηγοί και σε αυτή τη δοκιμή, είναι όπως σε κάθε συγκριτική δοκιμή οι ίδιοι, από Ελλάδα, Ολλανδία και Γερμανία, από τα κορυφαία μέσα του ειδικού Τύπου κάθε χώρας. Στη γνωστή διαδρομή μας στη νότια Γερμανία, πραγματοποιήσαμε λοιπόν, πέντε γύρους των 122 χιλιομέτρων σε εθνική οδό με τοπογραφία και υψομετρικές διαφορές που είναι αντιπροσωπευτικές του οδικού δικτύου της Ε.Ε. Στην οδήγηση, ως συνήθως, χρησιμοποιούμε ό,τι έχει διαθέσιμο ο κάθε κατασκευαστής και αφορά στην αποδοτικότητα –τα προγνωστικά λ.χ., ήταν συνέχεια σε λειτουργία. Για την αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς χρησιμοποιούμε ένα πολύ απαιτητικό τμήμα επαρχιακής οδού, όπου τα (μικτού βάρους 40 τόνων) οχήματα οδηγούνται «σβέλτα».

Μετρήσαμε επίσης τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα, καθώς και τις «τυφλές» γωνίες από τη θέση οδήγησης. Στο τεύχος Μαρτίου που κυκλοφορεί παραθέτουμε αναλυτικά την αξιολόγησή μας.

Στο ίδιο τεύχος: