Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων: Ζητούμενο η ανάκαμψη

Η άμεση εξάρτηση των Μεταφορών και των Μέσων Μεταφοράς από την Οικονομία και το Εμπόριο αποτυπώνεται για μια ακόμη φορά στους πίνακες των ταξινομήσεων που παραμένουν μακράν των προσδοκιών, όσο μακρι
Τετάρτη 03/10/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η άμεση εξάρτηση των Μεταφορών και των Μέσων Μεταφοράς από την Οικονομία και το Εμπόριο αποτυπώνεται για μια ακόμη φορά στους πίνακες των ταξινομήσεων που παραμένουν μακράν των προσδοκιών, όσο μακριά βρίσκονται ακόμη οι προσδοκίες για βελτίωση του οικονομικού κλίματος και ανάπτυξης του εμπορίου.

Ως επιβεβαίωση αυτής της εξάρτησης, έρχονται οι αυξημένες ταξινομήσεις των τουριστικών και ξενοδοχειακών λεωφορείων, οι οποίες συνάδουν με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος που σημειώνεται από την αρχή του χρόνου. Το ίδιο επιβεβαιώνεται και από τη σχετικά καλή πορεία των LCV ως αποτέλεσμα ανόδου του ηλεκτρονικού (και μόνο) εμπορίου. Ζητούμενο λοιπόν για περισσότερες πωλήσεις φορτηγών κάθε κατηγορίας βάρους είναι η βελτίωση της πραγματικής Οικονομίας και η αύξηση του εμπορίου.

Μετά από το σχόλιο αυτό, ερχόμαστε στους πίνακες που ετοιμάσαμε, όπου βλέπουμε το οκτάμηνο να σημειώνει σημαντική υστέρηση στα φορτηγά μεσαία και βαριά, οριακή άνοδο των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων και μια πολύ καλή πορεία για τα λεωφορεία. Από πλευράς κατασκευαστών και με αναφορά στα μικρά, μεσαία βαριά φορτηγά, η Mercedes-Benz με παρουσία σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 105 ταξινομήσεις, η ΜΑΝ με 38, Iveco 28, Volvo 16, Scania 13, Mitsubishi 12, DAF 11 και Ford Trucks με 4.

Με μια ματιά στους πίνακες, επιβεβαιώνεται η άνοδος της Mercedes στα βαριά (κυρίως τράκτορες Actros και χωματουργικά Arocs), η ΜΑΝ δεύτερη, αλλά είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι θα αυξήσει το μερίδιο της χάρη σε διαγωνισμό που κέρδισε, αλλά και σε επικείμενες παραδόσεις τρακτόρων TGX σε μεγάλη γνωστή μεταφορική).

Κάτι ανάλογο θα συμβεί με την Iveco, αλλά και με τη Mercedes. Η Scania βρέθηκε πίσω, λόγω μιας πολύμηνης καθυστέρησης στην κατασκευή των V8 εξαιτίας ενός προμηθευτή. Πριν ένα περίπου μήνα επανεκκίνησε η κατασκευή των συγκεκριμένων κινητήρων και πλέον αναμένεται η εκτέλεση των συσσωρευμένων παραγγελιών. Ο έταιρος των Σουηδών, διατηρεί το μερίδιό του στην ελληνική αγορά με καλές προοπτικές, αν κρίνουμε από τις παραγγελίες που πρόσφατα έλαβε για FH, κυρίως από μεταφορικές εταιρείες.

Θετικές είναι και οι (πάντοτε έγκυρες) πληροφορίες μας που αναφέρουν τοποθέτηση αρκετών παραγγελιών τουριστικών λεωφορείων για όλους τους εισαγωγείς και αμαξοποιούς. Προς το παρόν, ξεχωρίζουν αριθμητικά οι επιβεβαιωμένες παραγγελίες για λεωφορεία Neoplan τόσο από τα ΚΤΕΛ της χώρας, όσο και από τουριστικές επιχειρήσεις. Αναφερθήκαμε στη συγκεκριμένη μάρκα, γιατί, επιτέλους, φαίνεται να ανοίγει η κατηγορία αυτή, τα γνωστά μας «πενηντάρια» που όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης ήταν παγωμένη και γιατί θεωρούμε ότι θα ακολουθήσουν πωλήσεις και για τις άλλες μάρκες.

PreviousNext