Μετατέθηκε και πάλι η ημερομηνία της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών της Α’ φάσης του διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση Εμπορευματικού Κέντρου στο χώρο του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη». Η νέα παράταση ορίστηκε έως τις 20 Σεπτεμβρίου του 2018 και δόθηκε «προκειμένου να διατεθεί περισσότερος χρόνος για την αρτιότερη προετοιμασία των φακέλων προσφορών από τους ενδιαφερόμενους», όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ.
Πρόκειται για ένα ακίνητο «φιλέτο» καθώς βρίσκεται χωροθετημένο στη δυτική και σιδηροδρομική είσοδο της Θεσσαλονίκης, εκτός της αστικής περιοχής, πλησίον του Λιμένα Θεσσαλονίκης, με δυνατότητα πολυτροπικής διασύνδεσης της Βόρειας Ελλάδας με τα Βαλκάνια.
Συγκεκριμένα, το επόμενο τρίμηνο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη που εκπονεί η Εγνατία Οδός Α.Ε. για την απευθείας σύνδεση του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ που αφορά την ολοκλήρωση της οδογέφυρας που έχει κατασκευαστεί σε μήκος 2,7 χλμ. Θα ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου και η ανακήρυξη του ανάδοχου, οπότε και θα ξεκινήσει η κατασκευή του με εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης τα 2,5 χρόνια. Το εμπορευματικό κέντρο θα βρίσκεται πλησίον και νότια του σταθμού διαλογής του ΟΣΕ και δυνητικά θα μπορούσε να συνδεθεί μέσω υφιστάμενων τοπικών γραμμών του ΟΣΕ με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο (προς Αθήνα, Αλεξανδρούπολη κ.λ.π.) αλλά επίσης και προς τα σύνορα (π.χ. Ειδομένη, Προμαχώνας) με γειτονικές χώρες κατά μήκος των Πανευρωπαϊκών Μεταφορικών Διαδρόμων Χ και IV. Εξάλλου, για τη σιδηροδρομική του σύνδεση προβλέπεται η κατασκευή γραμμής η οποία θα διέρχεται από το ακίνητο, από το βορειοανατολικό του άκρο, ενώ προγραμματίζεται και η κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον 6ο προβλήτα.
Η γέφυρα θα διασταυρώνεται ανισόπεδα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής σε τέσσερις θέσεις και θα περνά πάνω από την οδό 26ης Οκτωβρίου, τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, την υφιστάμενη σιδηροδρομική γέφυρα προς τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και την οδό Γιαννιτσών, ενώ μετά το πέρας της γέφυρας η γραμμή θα καταλήγει στο υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, στην περιοχή του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.