Στην πιθανότατα πιο σημαντική είδηση της χρονιάς μέχρι τώρα, τα τμήματα φορτηγών/επαγγελματικών οχημάτων των Toyota Motor και Volkswagen AG ανακοίνωσαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο, τη δημιουργία συμμαχίας για την από κοινού εξέλιξη βαρέων οχημάτων και την επίτευξη οικονομιών κλίμακας στο τμήμα προμηθειών.

Η στρατηγική αυτή κίνηση ενώνει ουσιαστικά το τμήμα φορτηγών της Toyota, τη Hino, με το αντίστοιχο της Volkswagen Truck & Bus σε παγκόσμιο επίπεδο, και εντάσσεται στην τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη δημιουργία κολοσσών ακόμη και μεταξύ πάλαι ποτέ ανταγωνιστών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα διαρκώς αυξανόμενα κόστη της έρευνας και εξέλιξης.

Οι συνεχώς πιο «σφιχτές» αντιρρυπαντικές νόρμες και τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης έχουν εκτινάξει τους προϋπολογισμούς των εταιρειών σε δυσθεώρητα επίπεδα και οι συνεργασίες είναι σχεδόν επιβεβλημένες. Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη των δύο εταιρειών, οι πρώτες προσπάθειες θα εστιάσουν στην εξέλιξη νέων ντίζελ και υβριδικών μηχανικών συνόλων, τη συνδεσιμότητα και νέες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Andreas Renschler είπε ότι «συνενώνοντας τις δυνάμεις μας, μπορούμε να ξοδέψουμε μία κι έξω τα χρήματα για την εξέλιξη ενός νέου οχήματος αντί, για δυο και τρεις φορές, αν ενεργούσαμε ξεχωριστά για την κάθε μας φίρμα ενώ, σίγουρα θα επιταχυνθούν και οι αντίστοιχες διαδικασίες». Αναλυτές εκτιμούν πως, η εμπειρία του στη δημιουργία του παγκόσμιου κολοσσού της Daimler Trucks είναι σοβαρό εχέγγυο επιτυχίας του εγχειρήματος.

Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν σκέψεις για ανταλλαγή μετοχών, ή ακόμη πιο στενή «σχέση», με τα στελέχη της Hino να δηλώνουν ότι, ο λυσσαλέος ανταγωνισμός μεταξύ των μητρικών εταιρειών στα επιβατικά οχήματα δεν προβλέπεται να αλλάξει. Η Volkswagen Truck & Bus είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων του κόσμου, και το 2016 αγόρασε ποσοστό 16,6% της αμερικανικής Navistar International Corp, με δηλωμένη την πρόθεση να αποκτήσει σε μεταγενέστερο στάδιο το σύνολο των μετοχών. Το 2019, εκτιμάται πως θα λανσαριστεί νέο ηλεκτρικό φορτηγό στις ΗΠΑ από τις δύο εταιρείες.

Το 2017 η Volkswagen Truck & Bus ταξινόμησε 205.000 φορτηγά και λεωφορεία, κυρίως σε Ευρώπη και Ν. Αμερική, μέσω των MAN, Scania και Volkswagen Caminhoes e Onibus. Παράλληλα, επεκτείνει την παρουσία της στην Ασία, και διατηρεί μερίδιο στην κινεζική Sinotruk. Οι κύριοι ανταγωνιστές της είναι οι Daimler και Volvo με τους οποίους «κονταροχτυπιέται» κυρίως στην Ευρώπη. Η Hino είναι επίσης δυνατός παίκτης στην παγκόσμια αγορά, με 170.000 ταξινομήσεις την περασμένη χρονιά, σε Ιαπωνία και γενικά Ασία όπου, και διαφεντεύει την κατηγορία των βαρέων φορτηγών, και αποκτά τελευταία όλο και πιο έντονη παρουσία σε Αφρική και Β. Αμερική.