Τροχοί & TIR

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα τη νέα Mercedes-Benz X-Class

Θέλετε ένα όχημα για την κυριακάτικη απόδραση με την οικογένειά σας και παράλληλα για την καθημερινή χρήση στο χωράφι, μια λιμουζίνα άνετη για πέντε επιβάτες και ταυτόχρονα με καρότσα αυξημένων διασ
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 01/04/2018 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Θέλετε ένα όχημα για την κυριακάτικη απόδραση με την οικογένειά σας και παράλληλα για την καθημερινή χρήση στο χωράφι, μια λιμουζίνα άνετη για πέντε επιβάτες και ταυτόχρονα με καρότσα αυξημένων διαστάσεων, ένα όχημα με γρήγορες επιδόσεις στην άσφαλτο και ασταμάτητο εκτός δρόμου; Τότε σίγουρα ψάχνετε την X-Class, το πρώτο premium pick up της Mercedes-Benz. Το εγχείρημα της γερμανικής εταιρείας ήταν δύσκολο, το να λανσάρει ένα νέο μοντέλο σε μια κατηγορία με ισχυρούς ανταγωνιστές, αναζητώντας το δικό του-αυξημένομερίδιο, με το τελικό αποτέλεσμα να ξεπερνάει κάθε προσδοκία ικανοποιώντας κάθε ανάγκη και επιθυμία του ιδιοκτήτη του.

Δοκιμάζουμε την έκδοση Progressive, κατάλληλη για όσους επιθυμούν ένα καθημερινό όχημα για επαγγελματική χρήση, παρέχοντάς τους ταυτόχρονα ποιότητα και στυλ για τις αποδράσεις του ελεύθερου χρόνου τους. Ξεκινώντας από την Αθήνα, ανεβαίνουμε στις χιονισμένες πλαγιές του Κισσάβου, το φορτώνουμε με άχυρα και το οδηγούμε συνολικά για 1.424 χιλιόμετρα. Ποιοι λόγοι θα μας οδηγήσουν στο να αγοράσουμε την X-Class; Θα βάλουμε αυτό το αυτοκίνητο στο χωράφι; Πόσο πραγματικά κοστίζει; Είναι οικονομικό στις μετακινήσεις του; Έχει ενισχυμένη καρότσα; Ήταν μερικές από τις βασικές ερωτήσεις που μας έθεσαν αγρότες του θεσσαλικού κάμπου στους οποίους απαντούμε από την εμπειρία μας μετά την εβδομαδιαία συμβίωση με την X-Class.

Στο δρόμο με την X-Class

Στο δρόμο η X-Class καταφέρνει να σε μαγέψει, να σε συναρπάσει και τελικά να σε κάνει να μη θέλεις να κατέβεις από τη θέση του οδηγού. Ο θηριώδης κινητήρας των 190 ίππων σε συνεργασία με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο απλά σε ενθουσιάζουν. Το κιβώτιο συμπεριφέρεται ανάλογα με το πώς θα πατήσει το γκάζι ο οδηγός του. Θέλετε νορμάλ και οικονομική οδήγηση, τότε αρκεί να πιέσετε μαλακά το γκάζι και οι αλλαγές, από την πρώτη έως την τέταρτη σχέση γίνονται από τις 1.550 σ.α.λ έως τις 1.990 σ.α.λ ενώ από την πέμπτη έως την έβδομη από τις 1.800 σ.α.λ έως τις 2.700 σ.α.λ. Θέλετε πιο γρήγορη οδήγηση και να επιχειρήσετε προσπέραση με ασφάλεια; Τότε πιέστε πιο δυνατά το γκάζι και οι αλλαγές γίνονται από τις 2.800 σ.α.λ έως τις 4.000 σ.α.λ, αν και θα θέλαμε λίγο πιο χαμηλά, περίπου στις 3.500 σ.α.λ. Από τα 84 χλμ. με έβδομη σχέση στο κιβώτιο και 1.400 σ.α.λ κάναμε kickdown, κατέβασε δύο σχέσεις το κιβώτιο και έπιασε τα 100 χλμ. σε μόλις έξι δευτερόλεπτα.

Βέβαια σε αυτό βοηθάει και το Twin Turbo που στην ουσία δεν αφήνει τον κινητήρα να κρεμάσει, ακόμη και όταν οι στροφές πέσουν αρκετά χαμηλά, περίπου στις 1.300. Βαθμολογούμε με άριστα την X-Class στην ποιότητα κύλισης –σε αυτό φυσικά παίζει ρόλο η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και ο άκαμπτος άξονας με πέντε συνδέσμους πίσω– καθώς και στην ηχομόνωσή της που δεν επιτρέπει να περνούν ήχοι στο εσωτερικό. Τέλος, πολύ καλή κρίνουμε και την απόδοση των φρένων. Δοκιμάσαμε φρενάρισμα πανικού με 100 χλμ. και φορτωμένη την καρότσα και το pick up ακινητοποιήθηκε μέσα σε λίγα μέτρα και, το βασικότερο, κινήθηκε ευθεία χωρίς να μας τραβήξει το τιμόνι αριστερά ή δεξιά.

Στο δρόμο για το καταφύγιο

Τα εξαιρετικά off-road χαρακτηριστικά της X-Class θα ανταποκριθούν στις πιο δύσκολες διαδρομές και στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες και αυτό το αισθανθήκαμε όταν ακολουθήσαμε__ τους χιονισμένους χωματόδρομους πριν το καταφύγιο Κισσάβου. Η ταμπέλα μας ενημέρωνε ότι ο δρόμος προς τα εκεί είναι κλειστός, εξαιτίας της χιονόπτωσης, ωστόσο, εμείς δοκιμάσαμε να πάμε και η X-Class μας έβγαλε ασπροπρόσωπους. Από την κίνηση στους πίσω τροχούς επιλέγουμε την τετρακίνηση 4MATIC και ενεργοποιούμε τη λειτουργία τετρακίνησης Low, με τον υποπολλαπλασιασμό για πορεία εκτός δρόμου. Έτσι καταφέρνουμε να κινούμαστε δυναμικά ακόμη και στα πιο απαιτητικά εδάφη. Μια υποσημείωση εδώ, για λάσπη και χιόνι όπως τα σημεία που κινηθήκαμε εμείς, απαιτείται ελαστικό για τέτοια χρήση και όχι καλοκαιρινό. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος στα 212 χιλιοστά, αφήνει αρκετό χώρο κάτω από το όχημα και παράλληλα διατηρεί την οδηγική ευστάθεια σε πλευρικές κλίσεις, ενώ τα ειδικά διαμορφωμένα μέρη του το καθιστούν εξαιρετικά σταθερό και στρεπτικά άκαμπτο. Επίσης, το σύστημα Downhill Speed Regulation, αναλαμβάνει να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα σε μεγάλες κατηφόρες, χωρίς να πατάει ο οδηγός το φρένο, αν και θα θέλαμε να λειτουργεί σε ακόμη μικρότερη ταχύτητα και όχι στα 8 χλμ. που ενεργοποιείται τώρα.

Κατανάλωση

Εξαιρετική η X-Class στο δρόμο και ασυγκράτητη εκτός δρόμου, από κατανάλωση όμως πώς πάει; Οδηγήσαμε το pick up για 1.424 χιλιόμετρα, Αθήνα-Λάρισα-Αθήνα από την π.ε.ο, μέσω Λιβαδειάς-Μπράλου-Δομοκού, και το αναφέρουμε αυτό για να δικαιολογήσουμε τη χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητά του. Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα έγιναν εντός πόλης, με συνεχόμενα σταμάταξεκίνα, αλλά και σε ορεινές διαδρομές κοντά στον Κίσσαβο. Η μέση κατανάλωση που σημειώσαμε ήταν 7,8 λίτρα/100 χλμ. και να τονίσουμε ότι στο μεγαλύτερο μέρος του κινήθηκε με συνολικό βάρος 300 κιλών.

Καρότσα για σκληρή χρήση

Σε ένα premium pick up όπως είναι η X-Class δεν πρέπει να περιοριστούμε μόνο στη lifestyle εκδοχή της, αλλά στον επαγγελματικό λόγο απόκτησής της, να φορτωθεί δηλαδή με εμπορεύματα και να αποκτήσει εμπορική χρήση. Σε πρώτη φάση μετρούμε το κατώφλι φόρτωσης το οποίο βρίσκεται στα 854 χιλιοστά και σε δεύτερο χρόνο την ποιότητα της καρότσας η οποία έχει κατασκευαστεί από ανθεκτικά υλικά για να αντέξει σε βαριά φορτία. Το ύψος των πλαϊνών τοιχωμάτων είναι στα 431 χιλιοστά και ψηλά βρίσκεται το σύστημα στερέωσης φορτίων με συρόμενους κρίκους πρόσδεσης. Επιπρόσθετα, έχει προβλεφθεί και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος 12V. Η απόσταση ανάμεσα στους θόλους των τροχών είναι 1.215 χιλιοστά που πρακτικά σημαίνει ότι χωράει μια ευρωπαλέτα στη μεγάλη διάστασή της ή, όπως στην περίπτωσή μας, ένα δέμα άχυρου με αυτό το μήκος.

Δυναμική εμφάνιση

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει ο υποψήφιος αγοραστής από την εμφάνιση ενός οχήματος έχει βαρύνουσα σημασία για την αγορά του και αν κρίνουμε από τα βλέμματα που τραβάει κυριολεκτικά σαν μαγνήτης επάνω της η X-Class τότε στον τομέα αυτόν τα πάει περίφημα. Όχι άδικα βέβαια καθώς η δυναμική και ισχυρή παρουσία της προσφέρει ένα σύνολο ιδανικό. Ναι μεν είναι κατάλληλο για αγροτικές εργασίες, αλλά διαθέτει και όλα τα χαρακτηριστικά ενός πολυτελούς SUV καθώς στο γερμανικό pick up συνδυάζεται η αισθητική και η χρηστικότητα με επιτυχία. Το στιβαρό καπό, η μεγάλη-χρωμιωμένη-γρίλια και το αστέρι που κυριαρχούν στην όψη της την καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμη. Στην πλαϊνή πλευρά τονίζονται ιδιαίτερα οι θόλοι των τροχών και ελκυστική είναι η σχεδίαση της πίσω πλευράς με τα κάθετα φωτιστικά σώματα. Επίσης, οι πλευρικές μπάρες από ανοξείδωτο χάλυβα έχουν διάμετρο 76 χιλιοστών οι οποίες εκτός από την οπτική αναβάθμιση διευκολύνουν το ασφαλές πάτημα κατά την από/επιβίβαση των επιβατών. Τέλος, οι 18άρες ζάντες και το μπλε μεταλλικό του χρώμα ισχυροποιούν περαιτέρω την επιβλητική του εμφάνιση.

Άνεση και πολυτέλεια

Με τις ανέσεις που παρέχουν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, όπως ψηφιακή τεχνολογία, δυνατότητες συνδεσιμότητας, διζωνικό κλιματισμό και σύστημα πλοήγησης εξοπλίζεται το εσωτερικό της X-Class η οποία διαμορφώνεται μέσα από έξι επενδύσεις καθισμάτων, και δυο χρώματα επένδυσης οροφής. Οι επιβάτες απολαμβάνουν την ποιότητα των αναπαυτικών φαρδιών καθι- σμάτων. Μάλιστα, τα εμπρός δέχονται αρκετές ρυθμίσεις και επιπλέον είναι θερμαινόμενα, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετά εκατοστά διαθέσιμου χώρου για τα πόδια, τους ώμους και το κεφάλι τους. Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι η έκδοση Progressive η οποία είναι κατάλληλη για σκληρή χρήση του οχήματος, οπότε δικαιολογούνται τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό.

Από την οθόνη 7 ιντσών, ο οδηγός έχει πρόσβαση στο ραδιόφωνο, το τηλέφωνο και σε σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, καθώς και στο σύστημα Navigation. Την εικόνα του εσωτερικού αναβαθμίζουν οι χρωμιωμένοι στρογγυλοί αεραγωγοί, οι χειρολαβές και οι γραμμές γύρω από το κλιματιστικό. Πολύ καλή αίσθηση έχει το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι στο οποίο είναι τοποθετημένα τα κουμπιά για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο και τον υπολογιστή του οχήματος, το οποίο, ωστόσο, θα θέλαμε να ρυθμίζεται και μέσα-έξω. Τέλος, στο ντουλαπάκι του υποβραχιόνιου διατίθενται δυο θύρες usb και μια πρίζα παροχής 12v.

Πόσο κοστίζει η X-Class;

Κάπου εδώ πρέπει να αναφέρουμε και το κόστος απόκτησης της Mercedes-Benz X-Class η τιμή της οποίας ξεκινάει από 28.650 προ Φ.Π.Α και ανάλογα με την έκδοση, είναι διαθέσιμη σε τρεις Pure, Progressive, Power. Τα τέλη κυκλοφορίας είναι 105 ευρώ και το προγραμματισμένο Service κάθε 40.000 χλμ ή κάθε έτος.

Στο δια ταύτα, η X-Class έρχεται να βάλει ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των pick up και να κάνει αισθητή την παρουσία της έχοντας να προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στον οδηγό του, σε αυτόν που θα το χρησιμοποιήσει καθαρά για διασκέδαση, αλλά και στον επαγγελματία που θέλει να κάνει απόσβεση και του τελευταίου ευρώ που θα δαπανήσει για την αγορά της. Η πρώτη επαφή μας επί ελληνικού εδάφους κρίνεται απόλυτα θετική, με το μοντέλο να εμφανίζει πολλά πλεονεκτήματα, εντός και εκτός δρόμου.

PreviousNext