«Η Γαλλία και η Ελλάδα δεσμεύονται κατά γενικό κανόνα να καταπολεμήσουν την απάτη και το κοινωνικό ντάμπινγκ, καθώς και να εφαρμόσουν την απόσπαση των εργαζομένων στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών. Εάν πρέπει να διατηρηθεί η ελεύθερη κυκλοφορία εντός της εσωτερικής αγοράς, αυτό πρέπει να γίνει χωρίς να διακυβεύονται οι συνθήκες διαβίωσης και εργασίας των οδηγών φορτηγών».
Αυτό αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπ. Μεταφορών μετά τη συνάντηση του «Χρήστου Σπίρτζη με τη Γαλλίδα ομόλογό του Elisabeth Borne στο Παρίσι κατά την οποία επιβεβαιώθηκε η δέσμευσή τους «να δημιουργήσουν μία Ευρώπη που θα προστατεύει τους εργαζόμενους, ιδίως στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών και μια διμερή συνεργασία για έργα στον τομέα των μεταφορών». Να υπενθυμίσουμε πάντως, ότι οι Ευρωπαίοι υπουργοί Μεταφορών συνεργάζονται τον τελευταίο καιρό για την οριστικοποίηση του λεγόμενου «οδικού πακέτου της Ε.Ε.» για το οποίο ο Έλληνας υπουργός προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Ο.Φ.Α.Ε. για τη θέση του ως προς το χρόνο έναρξης της απόσπασης των εργαζομένων στις μεταφορές άρα και της καταβολής του κατώτερου μισθού που ισχύει στη χώρα υποδοχής.
Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι η «απόσπαση» πρέπει να ορίζεται αμέσως μόλις ένα φορτηγό εισέλθει στο έδαφος της άλλης χώρας, είτε πραγματοποιεί διεθνή μεταφορά είτε καμποτάζ. Αντίθετα, η Ο.Φ.Α.Ε. όπως και όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές χώρες υποστηρίζουν ότι ο χρόνος της απόσπασης πρέπει να αρχίζει μετά από μια προθεσμία 3-10 ημερών από την έναρξη της διεθνούς μεταφοράς.
Μετά τη συνάντηση του με τη Γαλλίδα ομόλογό του, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε:
«Η Ελλάδα και η Γαλλία συμφώνησαν ότι το Οδικό Πακέτο αποτελεί ευκαιρία για την αναδιάρθρωση και την προώθηση των αναγκαίων αλλαγών στις οδικές μεταφορές προκειμένου να επιτευχθεί μια εύρυθμη ευρωπαϊκή αγορά, η οποία θα συμπεριλαμβάνει και θα διασφαλίζει τους όρους ενός θεμιτού ανταγωνισμού, την προώθηση των νέων τεχνολογιών για την βελτίωση των ελέγχων και για τα κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων.
Στις διμερείς σχέσεις μας, αποφασίσαμε να διερευνήσουμε όλες τις δυνατότητες για να εντατικοποιήσουμε τη συνεργασία μας σε βασικά έργα υποδομών. Τέλος, πιστεύουμε ότι υπάρχει ευρύ περιθώριο για συνέργειες μεταξύ των εταιρειών μας, για την από κοινού υλοποίηση έργων υποδομής και άλλων έργων σε τρίτες χώρες, συνδυάζοντας την εμπειρία και τις γνώσεις τους».