Τροχοί & TIR

Mitsubishi L200 στη νέα έκδοση Instyle Plus

H νέα πλούσια έκδοση του επιτυχημένου μοντέλου L200 της Mitsubishi, Instyle Plus, παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Ελλάδα. Οδηγούμε το L200 μέχρι το θεσσαλικό κάμπο, μεταφέρουμε λιπάσματα και ανηφορίζουμ
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/06/2018 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

H νέα πλούσια έκδοση του επιτυχημένου μοντέλου L200 της Mitsubishi, Instyle Plus, παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Ελλάδα. Οδηγούμε το L200 μέχρι το θεσσαλικό κάμπο, μεταφέρουμε λιπάσματα και ανηφορίζουμε σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Διατηρώντας αναλλοίωτα τα βασικά χαρακτηριστικά με το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, το στιβαρότερο πλαίσιο καθώς και τις αυξημένες εσωτερικές διαστάσεις προσφέρει επιπλέον εξοπλισμό ενισχύοντας περαιτέρω την επιβατική εκδοχή του. Ας το γνωρίσουμε…

Αθήνα-Δομοκός-Λάρισα

Για το test drive του pick up χωρίζουμε την οδήγηση σε τρία τμήματα: στον αυτοκινητόδρομο, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, κρίνοντας ξεχωριστά τις δυνατότητές του.

Σε πρώτη φάση το οδηγούμε από την Αθήνα μέχρι τη Λαμία, όπου το ταξίδι γίνεται άνετα, χωρίς να ακούγονται εξωτερικοί θόρυβοι. Οι μεγάλοι πλαϊνοί καθρέφτες μας εξασφαλίζουν άριστη εποπτεία του χώρου. Στο σημείο αυτό παρατηρούμε την κατανάλωσή του, η οποία με τη χρήση του cruise control και έκτη σχέση στο κιβώτιο, βρίσκεται περίπου στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. Το δεύτερο κομμάτι της διαδρομής αφορά αυτό από τη Λαμία μέχρι το Δομοκό όπου έχει αρκετές ανηφόρες και στροφές και μας δίνει μια πρώτης τάξης ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα όρια του κινητήρα και των αναρτήσεών του.

Στην πρώτη μεγάλη ανηφόρα, στο ύψος του νοσοκομείου της Λαμίας, έχουμε επιλεγμένη την έκτη σχέση στο κιβώτιο, με 1.270 σ.α.λ και 68 χλμ/ώρα, πιέζουμε το γκάζι, χωρίς να κατεβάσουμε σχέση, και σε επτά δευτερόλεπτα πιάνει τα 90 χλμ./ώρα με 1.700 - 1.800 σ.α.λ. Εν συνεχεία, στο υπόλοιπο τμήμα, κάνουμε ανεβοκατεβάσματα σχέσεων μεταξύ τρίτης και τέταρτης διαπιστώνοντας στην πράξη πως ο κινητήρας κινεί με ευκολία το L200 και η λειτουργία του κρίνεται θετική.

Σε αυτό βέβαια βοηθάει η ροπή του η οποία έρχεται από χαμηλές στροφές, περίπου στις 1.350 και διατηρεί τη μέγιστη τιμή της σε ικανό εύρος στροφών. Γενικότερα ο οδηγός χρειάζεται να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο, περίπου στις 1.200 σ.α.λ για να αποφευχθεί πιθανό κρέμασμα από τον κινητήρα. Κατά τα άλλα η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και δείχνει εξαιρετική ευστάθεια σε μεγάλες ταχύτητες. Στις στροφές του Δομοκού μπήκαμε με αρκετά χιλιόμετρα και το L200 δεν πήρε πουθενά απότομες κλίσεις.

Στο βουνό με το L200

Εντοπίζουμε μια χωμάτινη διαδρομή στις παρυφές του Κισσάβου, στην τοποθεσία Γεντίκι, και ξεκινούμε την περιήγησή μας στο βουνό έχοντας επιλέξει την τετρακίνηση για καλύτερη πρόσφυση στο οδόστρωμα. Σε σημεία με μεγάλες λακκούβες και απότομες ανηφόρες, με κλίση άνω των 12%, επιλέγουμε το κοντό διαφορικό για off road διαδρομή και με το κλείδωμα του πίσω διαφορικού περάσαμε με επιτυχία σαθρό έδαφος με περισσότερη άμμο.

Ένα από τα πλεονεκτήματα που πρέπει να τονίσουμε για το L200 είναι η αυξημένη κατά 7% στρεπτική ακαμψία του πλαισίου που επιτρέπει στην ανάρτηση να διατηρεί τον έλεγχο και την ευστάθεια απροβλημάτιστα. Στα συν του pick up θα προσθέσουμε την εκκίνηση της μηχανής που γίνεται με κουμπί start/stop, καθώς και τα αποτελεσματικά φρένα του με μια καλή αίσθηση του πεντάλ. Επιπρόσθετα, τα 205 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος δίνουν περιθώρια να κινηθεί σε κακοτράχαλους δρόμους και σε περίπτωση που ο οδηγός υπερεκτιμήσει τις δυνατότητες του οχήματος και δεν υπολογίσει σωστά το ύψος του οι προστατευτικές ενισχύσεις προφυλάσσουν τα ευπαθή σημεία του αμαξώματος. Ακόμη, το εμπρός άκρο του καπό είναι ορατό και αυτό βοηθάει τον οδηγό όταν κάνει μανούβρες σε στενούς δρόμους ή ανεβαίνει απότομες ανηφόρες. Οι κολώνες, αριστερά και δεξιά, περιορίζουν τα τυφλά σημεία, χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό τους.

Εμφάνιση που εντυπωσιάζει

Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει τις καλύτερες εντυπώσεις στην έκδοση Instyle Plus είναι το μπλε μεταλλικό χρώμα. Επιπλέον λεπτομέρειες όπως το χρώμιο στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, στα χερούλια των θυρών, στα προβολάκια και στους καθρέφτες οι οποίοι φέρουν μηχανισμό αναδίπλωσης, το κάνουν ξεχωριστό.

Όμορφες στη σχεδίασή τους είναι οι 17άρες ζάντες αλουμινίου, οι οποίες συνδυάζονται με ελαστικά 245/70. Επιπλέον, τα τζάμια είναι φιμέ, πιο σκούρα τα πίσω, προστατεύοντας τους επιβάτες από τις ακτίνες του ηλίου. Τέλος, να τονίσουμε ότι ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι χαμηλός, στα 0,40 Cd.

Εσωτερικό με εικόνα επιβατικού

Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα και το επίπεδο άνεσης στο ταξίδι με το L200, σε συνδυασμό με την καλύτερη θέση των καθισμάτων, τη βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά και τα μειωμένα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών και τριγμών. Με άριστα βαθμολογούμε την προσβασιμότητα στο εσωτερικό, με χειρολαβές στις μπροστινές κολώνες οδηγού-συνοδηγού, καθώς και τις αυξημένες διαστάσεις της καμπίνας με αρκετή ευρυχωρία στην περιοχή της κεφαλής και των ώμων μπροστά και των ποδιών στα πίσω καθίσματα.

Να τονίσουμε μάλιστα ότι τα δερμάτινα καθίσματα έχουν φαρδιές πλάτες και τα μαξιλάρια παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται ηλεκτρικά, και –όπως και του συνοδηγού– είναι θερμαινόμενα. Τα υλικά στο ταμπλό είναι από σκληρό υλικό για να αντέξουν στο χρόνο και τα χρωμιωμένα ένθετα στους αεραγωγούς, στην κονσόλα του λεβιέ και στο τιμόνι αναβαθμίζουν την αισθητική του. Από την κεντρική οθόνης αφής επτά ιντσών ρυθμίζεται το ηχοσύστημα και το gps. Στον εξοπλισμό της συγκεκριμένης έκδοσης περιλαμβάνεται επίσης δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων. Τέλος, να αναφέρουμε ότι το πλήρως αυτόματο air condition εξασφαλίζει άμεσα τις επιλεγμένες κλιματικές συνθήκες στο εσωτερικό.

Καρότσα-Φόρτωμα με αγροτικά εφόδια

Το μήκος της καρότσας ανέρχεται στα 1.520 χιλιοστά, το πλάτος της είναι 1.470 χιλιοστά, στους θόλους των τροχών περιορίζεται στα 1.085 χιλιοστά, και το βάθος της είναι στα 475 χιλιοστά. H επένδυσή της είναι από σκληρό και ανθεκτικό πλαστικό και για τη στερέωση των φορτίων διατίθενται τέσσερις κρίκοι πρόσδεσης. Τέλος, το κατώφλι φόρτωσης απέχει 850 χιλιοστά από το έδαφος.

Το φόρτωμα του L200 έγινε στις εγκαταστάσεις της εταιρίας Γεωπονικό Σπίτι στο χωριό Ελευθερές Λάρισας και μεταξύ άλλων περιελάμβανε μια παλέτα με λιπάσματα συνολικού βάρους 950 κιλών καθώς και λάστιχα ποτίσματος τα οποία μεταφέραμε στα χωράφια. Εκεί, στο φυσικό χώρο και πεδίο δράσης του Mitsubishi, η κίνησή του παραμένει υποδειγματική, χωρίς τριγμούς στο χώρο της καρότσας. Παρόλο που το οδηγήσαμε σε δύσκολα σημεία με πολλές λακκούβες, έχει γρήγορο και άμεσο τιμόνι, και φυσικά ο κινητήρας δείχνει την ίδια σβελτάδα.

Συστήματα ασφαλείας

Η ενεργητική και παθητική ασφάλεια αυξάνεται χάρη στα συστήματα με τα οποία εφοδιάζεται, όπως τους επτά αερόσακους, το σύστημα απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το σύστημα υποβοήθησης ευστάθειας τρέιλερ, το σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε ανηφόρα, καθώς και άλλα, όπως το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας, το σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και τέλος το ABS.

Στο δια ταύτα η έκδοση Instyle plus του L200 αποτελεί μια σοβαρή και αξιόπιστη επιλογή τόσο για τον ιδιώτη που θα το αγοράσει ως όχημα lifestyle, για εκδρομές και εξορμήσεις όσο και για τον επαγγελματία, με μακριά καρότσα και ωφέλιμο 955 κιλών.

PreviousNext