Ο «εξολοθρευτής» με το 10άρι σασμάν

Το όνομα «Raptor» έχει εξελιχθεί μέσα σε δυο τρία χρόνια, σε ένα πραγματικό χρυσωρυχείο για τη Ford. Μέχρι πρόσφατα ήταν συνυφασμένο με ένα εξτρεμιστικά βελτιωμένο F-150 pick-up της Ford, με σασί εξελιγμένο από τη θρυλική Ford Performance και καλούδια - αναρτήσεις, ελαστικά, προγράμματα οδήγησης κ.λπ. –που του επιτρέπουν να λάβει μέρος χωρίς μετατροπές σε ράλι Ντακάρ. Η ζήτηση για το συγκεκριμένο μοντέλο στις αγορές όπου διατίθεται, κυρίως στη Β. Αμερική, ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά, γιατί έγινε κάτι που ούτε η ίδια η εταιρεία περίμενε –το Raptor έγινε όχημα κύρους, με σούπερ premium χαρακτήρα, προσελκύοντας αγοραστές που εκτιμούν τη μοναδικότητα και τον εξωφρενικά εστιασμένο χαρακτήρα του. Φέτος, η Ford ξεκίνησε την παραγωγή και εμπορική διάθεση του Ford Ranger Raptor για τις αγορές της Ασίας και Ωκεανίας, και πριν λίγες μέρες, στις 21 Αυγούστου, επιβεβαιώθηκε η διάθεση του μοντέλου στην ευρωπαϊκή ήπειρο στα μέσα του 2019.

Το πνεύμα της περιπέτειας

Το πιο σκληροπυρηνικό ελαφρύ ημιφορτηγό που έχει φτιαχτεί ποτέ, θα «φοράει» αποκλειστικά το νέο 10άρι αυτόματο σασμάν της εταιρείας, μία διπλοτούρμπινη έκδοση του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα Ford EcoBlue μέγιστης ισχύος 213 HP και ροπής 500 Nm, τιμές που δεν είναι οι κορυφαίες μεν στην κατηγορία, αλλά το ζουμί είναι αλλού. Και πιο συγκεκριμένα, στο σασί. Είναι το πρώτο όχημα στον κόσμο όπου το τμήμα επιδόσεων του κατασκευαστή ξεκίνησε το «στήσιμο» από το σασί και όχι τις τρελές τιμές ισχύος και ροπής. Σκοπός είναι η απογείωση του εκτός δρόμου δυναμικού της κατασκευής. Το Raptor φέρει στάνταρ όλο τον έξτρα εξοπλισμό των υπόλοιπων μοντέλων, και επιπλέον «φοράει» ημιαγωνιστικά αμορτισέρ της FOX με Position Sensitive Damping, φουλ χαλύβδινη ποδιά (23 χιλ. πάχος), αεριζόμενες δισκόπλακες 332 χιλιοστών μπρος-πίσω, ειδικά εξελιγμένα για το μοντέλο ελαστικά BF Goodrich 285/70 R17, και λογισμικό για το σασμάν και τη γραμμή μετάδοσης κίνησης, με έξι modes, από άσφαλτο μέχρι «Baja» για οδήγηση σε πολύ υψηλές ταχύτητες εκτός δρόμου. Οι μηχανικοί της Ford Performance ισχυρίζονται ότι, δεν υπάρχει βελτιωτής ικανός να φτιάξει ένα τόσο «ισορροπημένο» εργαλείο, ικανό να κινηθεί με άνεση στον αυτοκινητόδρομο και την ίδια στιγμή να σκαρφαλώνει κατσάβραχα με άνεση αγωνιστικής κατασκευής. Σύμφωνα με τα στελέχη -200 μηχανικοί απασχολούνται αποκλειστικά στη Ford Performance - «ξεχάστε ό,τι γνωρίζατε για pick-up, το Raptor είναι ένας καθαρόαιμος “δρομέας της ερήμου”, το πιο ακραίο εργαλείο που φτιάχτηκε ποτέ για επαγγελματία, και, γιατί όχι, η πιο εξτρίμ lifestyle επιλογή της παγκόσμιας αγοράς».

Το πιο ποθητό pick-up της παγκόσμιας αγοράς έρχεται στην Ελλάδα

Οι πρώτες δοκιμές από τον ειδικό Τύπο της Αυστραλίας, είναι αποθεωτικές για ένα όχημα που προσφέρει μοναδικό πρεστίζ αφού δεν υπάρχει ανταγωνισμός, με πραγματικά ασύγκριτο κύρος ιδιοκτησίας, αδιανόητες εκτός δρόμου ικανότητες, και μοναδικότητα. Καμία μετατροπή και κανένα aftermarket εξάρτημα δεν πλησιάζει τις σοφιστικέ επεμβάσεις της Ford Performance στο σασί, και από τις τεχνικές προδιαγραφές και μόνο, είναι φανερό ότι, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα το Ranger Raptor, στα λεφτά που κοστίζει, να είναι το πιο φαντεζί αυτοκίνητο όχι μόνο της κατηγορίας, αλλά της αγοράς συνολικά. Για επαγγελματίες και επιχειρήσεις που θέλουν να ξεχωρίζουν φαντάζει αυτονόητη επιλογή.

Η ελληνική Ford με αστραπιαία αντανακλαστικά, όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση, έχει ήδη (προτού καν ανακοινωθεί η εισαγωγή στην Ευρώπη) κλείσει μεγάλο (τριψήφιο) αριθμό Raptor για την Ελλάδα, από το εργοστάσιο. Τιμή; Ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί, αλλά με παράδειγμα το πόσο δελεαστικό τιμολογιακά ήταν παλιότερα, το συβαριτικά εξοπλισμένο Wildtrak, το ίδιο πληροφορούμαστε θα συμβεί και με το (σαφώς πιο ακριβό) θηριώδες Raptor. Η πρώτη ελληνική παρτίδα αναμένεται να εξαφανιστεί εν ριπή οφθαλμού, και με την παγκόσμια παραγωγή να είναι ουσιαστικά προπωλημένη, εξαιτίας της τεράστιας ζήτησης, καλό θα ήταν οι ενδιαφερόμενοι να κινηθούν άμεσα αν θέλουν να βάλουν στο χέρι ένα Raptor εντός του 2019.