Τροχοί & TIR

Τα υβριδικά της Scania

Στοχεύοντας σε πιο καθαρές μεταφορές, με μικρότερο κόστος, η Scania παρουσίασε στην έκθεση IAA όλα τα οχήματά της με εναλλακτικά καύσιμα, συνολικά επτά φορτηγά, από το μικρότερο για αστικές διανομές
Δευτέρα 08/10/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στοχεύοντας σε πιο καθαρές μεταφορές, με μικρότερο κόστος, η Scania παρουσίασε στην έκθεση IAA όλα τα οχήματά της με εναλλακτικά καύσιμα, συνολικά επτά φορτηγά, από το μικρότερο για αστικές διανομές μέχρι τη ναυαρχίδα της σουηδικής εταιρείας, το μοντέλο S. Παράλληλα παρουσίασε μοντέλα με υβριδική τεχνολογία καθώς και ένα plug in υβριδικό μοντέλο.

Τα νέα υβριδικά φορτηγά κινούνται από τον DC09, πέντε κυλίνδρων κινητήρα, ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει με HVO (υδρογονοκατεργασμένα φυτικά έλαια) ή πετρέλαιο, παράλληλα μεμια ηλεκτρική μηχανή που παράγει 130 Kw (177 ίππους) και 1.050 Nm ροπής. Να τονίσουμε ότι ο πετρελαιοκινητήρας είναι διαθέσιμος σε επιλογές ισχύος στους 280, 320 και 360 ίππους. Τα φορτηγά μπορούν να κινούνται σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία χωρίς υποστήριξη από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, για μια ακτίνα πολλών χιλιομέτρων, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 έως και 92%, καθώς και τα επίπεδα θορύβου κάτω από τα 72 dB προσφέροντας παράλληλα αυξημένη παραγωγικότητα.

Στη νέα υβριδική γενιά φορτηγών της Scania έχουν συμπεριληφθεί καινούργια στοιχεία, όπως η επιλογή ενίσχυσης ισχύος, όταν για παράδειγμα ο οδηγός κάνει kickdown, ο ηλεκτρικός κινητήρας θα προσφέρει αύξηση ισχύος κατά 50 Kw ή περίπου 250 Nm, υπό τη βασική προϋπόθεση βέβαια ότι η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη. Επιπλέον, ο οδηγός έχει διαθέσιμη μια επιλογή για πρόσθετη ώθηση κατά 20 kW ή 150 Nm κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης.

Στην πράξη η στρατηγική αλλαγών του κιβωτίου είναι τέτοια ώστε να αποφεύγονται οι περιττές αλλαγές και η εκκίνηση να γίνεται με 5η ή 6η σχέση. Να αναφέρουμε επίσης ότι το υβριδικό μοντέλο είναι διαθέσιμο με τις καμπίνες P και G.

Euro 6 κινητήρες

Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι υπεύθυνοι του Σουηδού κατασκευαστή κατά τη συνέντευξη τύπου, στο μέλλον οι ηλεκτροκινητήρες πρόκειται να αντικαταστήσουν τα περισσότερα εναλλακτικά καύσιμα, αλλά αυτό θα καθυστερήσει ακόμη. Οπότε, μέχρι να έρθει εκείνη η στιγμή, σκοπός της εταιρείας είναι να προσφέρει εξελιγμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης, προσφέροντας τον καλύτερο συνδυασμό για τη μείωση των εκπομπών και την επίτευξη οικονομίας. Η σειρά κινητήρων Euro 6 της Scania προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία, με 23 διαφορετικές ιπποδυνάμεις, από τους 220 μέχρι τους 730 ίππους, στα 7, 9, 11, 13 και 16 λίτρα. Επιπρόσθετα, διαθέτει έναν κινητήρα βιοαιθανόλης των 13 λίτρων με ιπποδύναμη 410 ίππους, καθώς και τέσσερις κινητήρες με ισχύ από 280 έως 410 ίππους για μεγάλη ποικιλία εφαρμογών με δεξαμενές CNG ή LNG. Ακόμη, όλοι οι πετρελαιοκινητήρες (συμπεριλαμβανομένου των 16λιτρων) μπορούν να λειτουργούν και με HVO (υδρογονοκατεργασμένα φυτικά έλαια).

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσαν οι μηχανικοί του Σουηδού κατασκευαστή στον εξακύλινδρο Euro 6 13λιτρο κινητήρα ο οποίος λειτουργεί με βιοαιθανόλη και με περιορισμό των εκπομπών CO2 έως και 90%. Παράγει ισχύ 410 ίππων και ροπή 2.150 Nm και χρησιμοποιεί ανάφλεξη συμπίεσης παρόμοια δηλαδή με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Οι σημαντικότερες αλλαγές που έγιναν στον κινητήρα σχετίζονται με το σύστημα ψεκασμού καυσίμου και τους τροποποιημένους κυλίνδρους για αυξημένη συμπίεση. Να αναφέρουμε ακόμη ότι ο κινητήρας λειτουργεί με μείγμα ED95, που περιλαμβάνει 5% βελτιωτικό ανάφλεξης και λιπαντικά. Αυτό το πρόσθετο επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί σύμφωνα με την αρχή του πετρελαίου δηλαδή με ανάφλεξη συμπίεσης. Να αναφέρουμε επίσης ότι ο κινητήρας έχει υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές, και συγκεκριμένα 2.000 Nm μεταξύ 1.000 - 1.400 σ.α.λ καθώς και την ίδια απόδοση με το ντίζελ, καθιστώντας τον ιδανικό για χρήση σε πολλές διαφορετικές εφαρμογές.

Επίσης, οι Euro 6 κινητήρες που χρησιμοποιούν σαν καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) παρουσιάζουν αυτονομία μέχρι και 1.600 χιλιόμετρα.

PreviousNext