Τροχοί & TIR

Scania Touring HD

Τη νέα γενιά των λεωφορείων της Scania επισημαίνουν ορισμένες μικρές αλλαγές στην εξωτερική του εμφάνιση, όπως είναι οι καθρέφτες με φουσκωμένες κυρτές πλάτες, μεγαλύτερη επιφάνεια καθρεφτών και πιο
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 03/01/2018 - 15:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Οι Σουηδοί πέτυχαν να συνδυάσουν την αποδοτικότητα του οχήματος με μια σειρά πλεονεκτημάτων που ικανοποιούν τους αυτοκινητιστές, όπως η οδική συμπεριφορά, η ασφάλεια, αλλά και η εκμετάλλευση του οχήματος με τις 51 θέσεις επιβατών, στοιχεία που το καθιστούν ελκυστικό τόσο για τις τουριστικές επιχειρήσεις, όσο βέβαια και για τις υπεραστικές γραμμές των ΚΤΕΛ.
Οι Σουηδοί πέτυχαν να συνδυάσουν την αποδοτικότητα του οχήματος με μια σειρά πλεονεκτημάτων που ικανοποιούν τους αυτοκινητιστές, όπως η οδική συμπεριφορά, η ασφάλεια, αλλά και η εκμετάλλευση του οχήματος με τις 51 θέσεις επιβατών, στοιχεία που το καθιστούν ελκυστικό τόσο για τις τουριστικές επιχειρήσεις, όσο βέβαια και για τις υπεραστικές γραμμές των ΚΤΕΛ.

Τη νέα γενιά των λεωφορείων της Scania επισημαίνουν ορισμένες μικρές αλλαγές στην εξωτερική του εμφάνιση, όπως είναι οι καθρέφτες με φουσκωμένες κυρτές πλάτες, μεγαλύτερη επιφάνεια καθρεφτών και πιο έντονους βραχίονες. Η μάσκα άλλαξε χρωματισμό με το λευκό χρώμα του προφυλακτήρα να φτάνει επάνω μέχρι το λογότυπο της μάρκας αντί της μαύρης επιφάνειας που κάλυπτε τις γρίλιες στο προηγούμενο μοντέλο.

Στον εξοπλισμό ασφαλείας έχει τώρα προστεθεί το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα καθώς και η προειδοποίηση του οδηγού στην περίπτωση που το όχημα ξεφύγει από τη λωρίδα κυκλοφορίας του. Την κίνηση του λεωφορείου παρακολουθεί συνεχώς ένα μικρό ραντάρ τοποθετημένο στη βάση του παρμπρίζ και στο κέντρο του.

Την οπισθοπορεία ελέγχει μια κάμερα στο πίσω μέρος του λεωφορείου μεταφέροντας την εικόνα σε μια αρκετά μεγάλη οθόνη στα ταμπλό δεξιά του οδηγού. Κάμερα, υπάρχει επίσης για την παρακολούθηση της απο-επιβίβασης των επιβατών από την πίσω πόρτα. Τον εξοπλισμό ασφαλείας συμπληρώνουν τα συστήματα ABS, EBS, TC, ASR και Hill Holder. Η θέση οδήγησης παραμένει η ίδια, με την ευρυχωρία να πλεονάζει κάνοντας πιο άνετη τη δουλειά του οδηγού. Σε αυτό βέβαια βοηθά η όλη εργονομία του κόκπιτ, οι πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού, η ευκολία χρήσης των χειριστηρίων και η κεντρική οθόνη με ευανάγνωστες ενδείξεις και πληροφόρηση για τη λειτουργία του λεωφορείου.

Εξαιρετικό βοήθημα για τον οδηγό αποτελεί η δυνατότητα ανύψωσης (ή και βύθισης) του αμαξώματος καθώς επίσης και η λειτουργία επιγονάτισης (kneeling) προς τη δεξιά πλευρά του λεωφορείου για την υποβοήθηση της εισόδου των επιβατών, αν και όταν αυτό χρειάζεται.

Πολυτελέστατο

Πολυτελέστατο, όπως ήταν, παραμένει το σαλόνι των επιβατών με τα νέας σχεδίασης αναπαυτικά καθίσματα της σειράς comfort με ποιοτικές δερμάτινες επενδύσεις, παχύ προσκέφαλο και χαρακτηριστικές κόκκινες ραφές στις άκρες. Ως προς την εκμετάλλευσή του, το Scania Touring, προσφέρει 51 θέσεις επιβατών και θέση συνοδηγού, μπροστά από την οποία βρίσκεται και το ψυγείο των αναψυκτικών. Η μπαγκαζιέρα 8,24 κυβ. μέτρων με κάθετα ανοιγόμενες πόρτες επαρκεί όχι μόνο για τις αποσκευές των επιβατών, αλλά αφήνει χώρο και για «έκτακτα» δέματα, εφημερίδες κ.λ.π.

Ο επιβάτης έχει στη διάθεσή του υποπόδιο και υποβραχιόνιο, δίχτυ περιοδικών, δισκάκι και στήριγμα ποτηριού. Επάνω βρίσκεται το πάνελ με τις ατομικές ρυθμίσεις ήχου, κλιματισμού και φωτισμού. Το ταξίδι γίνεται πιο απολαυστικό προσφέροντας στον επιβάτη απεριόριστη θέα προς το περιβάλλον, αλλά και την απαιτούμενη ησυχία χάρη στην αποτελεσματική μόνωση των παραθύρων.

Για την ψυχαγωγία τους, οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους δύο μόνιτορ 17 και 15 ιντσών. Τον κλιματισμό έχει αναλάβει μια ισχυρή (38 KW) μονάδα A/C της γνωστής φίρμας Konvekta. Να σημειώσουμε εδώ, ότι το σύστημα θέρμανσης λειτουργεί με εναλλάκτη (converter) θερμότητας και με βοηθητικό σύστημα με καυστήρα, κυκλοφορητή και δυνατότητα προγραμματισμού της Webasto.

100% Scania

Όπως είναι γνωστό, από δοκιμές που έχουμε πραγματοποιήσει στο παρελθόν, το Touring είναι εξαιρετικά αποδοτικό, ισχυρό και ταυτόχρονα οικονομικό στην κατανάλωση και με χαμηλό λειτουργικό κόστος.

Πλεονεκτήματα που τα οφείλει στη γραμμή κίνησης του Σουηδού κατασκευαστή η οποία, στο σύνολό της, είναι 100% Scania. Ο κινητήρας Euro 6 των 13 λίτρων χωρίς ανακύκλωση καυσαερίων, μόνο με AdBlue, αποδίδει 410 HP, μια ιπποδύναμη αρκετά ισχυρή, που επιζητούν οι αυτοκινητιστές γνωρίζοντας το γεωγραφικό ανάγλυφο της χώρας μας αλλά και τις υψηλές θερμοκρασίες που επιβάλλουν, τη συνεχή λειτουργία του κλιματιστικού. Η ροπή του Scania DC13 φτάνει τα 2.150 Nm σε ένα χαμηλό εύρος στροφών, από 1.000 μέχρι 1.300 σαλ, δηλαδή στη λειτουργία με την οποία το λεωφορείο κινείται κατά τα μεγαλύτερα διαστήματα των δρομολογίων του. Έχει επίσης διαπιστωθεί, ότι ο συγκεκριμένος 13λιτρος κινητήρας, χωρίς κανένα «πουσάρισμα» έχει μειωμένες ανάγκες συντήρησης και μεγάλα χρονικά διαστήματα για service. Το σασμάν είναι το 8άρι της Scania αυτοματοποιημένο (χωρίς πεντάλ συμπλέκτη), με ταχύτατες αλλαγές στην αυτόματη λειτουργία και Opticruise ακριβείας για σταθερό προγραμματισμό ταχύτητας. Ως προς τις αναρτήσεις, το Scania Touring έχει φούσκες παντού καθώς και τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας. Οι ζάντες του είναι αλουμινίου ALCOA και η δεξαμενή καυσίμου είναι των 500 λίτρων.

Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι οι Σουηδοί πέτυχαν να συνδυάσουν την αποδοτικότητα του οχήματος με μια σειρά πλεονεκτημάτων που ικανοποιούν τους αυτοκινητιστές, όπως η οδική συμπεριφορά, η ασφάλεια, αλλά και η εκμετάλλευση του οχήματος με τις 51 θέσεις επιβατών, στοιχεία που το καθιστούν ελκυστικό τόσο για τις τουριστικές επιχειρήσεις, όσο βέβαια και για τις υπεραστικές γραμμές των ΚΤΕΛ.

Ανανεωμένο, πλουσιότερο σε εξοπλισμό συστημάτων ασφαλείας και αποδοτικότερο με χαμηλή κατανάλωση εμφανίστηκε στη χώρα μας το Scania Touring, το οποίο συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του στις αγορές της Ευρώπης.
PreviousNext