Οι άνθρωποι της BUS & COACH HELLAS, της εταιρείας που εισάγει στη χώρα μας τα οχήματα των VDL και Otokar, παρέλαβαν το νέο VDL Futura FHD2-122, το πρώτο της Ελλάδας με τη νέα γραμμή κίνησης, που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου της Ολλανδίας. Το αναβαθμισμένο 2αξονικό τουριστικό πούλμαν των 12,2 μέτρων, εξοπλίζεται πλέον με τον 6κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα MX-11 330 της DAF στην ισχυρότερη έκδοσή του, αυτή που αποδίδει 450 ίππους (330 kW) ισχύος. Ο προδιαγραφών Euro 6 πετρελαιοκινητήρας των 10,8 λίτρων διαθέτει σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR), φίλτρο μικροσωματιδίων DPF και κάνει χρήση AdBlue (δεξαμενή 45 λίτρων). Επιπλέον, φέρει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VGT), παράγοντας ροπή 2.300 Nm, διαθέσιμη μόλις από τις 900 σ.α.λ.

Πρώτη εφαρμογή στο VDL Futura FHD2 και για το γνωστό αυτοματοποιημένο κιβώτιο ZF Traxon με τις 12 σχέσεις μετάδοσης, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα και χειροκίνητης λειτουργίας, μέσω του σχετικού χειριστηρίου στην κολόνα του τιμονιού.

Στην ολοκαίνουργια έκδοσή του, το Futura εξοπλίζεται επιπλέον με σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και με προσαρμοζόμενο cruise control (ACC), ενώ αν ο πελάτης το επιθυμεί μπορεί να παραγγελθεί και με predictive cruise control, το οποίο παρακολουθεί τα τοπογραφικά δεδομένα και ρυθμίζει από μόνο του έγκαιρα τη βέλτιστη ταχύτητα κίνησης.

Το νέο drive line σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά και μικρότερο κόστος ιδιοκτησίας, καθώς -μεταξύ άλλων- η αλλαγή λαδιών πλέον πραγματοποιείται κάθε 100.000 χλμ. Αξίζει να αναφερθεί, πως μέχρι να το συναντήσουμε για τη παρουσίασή του αυτή, το πούλμαν είχε διανύσει 1.849 μικτά χιλιόμετρα και εμφάνιζε μέση κατανάλωση 20,0 λτ./100 χλμ. Το συγκεκριμένο FHD2-122, μάλιστα, εκτός από το βασικό ρεζερβουάρ καυσίμου των 500 λτ., εξοπλίζεται και με ένα 2ο χωρητικότητας 330 λτ., γεγονός που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία κίνησής του.

Με έμφαση στην ποιότητα

«Ενθουσιασμένος» με το καινούργιο Futura δήλωσε ο κ. Νικήτας Καρδάσης, ο υπεύθυνος after sales, service και ανταλλακτικών της BUS & COACH HELLAS, ο οποίος τόνισε το πόσο σημαντικό είναι το γεγονός πως το όχημα κατασκευάζεται στην Ολλανδία από έναν όμιλο επιχειρήσεων (VDL Groep) που φτιάχνει μόνος του ακόμα και τα μικρότερα εξαρτήματα, χρησιμοποιώντας ποιοτικά υλικά. «Η κουλτούρα ενός λαού φαίνεται στην κατασκευή, στο πόσο προσεγμένα φτιάχνεται το κάθε όχημα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Νικήτας Καρδάσης, ο οποίος δεν παρέλειψε να συμπληρώσει πως το νέο Futura ακολουθεί τη φιλοσοφία της BOVA, εστιάζοντας στη χαμηλή κατανάλωση, στα φθηνά ανταλλακτικά και στις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες after sales. Τα τρία αυτά στοιχεία επιβεβαίωσε και ο ιδιοκτήτης του οχήματος, κ. Νικόλαος Μπράχος, ο οποίος δήλωσε «φαν» της μάρκας λέγοντας: «Έως τώρα είχα δύο Futura του 2004 και δύο Bova Magic του 2009 και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος». Ιδιαίτερα χαρούμενος ήταν ο κ. Νικόλαος Μπράχος και με το νέο του απόκτημα, ειδικά με την απόδοση του κινητήρα και τη λειτουργία του αυτοματοποιημένου κιβωτίου, καθώς επίσης και με τα αυτοματοποιημένα συστήματα που έχουν ως στόχο να μειώσουν τις χειροκίνητες παρεμβάσεις του οδηγού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Η αίσθηση της απτής ποιότητας είναι παραπάνω από εμφανής στο πούλμαν των 49+1+1 θέσεων, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Στο σαλόνι, υπάρχουν αναπαυτικά καθίσματα επιβατών, με ζώνες ασφαλείας δύο σημείων και επαρκή χώρο για τα γόνατά τους. Η απομίμηση ξύλου στο δάπεδο αναβαθμίζει περαιτέρω την ατμόσφαιρα του εσωτερικού, όπως και ο φωτισμός LED, μια τεχνολογία που απαντάται για πρώτη φορά σε VDL και στα φωτιστικά σώματα του εξωτερικού (LED πορείας, προβολείς και ομίχλης με διάρκεια ζωής 20.000 ωρών). Το κλιματιστικό των 30 kW είναι της DENSO, με το σύστημα θέρμανσης των 89,6 kW να έχει ικανότητα εξαερισμού 4.800 m3/ώρα. Το ηχοσύστημα Bosch Coach smartPanel προσφέρει συνδέσεις AUX, USB και SD και διαθέτει για τους επιβάτες 18 ηχεία (9 από κάθε πλευρά).

Ιδιαίτερα άνετα κάνει τη δουλειά του και ο οδηγός του νέου VDL Futura FHD2-122, χάρη και στο ηλεκτρικά θερμαινόμενο κάθισμα ISRI 6860 / 875, που διαθέτει αεροανάρτηση και οσφυϊκή ρύθμιση. Αριστερά και δεξιά του οδηγού υπάρχουν χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων, αλλά και ποτηροθήκη. Επιπλέον, όλοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα. Ακόμα, στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει μία έγχρωμη οθόνη, όπου απεικονίζονται οι πληροφορίες, οι λειτουργίες και τα διαγνωστικά μηνύματα του οχήματος. Στο εν λόγω μόνιτορ φιλοξενούνται και οι ενδείξεις του συστήματος HMI (Human Machine Interface), το οποίο –μεταξύ άλλων– βαθμολογεί την επίδοση του οδηγού και του στέλνει μηνύματα που αποσκοπούν στο να τον βοηθήσουν να επιτύχει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα σε ό,τι αφορά στην οικονομική οδήγηση, αλλά και να μειώσει τις φθορές στα μηχανικά μέρη.

Την άνεση των μετακινήσεων, μικρών ή μεγάλων, φροντίζει και η αεροανάρτηση του οχήματος, που μπροστά αποτελείται από δύο αερόφουσκες και δύο αμορτισέρ Koni λαδιού-αερίου και πίσω από 4 αερόφουσκες και 4 αμορτισέρ Koni. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αεροανάρτηση διαθέτει 4 αισθητήρες ύψους (ένα σε κάθε τροχό) και ελέγχεται μέσω CAN. Περιλαμβάνει λειτουργία βύθισης (κατά 70 χλστ.) και ανύψωσης (κατά 100 χλστ.), καθώς και τη δυνατότητα επιγονάτισης του οχήματος για τη διευκόλυνση της εισόδου-εξόδου των επιβατών. Η μπαγκαζιέρα αποτελείται από 5 διαμερίσματα και έχει συνολική χωρητικότητα 9,7 m3. Κλείνοντας, να σημειώσουμε πως με το νέο VDL Futura, οι Ολλανδοί μάλλον θα τα καταφέρουν να δημιουργήσουν μια σειρά από νέους «υπερήφανους ιδιοκτήτες», κάτι που τουλάχιστον στην περίπτωση του κ. Νίκου Μπράχου δείχνει να ισχύει στο ακέραιο. Το στοίχημα είναι να ενδυναμώσουν περαιτέρω το brand name τους, καθώς αυτό είναι σχετικά νέο στην αγορά. «Όλη η δυσκολία είναι να περάσουμε από τη BOVA στη VDL εποχή. Για αυτό κρατήσαμε το όνομα Futura, ακριβώς για να δημιουργούμε τη σύνδεση με το παρελθόν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Νικήτας Καρδάσης. Σε κάθε περίπτωση, η αξία του πούλμαν πρόκειται πολύ σύντομα να αποδειχθεί, δραστηριοποιούμενο σε μία απαιτητική δουλειά, όπως αυτή του ΚΤΕΛ Καρδίτσας.

«Το 2019 θα είναι το καλύτερο των τελευταίων χρόνων»

Αισιοδοξία επικρατεί στους κόλπους της BUS & COACH HELLAS για το μέλλον της ελληνικής αγοράς, όπως προέκυψε από την κουβέντα μας με τον κ. Νικήτα Καρδάση (φωτό), υπεύθυνο after sales, service και ανταλλακτικών της εταιρείας. «Η αγορά δίνει καλά σημάδια ανάκαμψης, ύστερα από τα άγονα χρόνια μετά το 2010 που σταμάτησαν οι επιδοτήσεις. Ακόμα και οι τράπεζες είναι πιo ευέλικτες να δώσουν leasing και καθώς ανεβαίνει ο τραπεζικός τομέας, συμπαρασύρει όλη την αγορά», δήλωσε ο κος Καρδάσης, ο οποίος μας μίλησε και για το ρόλο του τουρισμού στην άνοδο της αγοράς των πούλμαν. Συζητήσαμε ακόμα για τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας και τις εγχώριες δυσκολίες του εγχειρήματος της ηλεκτροκίνησης, στην οποία η VDL εστιάζει επενδύοντας συνεχώς. Το στέλεχος της εταιρείας μας εκμυστηρεύθηκε ακόμα: «Δύσκολο να πείσεις τον Έλληνα που κρατάει το όχημα 20 χρόνια, πως τα προβλήματα σκουριάς του παρελθόντος έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Για αυτό από τα τέλη του 2009, τα μοντέλα της VDL είναι πλήρως ανοξείδωτα και πλέον προσφέρουμε 3 χρόνια εγγύηση για το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη, ενώ παλαιότερα ήταν 1 και 2 χρόνια αντίστοιχα».

Ιδιαίτερη ικανοποίηση υπάρχει και για την Otokar, τα οχήματα της οποίας ο κ. Καρδάσης χαρακτήρισε ως «τίμια και με εξαιρετική σχέση ποιότητας-αξίας». Μάλιστα, η εταιρεία παρέδωσε πρόσφατα σε γνωστό ξενοδοχείο, ένα ολοκαίνουργιο Otokar Navigo T με 31 θέσεις επιβατών. Η τούρκικη εταιρεία που ειδικεύεται στα μικρά (έως 35 θέσεων) και στα αστικά λεωφορεία, δίνει στην BUS & COACH HELLAS τη δυνατότητα να καλύπτει όλη την αγορά, με τη VDL φυσικά να αναλαμβάνει το κομμάτι των μεγάλων τουριστικών πούλμαν.