Ο ΚΟΚ ανακαλύπτει τον «αιφνιδιασμό»
Ένα νέο στοιχείο, αυτό του αιφνιδιασμού εμφανίστηκε στον ΚΟΚ και πραγματικά μας … αιφνιδίασε. Λέει, λοιπόν, ο νομοθέτης: «Οι οδηγοί βαρέων οχημάτων, όπως φορτηγά και λεωφορεία, οι οποίοι κινούνται συνεχώς στην αριστερή λωρίδα ή τη χρησιμοποιούν για προσπέραση και αιφνιδιάζουν τους κινούμενους σε αυτήν τιμωρούνται με επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης από τον βεβαιούντα την παράβαση για (60) εξήντα ημέρες».
Το πρώτο σκέλος κατανοητό, αν ο δρόμος έχει τρεις ή περισσότερες λωρίδες, ναι δεν πρέπει τα βαριά οχήματα να κινούνται στην αριστερή λωρίδα, ούτε να τη χρησιμοποιούν για προσπέρασμα. Αν όμως ο δρόμος έχει δύο λωρίδες, τότε ένα βαρύ όχημα π.χ. λεωφορείο, μπορεί να προσπεράσει από την αριστερή λωρίδα ένα φορτηγό, αφού και λόγω νομοθεσίας, έχουν διαφορετικά ανώτερα όρια ταχύτητας. Πηγαίνοντας λοιπόν το λεωφορείο αριστερά με αναμμένα τα αριστερά φλας, ποιος θα κρίνει ότι ο οδηγός του οχήματος που ακολουθεί αιφνιδιάστηκε;
Και γιατί, κύριε νομοθέτη, να μην ισχύει το αντίθετο; Γιατί, δηλαδή όταν ένα μικρό επιβατικό αυτοκίνητο, αλλάζει ξαφνικά λωρίδα και από αριστερά έρχεται δεξιά και φρενάρει μπροστά στον κόκκινο σηματοδότη προκειμένου να ξεκινήσει πρώτο; Μπαίνοντας όμως απότομα δεξιά, μειώνει ξαφνικά την απόσταση πέδησης του 18τονου λεωφορείου (με επιβάτες) ή του 40τονου φορτηγού που αναγκάζεται να φρενάρει απότομα θέτοντας σε μεγαλύτερο κίνδυνο το όχημα που ακολουθεί και το οποίο μάλιστα δεν έχει ορατότητα για πρόβλεψη της κατάστασης, λόγω του όγκου του βαρέως οχήματος που έχει μπροστά του.
Ποιος, αλήθεια αιφνιδιάζει ποιον και πώς κρίνεται το στοιχείο του αιφνιδιασμού; Πώς ο ΚΟΚ λειτουργεί προληπτικά; Γιατί, αν φτάσουμε στη σύγκρουση, υπαίτιος θα είναι φυσικά ο ακολουθών λόγω μη τήρησης της απόστασης ασφαλείας. Ας μας απαντήσει, λοιπόν, κάποιος εκ των συντακτών του ΚΟΚ πώς αλήθεια ερμηνεύει τον «αιφνιδιασμό» με δράστη μόνο το βαρύ όχημα;
Εκπτώσεις στα διόδια
Αφού ξεκαθαρίστηκε επισήμως ότι δεν θα στηθούν πρόσθετα διόδια στις περιοχές Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου και Σχηματαρίου λόγω της εφαρμογής αργότερα του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης, με ικανοποίηση διαβάσαμε την ανακοίνωση του υπ. Μεταφορών πως δημιουργείται ειδικό εκπτωτικό πρόγραμμα εργαζομένων στις περιοχές, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο για να μετακινηθούν από και προς το χώρο εργασίας τους. Το εκπτωτικό πρόγραμμα θα εφαρμόζεται ανά ημερολογιακό μήνα παρέχοντας μάλιστα και επιπλέον διαδρομές χωρίς την καταβολή διοδίων. Οι εκπτώσεις ξεκινούν κλιμακωτά από την 11η διέλευση με έκπτωση 5% που γίνεται 15% μέχρι τις 30 διελεύσεις, 20% από την 31η μέχρι τη 40η διέλευση, ακολουθούν πέντε δωρεάν διελεύσεις από την 41η μέχρι την 45η, στη συνέχεια μέχρι την 50η διέλευση η έκπτωση φτάνει στο 40% και από την 51η διέλυση και μετά η έκπτωση γίνεται 50%.
Να λοιπόν, που η δημιουργία και καθιέρωση εκπτωτικού προγράμματος είναι εφικτή και υλοποιήσιμη και το αναφέρουμε προκειμένου ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης να λάβει υπόψη του το πάγιο αίτημα των αυτοκινητιστών για την καθιέρωση εκπτώσεων στα ΦΔΧ τα οποία βρίσκονται όλη μέρα στο δρόμο και καθημερινά επιβαρύνονται με ένα σημαντικό ποσό, απαιτητό σε μετρητά, το οποίο στην πράξη, δεν μετακυλίεται στον φορτωτή, αφού το κόμιστρο συμπιέζεται από πολλούς άλλους παράγοντες (καύσιμα, οδηγός, ασφάλεια, αναλώσιμα φορτηγού κ.α.).
Το κόστος των διοδίων στη χώρα μας είναι από τα υψηλότερα μεταξύ των χωρών της ΕΕ προκαλώντας τη μείωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών φορτηγών και των μεταφορικών υπηρεσιών και ακόμα, το κόστος αυτό των διοδίων, έχει γίνει εντελώς ανελαστικό, αφού με το νόμο 4388/16 τα φορτηγά παύουν να κυκλοφορούν στο παράπλευρο δίκτυο (πλην εξαιρέσεων).
Επομένως το αίτημα των αυτοκινητιστών κινείται σε ένα λογικό πλαίσιο, δίκαιο θα λέγαμε, και θα πρέπει να εξεταστεί, και μάλιστα με την προοπτική της καθιέρωσης των αναλογικών διοδίων ηλεκτρονικής χρέωσης.
Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι