Τροχοί & TIR

Νέοι θάλαμοι Schmitz και αυτόνομο ηλεκτρικό μηχανάκι

Η Schmitz Cargobull εδραιώνει για τα καλά την κυριαρχία της στην ευρωπαϊκή αγορά τρέιλερ, και χρόνο με το χρόνο, τα μεγέθη εκτοξεύονται. Στόχος για το 2019 είναι οι 67.000 ταξινομήσεις, και στην έκθ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 01/12/2018 - 06:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Schmitz Cargobull εδραιώνει για τα καλά την κυριαρχία της στην ευρωπαϊκή αγορά τρέιλερ, και χρόνο με το χρόνο, τα μεγέθη εκτοξεύονται. Στόχος για το 2019 είναι οι 67.000 ταξινομήσεις, και στην έκθεση ΙΑΑ στο Αννόβερο της Γερμανίας, πήραμε μία καλή γεύση του πώς σκοπεύει η εταιρεία να κινηθεί το επόμενο διάστημα. Όπως είχαμε δει και σε πρόσφατες εκδηλώσεις της Schmitz, ο κατασκευαστής δεν ακολουθεί τις τάσεις της Μεταφοράς, αλλά, εν πολλοίς τις διαμορφώνει. Είτε με τη συνεχή επέκταση της παραγωγικής της βάσης –Γερμανία, Ισπανία, Λιθουανία, Ρωσία, Τουρκία- είτε με την ψηφιοποίηση των οχημάτων και των υπηρεσιών μετά την πώληση, με νέα ψυκτικά μηχανήματα δικής της παραγωγής, σημαντική μείωση του απόβαρου των οχημάτων και πολλές ακόμα καινοτομίες.

Πρεμιέρες

Ως προς την κατεύθυνση της αύξησης της αποδοτικότητας, και των μειωμένων (έως… ανύπαρκτων) εκπομπών ρύπων είδαμε σε παγκόσμια πρεμιέρα το ηλεκτρικό ψυκτικό μηχάνημα της Schmitz Cargobull ονόματι S.CUe –από τα αρχικά electric Semitrailer Cooling Unit. Έχει σχεδιαστεί ειδικά για την κατηγορία των αστικών διανομών. Το πρωτότυπο που έδειξε η εταιρεία στο Αννόβερο, είναι η απάντηση σε μία τάση της Μεταφοράς που είναι δύσκολο να την αγνοήσει –η ηλεκτροκίνηση εισέρχεται σε πολλές κατηγορίες, και ουσιαστικά κάθε κατασκευαστής «οφείλει» να προετοιμάζεται για το μέλλον. Το S.CUe διαθέτει inverter και έχει σχεδιαστεί να ψύχει ή να θερμαίνει το φορτίο χωρίς την εκπομπή ρύπων.

Το ότι είναι ηλεκτρικό δεν συνεπάγεται συμβιβασμούς ως προς την απόδοση καθώς, έχει δύναμη έως 15.900 W για την ψύξη και 9.100 W για τη θέρμανση. Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο κάτω μέρος του τρέιλερ χωρίς να αφαιρούν ωφέλιμο όγκο φόρτωσης στο εσωτερικό. Η επιβάρυνση σε απόβαρο είναι μικρότερη σε σχέση με τα ψυκτικά μηχανήματα που δουλεύουν με πετρέλαιο. Ο σχεδιασμός επιτρέπει να χρησιμοποιηθούν μπαταρίες έως και 65 kWh, και ανάλογα με τη μεταφορική εφαρμογή, η μονάδα μπορεί να δουλέψει έως και 10 ώρες. Πρεμιέρα στην Έκθεση ΙΑΑ είχαμε για τη διάθεση του συστήματος τηλεματικής TrailerConnect ως στάνταρ σε όλους τους ψυκτικούς θαλάμους S.KO Cool, τους οποίους ονομάζει, εύλογα, S.KO Cool Smart. Πέρα από τη συγκεκριμένη συσκευή (hardware) τμήμα του στάνταρ εξοπλισμού θα είναι και πιστοποιημένο καταγραφικό θερμοκρασίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, η εταιρεία διαθέτει πλέον ξεχωριστή μονάδα που ασχολείται με συστήματα τηλεματικής, και οι πωλήσεις της αυξάνονται κατά 20% το χρόνο, καθώς οι πελάτες εκτιμούν τα οφέλη της πληροφορίας σε πραγματικό χρόνο. Φυσικά, οι πελάτες μπορούν ανά πάσα στιγμή να συμβουλεύονται το δίκτυο για την καλύτερη διαχείριση των δεδομένων, ή για οποιαδήποτε πληροφορία. Στους ψυκτικούς θαλάμους η τηλεματική γίνεται πλέον στάνταρ, ενώ ακόμη και στις «κουρτίνες» το 40% των οχημάτων εφοδιάζεται με παρόμοιο σύστημα από τη γραμμή παραγωγής.

Η Schmitz Cargobull εξελίσσεται, όπως έχουμε αναφέρει, ταχέως σε κατασκευαστή πλήρους φάσματος, και δεν αναφερόμαστε μόνο στους δικής της κατασκευής άξονες ή τα ψυκτικά μηχανήματα. Στην ΙΑΑ είδαμε ένα νέο σύστημα προληπτικής συντήρησης και ένα πλέγμα ψηφιακών υπηρεσιών που θα καθιστούν δυνατή την εκπαίδευση σε συνθήκες εικονικής πραγματικότητας τεχνικών σε κάθε σημείο σέρβις της εταιρείας ανά τον πλανήτη, καθώς και τη δυνατότητα προληπτικής συντήρησης μέσω διαγνωστικών μηχανημάτων.

V.KO Cool για van

Από τη σειρά Van Bodies, τη νέα γκάμα προϊόντων Schmitz Cargobull για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, είδαμε στο Αννόβερο τον πρώτο ψυκτικό θάλαμο, τον V.KO Cool, που έρχεται να συνοδεύσει τον ήδη γνωστό θάλαμο V.KO Dry. Η Schmitz Cargobull με την έναρξη λειτουργίας της γραμμής παραγωγής στο Βερολίνο για θαλάμους για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, την οποία επισκεφθήκαμε και παρουσιάσαμε πρόσφατα, κάλυψε το τελευταίο κενό που υπήρχε στη γκάμα της. Στο εργοστάσιο που είδαμε στο Βερολίνο, όλα είναι έτοιμα, ώστε σε πλήρη ανάπτυξη να παράγονται 7.500 μονάδες σε ετήσια βάση. Ειδική μέριμνα έχει δοθεί για να κατασκευάζεται οποιαδήποτε έκδοση το αργότερο σε 14 ημέρες και να καταλήγει στον πελάτη, είτε αυτός είναι κατασκευαστής van, ή αμαξοποιός που θα προβεί σε περαιτέρω εργασίες. Πέρυσι, η εταιρεία είχε ανακοινώσει το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας, τον θάλαμο V.KO Dry. Στο Αννόβερο είδαμε την αναμενόμενη προσθήκη ενός ψυκτικού θαλάμου, με την ονομασία V.KO Cool.

Και αυτός, όπως και ο «απλός» θάλαμος, θα προσφέρεται σε μορφή προ-συναρμολογημένου κιτ, το οποίο περιλαμβάνει το ενσωματωμένο ψυκτικό μηχάνημα, και κατασκευάζεται από ελαφριά και ανθεκτικά πάνελ Stratoplast, με πλάτος στα τοιχώματα από 70 έως 85 χιλιοστά. Βασικό πλεονέκτημα των συγκεκριμένων πάνελ είναι η ιδιότητά τους να συγκρατούν την υγρασία η οποία δεν εισχωρεί στο εξωτερικό των τοιχωμάτων, ούτε συμπυκνώνεται ώστε να προσθέτει βάρος. Τα πάνελ τύπου Stratoplast είναι επίσης εξοπλισμένα με αφρώδη μπλοκ διάχυσης ατμού, φτιαγμένα από συνθετικά μέταλλα, τα οποία είναι πολύ εύκολα στη διαμόρφωσή τους με τρόπο που να ταιριάζει στο φορτίο.

Το συνολικό απόβαρο είναι μόλις 600 κιλά, και για την κατασκευή ενός θαλάμου V.KO.Cool απαιτούνται 6 ώρες. Ο θάλαμος είναι πιστοποιημένος κατά EN 12642 Code XL, και συμβατός με τα FRC και HACCP. Ο θάλαμος μπορεί να δουλέψει με τα ψυκτικά μηχανήματα της αγοράς –ένας ειδικός universal αντάπτορας έχει εξελιχθεί ειδικά για την περίσταση, και αποτελεί τμήμα του βασικού εξοπλισμού.

Κάθε V.KO Dry θάλαμος ξεκινάει σε μορφή κιτ, αποτελούμενου από GRP πάνελ, τα οποία παράγονται επιτόπου. Τα πάνελ εντός τους έχουν αφρώδες PU, άρα είναι ελαφριά, ανθεκτικά και με πάχος μόλις 20 χιλιοστά. Κάθε θάλαμος έχει δίφυλλη πόρτα πίσω ως τμήμα του στάνταρ εξοπλισμού ενώ μπορεί να τοποθετηθεί και σκάλα από το εργοστάσιο. Τα πάνελ, όπως και τα προφίλ αλουμινίου μπορούν να παραγγελθούν σε διάφορες χρωματικές αποχρώσεις του άσπρου. Τα φώτα θέσης/όγκου εμπρός και πίσω, όπως και το τρίτο φως «στοπ» είναι ενσωματωμένα και άρα προστατευμένα μέσα στα αλουμινένια προφίλ ενώ, υπάρχει προεγκατεστημένη ηλεκτρική καλωδίωση. Στο εσωτερικό του θαλάμου υπάρχει φως LED με αισθητήρα κίνησης. Κάθε V.KO Dry συνοδεύεται από πιστοποιητικό DIN EN 12642, και φυσικά τη μέγιστη δυνατή διαθεσιμότητα ανταλλακτικών σε 1.700 σημεία στην Ευρώπη.

Νέο Schmitz Cargobull ψυκτικό μηχάνημα S.CU

Το ψυκτικό μηχάνημα θερμοκρασίας, SKO, κατασκευής της ίδια της Schmitz, έχει αναδειχθεί σε μεγάλο εμπορικό σουξέ της εταιρείας, και στην επόμενη ΙΑΑ θα κάνει πρεμιέρα η επόμενη γενιά. Το μηχάνημα έχει εξελιχθεί και κατασκευάζεται από την ίδια τη Schmitz και τώρα περνά στη δεύτερη γενιά του με ισχύ 19 kW υπερκαλύπτοντας την τελευταία νόρμα Stage V που τίθεται σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2019. Ο κινητήρας είναι με ψεκασμό common rail τελευταίας γενιάς και έχει όλες τις προδιαγραφές για μειωμένη κατανάλωση (γύρω στο 10%), ακριβέστατη διαχείριση της θερμοκρασίας και υψηλή ψυκτική απόδοση. Το ψυκτικό ζυγίζει τώρα 50 κιλά λιγότερο και παράγει λιγότερο θόρυβο κατά τη λειτουργία του.

Η διαφορά με το προηγούμενο μοντέλο έγκειται επίσης στο «συμμάζεμα» διαφόρων εξαρτημάτων και την απαλοιφή της περιπλοκότητας. Η κυκλοφορία του ψυχρού αέρα είναι τώρα πιο ομαλή και ο οδηγός μπορεί εύκολα να ρυθμίσει την κατανομή της και την επιθυμητή θερμοκρασία. Αυτό πάντως που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι πελάτες, είναι το νέο μικρό ψηφιακό μόνιτορ για τον έλεγχο του θαλάμου, με μεγαλύτερη γραμματοσειρά και πιο έντονο κοντράστ.

Σημαντική και η δυνατότητα για ρετροφίτ της συγκεκριμένης μικρής οθόνης και σε παλαιότερα μοντέλα. Με την ψηφιοποίηση κάθε κρίκου της Μεταφοράς, θα ήταν παράλειψη η μη διάθεση κάποιας εφαρμογής για τον έλεγχο του ψυκτικού μηχανήματος μέσω κινητού τηλεφώνου. Κι επειδή κατασκευαστής χωρίς app στις μέρες μας, δε νοείται, ξεκινά η δωρεάν διάθεση της εφαρμογής beSmart και η Schmitz Cargobull διαθέτει τώρα ένα app με το οποίο μπορείς από το κινητό να ρυθμίσεις θερμοκρασία, μέχρι και να κλειδώσεις τον θάλαμο. Το S.CU. τέλος, διατίθεται είτε ως MonoTemp είτε ως MultiTemp (μιας ή πολλών θερμοκρασιών).

Κουρτίνα S.CS με Power Curtain

Η Schmitz Cargobull είναι επίσης συνώνυμη της ποιότητας σε επικαθήμενα-κουρτίνες, και με τη νέα σειρά S.CS με σύστημα Power Curtain που είδαμε στο Αννόβερο, απευθύνεται σε ιδιοκτήτες και εταιρείες που πέρα από τα συνήθη οφέλη, θέλουν να μειώσουν δραστικά και τους χρόνους φορτοεκφόρτωσης. Έχουμε εξηγήσει τη λειτουργία της σε προηγούμενο τεύχος, οπότε απλά να υπενθυμίσουμε σύντομα το πώς λειτουργεί: κάθε πλευρά της κουρτίνας απασφαλίζεται και αναδιπλώνεται στην κυριολεξία με το ένα χέρι, και σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας, συνήθως αρκούν μόλις 35 δευτερόλεπτα για την όλη διαδικασία. Για να αναδιπλώνονται τα πλαϊνά, η μόνη λύση ήταν να καταργηθούν τα πλαϊνά πηχάκια.

Αυτό όμως, διόλου δεν επηρεάζει τη δομική σταθερότητα του συνόλου, το οποίο συνοδεύεται με το πιστοποιητικό DIN EN 12642 Code XL χάρη στη χρήση λωρίδων αραμιδίου και ατσάλινου σύρματος μέσα στον μουσαμά. Επιπλέον, υπάρχει ειδική μέριμνα για προστασία έναντι κακόβουλων ενεργειών –ο μουσαμάς αντέχει ακόμη και σε προσπάθεια παραβίασης με πολύ αιχμηρά αντικείμενα.

Από εκεί και πέρα, η μεγάλη S.CS MEGA «κουρτίνα» θα διατίθεται με απόβαρο μειωμένο κατά 300 κιλά, με την έκδοση με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού να μην ξεπερνά τα 6.290 κιλά σε απόβαρο. Το άλλο μοντέλο επικαθήμενου-«κουρτίνας» της Schmitz Cargobull, η S.CS Universal, θα παρουσιαστεί σε μία αναβαθμισμένη εκδοχή με απόβαρο λόγο κάτω από τους 6 τόνους, με πιστοποιητικό DIN EN 12642 Code XL και τους νέου σχεδιασμού πλαϊνούς προφυλακτήρες.

Προληπτική συντήρηση και ΤηλεματικήSchmitz Cargobull Telematics

Η Schmitz Cargobull εξελίσσεται ταχέως σε κατασκευαστή πλήρους φάσματος, και δεν αναφερόμαστε μόνο στους δικής της κατασκευής άξονες ή τα ψυκτικά μηχανήματα, αλλά και στα πολύ καλά αντανακλαστικά που δείχνει στο να ακολουθεί αστραπιαία τους κατασκευαστές φορτηγών σε ό,τι αυτοί λανσάρουν. Τελευταία καινοτομία, η δυνατότητα εξ αποστάσεως διάγνωσης της κατάστασης κάθε κρίσιμου εξαρτήματος, για να προλαμβάνονται πιθανές ζημιές, ή να κανονίζεται σε χρονική στιγμή που βολεύει τον πελάτη η τακτική συντήρηση.

Στην ΙΑΑ 2018 είδαμε λοιπόν, ένα νέο σύστημα προληπτικής συντήρησης και ένα πλέγμα ψηφιακών υπηρεσιών που θα καθιστούν δυνατή την εκπαίδευση σε συνθήκες εικονικής πραγματικότητας τεχνικών σε κάθε σημείο σέρβις της εταιρείας ανά τον πλανήτη, καθώς και τη δυνατότητα προληπτικής συντήρησης μέσω διαγνωστικών μηχανημάτων.

Σκοπός είναι, αν υπάρχει βλάβη π.χ., σε ένα επικαθήμενο στην Ελλάδα, να μπορεί το τοπικό συνεργείο να συνδεθεί σε πραγματικό χρόνο με τα κεντρικά στη Γερμανία με εικόνα και ήχο για ακρίβεια στην επιδιόρθωση ή τη συντήρηση. Όλα αυτά γίνονται εφικτά μέσω της νέας μονάδας (hardware) τηλεματικής CTU-3 που συνδυάζεται με έξτρα αισθητήρες. Η Schmitz λανσάρει λοιπόν, το SmartTrailer το οποίο δικτυώνει όλους τους σένσορες του οχήματος σε μία μόνο μονάδα, είτε πρόκειται για την πίεση των ελαστικών, τις πόρτες, το σύστημα κλειδώματος ή τον εκτυπωτή θερμοκρασιών.

Η νέα μονάδα περιλαμβάνει και ασύρματο LAN με καταγραφικό θερμοκρασίας οπότε οι μεταφορείς αν παραγγείλουν τον εκτυπωτή της εταιρείας γλιτώνουν από τα πανάκριβα εξωτερικά καταγραφικά. Η διαδικτυακή πύλη (portal) TrailerConnect 2.0 προσφέρει τέλος στους πελάτες, σε μία οθόνη, την τοποθεσία του οχήματος, τη χιλιομετρική απόσταση που έχει καλυφθεί και πολλά ακόμη στοιχεία.

Στο ίδιο τεύχος #368

PreviousNext