Περονοφόρο με Τεχνητή Νοημοσύνη από τη ZF

Το νέο ZF Innovation Forklift αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό κλαρκ του κόσμου που είναι άκρως αυτοματοποιημένο και πλήρως συνδεδεμένο. Όπως λέει η ίδια η εταιρεία «μπορεί να δει, να σκεφτεί και να πράξει».

Η ZF παρουσίασε στην έκθεση «Hannover Messe» το νέο της περονοφόρο όχημα, που -όπως λέει η ίδια- «μπορεί να δει, να σκεφτεί και να πράξει». Ονομάζεται ZF Innovation Forklift και αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό κλαρκ του κόσμου που είναι άκρως αυτοματοποιημένο και πλήρως συνδεδεμένο.

Εξοπλίζεται με συστήματα κάμερας και ραντάρ που του επιτρέπουν να βλέπει το περιβάλλον του. Όλα τα δεδομένα αναλύονται από τον κεντρικό υπολογιστή ZF ProAI, ο οποίος βασίζεται σε ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης. Ολοκληρώνει τις παραγγελίες, πηγαίνοντας μόνο του στη θέση (ράφι) αποθήκευσης. Παραλαμβάνει αυτόνομα τα εμπορεύματα και τα παραδίδει στον πελάτη. Διαθέτει ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ και ικανότητα ανύψωσης 3,5 τόνων. Οι άνθρωποι της ZF υπόσχονται πως οι μπαταρίες προσφέρουν ενέργεια για τουλάχιστον μία βάρδια.

Οι αισθητήρες του ZF Innovation Forklift καταγράφουν ανθρώπους ή ακίνητα αντικείμενα. Τα δεδομένα αναλύονται από τη μονάδα ελέγχου ZF ProAI, η οποία δίνει την εντολή στο όχημα είτε να ακινητοποιηθεί είτε να παρακάμψει το εμπόδιο. Οι αλγόριθμοι «βαθιάς μάθησης» συμβάλλουν στη γρήγορη πρόβλεψη των πιθανών σεναρίων και στην ενεργοποίηση των ενδεδειγμένων αντιδράσεων. Το όχημα μπορεί, επίσης, να δώσει προτεραιότητα στις εντολές και έτσι να λάβει αποφάσεις σχετικά με τη βέλτιστη ακολουθία και διαδρομή. Το έξυπνο κλαρκ της ZF μπορεί να λειτουργήσει σε ψηφιοποιημένο δίκτυο παραγωγής και να επικοινωνεί με το σύστημα διαχείρισης υλικών, την υποδομή και με άλλα οχήματα, όντας διασυνδεδεμένο με αυτά (μέσω cloud).

Μεσότιτλος: Με στόχο τα ηλεκτρικά

Στο μεταξύ, το τμήμα «E-Mobility Division» της ZF επεκτείνει τις παραγωγικές του δυνατότητες, δημιουργώντας μία νέα μονάδα στο Πάντσεβο της Σερβίας. Η εταιρεία επενδύει περισσότερα από 100 εκ. ευρώ στο εγχείρημα, προκειμένου να είναι σε θέση να ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση για ηλεκτροκινητήρες και γεννήτριες από τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Η κατασκευή του νέου εργοστασίου της ZF θα ξεκινήσει τον Ιούνιο, η λειτουργία του προγραμματίζεται να εκκινήσει του χρόνου, ενώ σε βάθος χρόνου θα απασχολεί περίπου 1.000 εργαζομένους.

Εξοπλίζεται με συστήματα κάμερας και ραντάρ που του επιτρέπουν να βλέπει το περιβάλλον του. Όλα τα δεδομένα αναλύονται από τον κεντρικό υπολογιστή ZF ProAI, ο οποίος βασίζεται σε ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης. Ολοκληρώνει τις παραγγελίες, πηγαίνοντας μόνο του στη θέση (ράφι) αποθήκευσης. Παραλαμβάνει αυτόνομα τα εμπορεύματα και τα παραδίδει στον πελάτη. Διαθέτει ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ και ικανότητα ανύψωσης 3,5 τόνων. Οι άνθρωποι της ZF υπόσχονται πως οι μπαταρίες προσφέρουν ενέργεια για τουλάχιστον μία βάρδια.
Το έξυπνο κλαρκ της ZF μπορεί να λειτουργήσει σε ψηφιοποιημένο δίκτυο παραγωγής και να επικοινωνεί με το σύστημα διαχείρισης υλικών, την υποδομή και με άλλα οχήματα, όντας διασυνδεδεμένο με αυτά (μέσω cloud).
Θεματική Ενότητα: 
Σύντομα Νέα

Στο ίδιο τεύχος: