Συγκριτική Δοκιμή του ΤΡΟΧΟΙ & TIR: Οδηγούμε 4 Χωματουργικά 8x4

ε μία ακόμη μοναδική συγκριτική δοκιμή χωματουργικών φορτηγών, οδηγούμε ό,τι πιο σύγχρονο προσφέρει αυτή τη στιγμή η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. tipper test

Καρέ του άσσου

Δοκιμάζουμε και συγκρίνουμε τις τελευταίες προτάσεις των κατασκευαστών σε τετράξονες ανατροπές, και αναζητούμε το καλύτερο σε ωφέλιμο φορτίο, εκμετάλλευση οδηγησιμότητα, γραμμή μετάδοσης κίνησης, και εκτός δρόμου δυνατότητες, στη μεγαλύτερη συγκριτική δοκιμή της Ευρώπης. Το περιοδικό TΡΟΧΟΙ & TIR διοργανώνει και συμμετέχει στα μεγαλύτερα και πιο περίπλοκα ως προς τις μετρήσεις και την αξιολόγηση, συγκριτικά τεστ βαρέων οχημάτων της Ευρώπης. Σε μία ακόμη μοναδική συγκριτική δοκιμή χωματουργικών φορτηγών, οδηγούμε ό,τι πιο σύγχρονο προσφέρει αυτή τη στιγμή η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Από τη στιγμή που δεν πρόκειται για «Τεστ των 1.000 Πόντων» όπου μετράμε και το τελευταίο γραμμάριο σε κατανάλωση καυσίμου, δίνουμε στις εταιρείες το ελεύθερο να συμμετάσχουν με όποιο όχημα κρίνουν αυτές ως το καλύτερο που διαθέτουν, αρκεί να είναι 8x4, και στην ίδια κατηγορία μικτού βάρους.

Όπως σε κάθε αντίστοιχη δοκιμή, οι επιλογές των κατασκευαστών έχουν ενδιαφέρον. Δε δίνουν ό,τι βρίσκουν πρόχειρο στη γραμμή παραγωγής, αλλά «χτίζουν» από την αρχή οχήματα που, θεωρούν πως αντιπροσωπεύουν ό,τι καλύτερο διαθέτουν αυτή τη στιγμή στη γκάμα τους, σύμφωνα πάντα με τις τεχνικές προδιαγραφές που ζητάμε.

Οι κυριότερες ιδιαιτερότητες εδώ, έχουν να κάνουν με τη φουσκάτη ανάρτηση στους πίσω συζυγείς άξονες για τα Volvo FH και Mercedes Arocs, ενώ τα Renault C και Scania XT έχουν συμβατική διάταξη με φύλλα σούστας. Γενικά πάντως, θα διαπιστώσετε πως, το Volvo είναι το πιο «αντισυμβατικό» ως προς τη διαμόρφωσή του: έχει καμπίνα «ταξιδιάρικου» με ένα πολύ άνετο κρεβάτι και τελευταίο, πίσω άξονα με δυνατότητα ανύψωσης.

Από τη στιγμή λοιπόν, που δεν μετράμε καταναλώσεις, οι κατασκευαστές είναι ελεύθεροι να μας δώσουν οποιοδήποτε 8x4 θεωρούν πως, θα τους δώσει τους περισσότερους πόντους. Οι Σουηδοί της Volvo είναι γνωστοί για τις εκκεντρικές τους επιλογές, εδώ όμως, θεωρούμε ότι, είχαν κι άλλο κίνητρο για να μας δώσουν ένα FH κι όχι ένα FMX που αποτελεί την εξειδικευμένη σειρά χωματουργικών φορτηγών της εταιρείας. Η καμπίνα του FMX είναι πλέον, κάπως μικρή για τα δεδομένα της κατηγορίας, και ταυτόχρονα, οι πολλές βελτιώσεις των FH την τελευταία διετία για χρήση ως εργοταξιακά οχήματα ήταν τέτοιας έκτασης, που τα καθιστούν παραπάνω από αξιόμαχα. Η Renault από την άλλη, επέλεξε τη μικρότερη καμπίνα, Day Cab και ούτω καθεξής.

Διαβάστε τις μετρήσεις και τον τελικό πίνακα αποτελεσμάτων στο τεύχος Μαΐου που κυκλοφορεί από 28/4 στα περίπτερα!

Όπως σε κάθε αντίστοιχη δοκιμή, οι επιλογές των κατασκευαστών έχουν ενδιαφέρον. Δε δίνουν ό,τι βρίσκουν πρόχειρο στη γραμμή παραγωγής, αλλά «χτίζουν» από την αρχή οχήματα που, θεωρούν πως αντιπροσωπεύουν ό,τι καλύτερο διαθέτουν αυτή τη στιγμή στη γκάμα τους, σύμφωνα πάντα με τις τεχνικές προδιαγραφές που ζητάμε.

Στο ίδιο τεύχος: