«Η επιχείρησή μας δραστηριοποιείται στο χώρο του τουρισμού και χρειάζεται ένα όχημα για τη μεταφορά επιβατών από και προς αεροδρόμια, λιμάνια καθώς και σε τουριστικούς προορισμούς σε όλη τη χώρα. Ποια είναι η κατάλληλη επιλογή και πόσο θα μας κοστίσει»; Αυτό είναι το βασικό ερώτημα πολλών επαγγελματιών.

Σίγουρα η πρόταση της FIAT Professional με το μοντέλο Talento, με 8+1 θέσεις, προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα και αποτελεί αξιόπιστη λύση για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Οδηγούμε το FIAT Talento (L1H2) από την Αθήνα στη Λιβαδειά και από εκεί στη Λάρισα σημειώνοντας τις δικές μας παρατηρήσεις σχετικά με την απόδοση του κινητήρα των 125 ίππων, την ποιότητα κύλισης καθώς και τα θετικά σημεία του.

Κινούμαστε στο κέντρο της Αθήνας, γύρω από τουριστικά αξιοθέατα, και παρατηρούμε την ευκολία με την οποία κινείται το αυτοκίνητο χάρη στο καλό κόψιμο του τιμονιού και τη διευρυμένη ορατότητα του οδηγού, αν και οι καθρέφτες θα μπορούσαν να ήταν ακόμη μεγαλύτεροι. Επιπλέον, ο μικρός μπροστινός και πίσω πρόβολος διευκολύνουν σημαντικά την κίνηση του οχήματος σε στενά σημεία.

Ακολουθούμε τη διαδρομή από Μάνδρα προς Θήβα, μέσω Κάζας, σε ένα δρόμο με πολλές ανηφόρες και απότομες στροφές όπου μας δίνεται η ευκαιρία να κρίνουμε τον κινητήρα και τα κρατήματα του αυτοκινήτου. Σχετικά με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα EcoJet να αναφέρουμε ότι έχει απόδοση 125 ίππων και 320 Nm ροπής και συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Αναμφίβολα, ο τρόπος με τον οποίο ο κινητήρας κινεί γρήγορα το Talento είναι ένα από τα βασικά γνωρίσματά του. Έχει άμεση απόκριση, ροπιάζει από χαμηλές στροφές και από τις 1.400 σ.α.λ, γίνεται ιδιαίτερα σβέλτος.

Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής από τη Μάνδρα μέχρι τη Θήβα χρησιμοποιήσαμε την τέταρτη σχέση στο κιβώτιο χωρίς κανένα «κρέμασμα» ακόμη και όταν οι στροφές έπεφταν κάτω από τις 1.350. Πριν το τελείωμα της ανηφόρας στο χωριό Αγία Σωτήρα είχαμε επιλεγμένη την τέταρτη σχέση στο κιβώτιο με 2.200 σ.α.λ και 76 χλμ./ώρα και πιέζοντας απότομα το γκάζι έπιασε τα 106 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ., σε δέκα δευτερόλεπτα.

Να τονίσουμε επίσης ότι το Talento διαθέτει πολύ καλά φρένα, τόσο σε απότομο φρενάρισμα, όπου μέσα σε λίγα μέτρα το όχημα ακινητοποιείται χωρίς να ξεφύγει της πορείας του, όσο και σε πιο ήπια όπου ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο. Όσον αφορά τα κρατήματα και σε αυτό τον τομέα τα πάει εξαιρετικά χωρίς να δημιουργεί απότομες κλίσεις στις στροφές. Στην κατηφόρα μετά το εκκλησάκι του Αγίου Χριστοφόρου, στον περιφερειακό των Ερυθρών, μπήκαμε στη στροφή με 105 χλμ. και το αυτοκίνητο έδειξε εξαιρετική σταθερότητα χωρίς να ξεφύγει από την πορεία του.

Στον αυτοκινητόδρομο

Από τη Λαμία μέχρι τη Λάρισα επιλέγουμε τον αυτοκινητόδρομο και παράλληλα ενεργοποιούμε τη λειτουργία Eco με την οποία επιτυγχάνεται σχετική οικονομία. Πόσο είναι όμως αυτή; Με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα η στιγμιαία κατανάλωση έπεσε στα 5.5 λίτρα/100 χλμ. ενώ χωρίς τη χρήση της ανέβηκε περίπου στα 6.4 λίτρα/100 χλμ. καθώς ο κινητήρας δουλεύει με περισσότερες στροφές. Στον αυτοκινητόδρομο θεωρούμε ότι η χρήση της λειτουργίας Eco είναι ιδανική καθώς σε μακρινές διαδρομές η εξοικονόμηση καυσίμων είναι υπολογίσιμη. Να σημειώσουμε επίσης ότι και με τη λειτουργία Eco ο κινητήρας εξακολουθεί να είναι γρήγορος και άμεσος.

Πιο συγκεκριμένα με το Talento καλύψαμε μια απόσταση 1.243 χιλιομέτρων για την οποία ο κινητήρας του κατανάλωσε συνολικά 81 λίτρα, καταγράφοντας μέση κατανάλωση 6.5 λίτρα/100 χλμ. Επιπλέον, κατανάλωσε 1.5 λίτρο AdBlue.

Φινετσάτο εξωτερικά

Η ιταλική υπεροχή, ανέκαθεν, ήταν και παραμένει η εξωτερική εμφάνιση των αυτοκινήτων της. Με κομψή σχεδιαστική γραμμή κατά μήκος του οχήματος, εντυπωσιακή μάσκα και όμορφο τελείωμα στο πίσω μέρος, το Talento αποσπά τις καλύτερες κριτικές.

Προσεγμένο εσωτερικό

Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του Talento Combi είναι η ύπαρξη δύο πλαϊνών θυρών για τους πίσω επιβάτες, που σημαίνει πιο γρήγορη και εύκολη από/επιβίβασή τους. Να τονίσουμε ότι για το άνοιγμα και κλείσιμό απαιτείται ελάχιστη μυϊκή προσπάθεια. Η διάταξη των καθισμάτων, με τρία στη μεσαία και άλλα τρία στην τελευταία σειρά, αφήνει αρκετά εκατοστά ελεύθερου χώρου για τα πόδια των επιβατών καθώς και για τους ώμους τους. Για όλους τους επιβάτες διατίθεται παροχή ατομικού φωτισμού και ακροφύσια για τον κλιματισμό.

Για το τελευταίο μάλιστα να αναφέρουμε ότι η επιθυμητή θερμοκρασία, επιτυγχάνεται άμεσα δημιουργώντας ευχάριστη ατμόσφαιρα. Επίσης, να τονίσουμε ότι οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν ευρύ οπτικό πεδίο για όλους τους επιβάτες. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 1.8 κ.μ ενώ με την αφαίρεση της τρίτης σειράς αυξάνεται στα 4 κ.μ και με την αφαίρεση της δεύτερης σειράς στα 6 κ.μ.

Όσον αφορά την πρώτη τριάδα και το χώρο οδήγησης, η είσοδος παραμένει εύκολη με άνετα τα καθίσματα του οδηγού και των επιβατών δίπλα του. Οι αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται παντού στις θήκες των θυρών και στο ταμπλό, όπου μπορούν να τοποθετηθούν διαφορά μικροαντικείμενα. Η χρήση του Trip Control, το οποίο περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τα διανυθέντα χιλιόμετρα, την επάρκεια καυσίμων, τη στιγμιαία και μέση κατανάλωση, γίνεται από το κουμπί στο δεξί λεβιεδάκι στην κολώνα του τιμονιού. Η κεντρική κονσόλα ενσωματώνει τα χειριστήρια για το κλιματιστικό και το ηχοσύστημα.

Στο δια ταύτα, με κόστος αγοράς 27.400 ευρώ για την έκδοση L1H1 και 28.250 ευρώ για την έκδοση L1H2 η σχέση ποιότητας και τιμής του FIAT Talento αποδεικνύεται πολύ καλή προσφέροντας έναν ικανοποιητικό εξοπλισμό σε συνδυασμό με ένα αξιόπιστο και οικονομικό μηχανικό σύνολο.