Συστήματα πυρόσβεσης κινητήρων «ΚΥDΟΝ» & «FIDIAS»

Από την 1η Σεπτεμβρίου του 2021, τα συστήματα πυρόσβεσης κινητήρων θα είναι υποχρεωτικά -βάσει ευρωπαϊκής νομοθεσίας- σε όλα τα πούλμαν και λεωφορεία. Η εταιρεία ΜΟΒΙΑΚ Α.Ε., που ειδικεύεται στον πυροσβεστικό εξοπλισμό, διαθέτει στην ελληνική αγορά το δικό της πιστοποιημένο σύστημα, το «ΚΥDΟΝ», το οποίο πρόσφατα παρουσίασε στην έκθεση Transport Show 2018.

Το σύστημα πυρόσβεσης, ΚΥDΟΝ, για κινητήρες οχημάτων είναι μία ολοκληρωμένη, προ-κατασκευασμένη, λύση που προστατεύει τους επιβάτες και φυσικά, το όχημα. Σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει εύκολη και ευέλικτη εγκατάσταση, αλλά και γρήγορη -αποτελεσματική κατάσβεση, λειτουργώντας ανεξάρτητα, χωρίς την παρουσία ηλεκτρισμού. Μειώνει τους πιο κρίσιμους κινδύνους και προλαμβάνει τα αποτελέσματα ενδεχόμενης πυρκαγιάς στον κινητήρα των οχημάτων, η οποία μπορεί να προκληθεί από υπολείμματα λαδιού και απώλειες καυσίμων, υπερθέρμανση του κινητήρα και βραχυκυκλώματα.

Το δοχείο του συστήματος της ΜΟΒΙΑΚ είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και προσφέρεται σε τρεις διαστάσεις. Το μικρό είναι 38x19x19 εκ. και ζυγίζει (πλήρες) 14 κιλά, ενώ το μεσαίο των 20 κιλών έχει διαστάσεις 60x19x19 εκ. Το μεγάλο δοχείο έχει βάρος 30 κιλών και διαστάσεις 83x19x19 εκ. Τα δοχεία λειτουργούν σε θερμοκρασίες από -35o C έως +80o C και υπό πίεση ±35 bar. Η πίεση στο εσωτερικό του φιαλιδίου είναι στα 200 bar και το σύστημα είναι σύμφωνο με το πρότυπο πιστοποίησης, π / TPED. Ο σωλήνας ανίχνευσης, FireDETEC, έχει μήκος 10 μέτρων και χρησιμοποιεί ένα θερμοευαίσθητο εύτηκτο σωλήνα γραμμικής ανίχνευσης θερμότητας, ο οποίος εγκαθίσταται ανάμεσα στα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη του κινητήρα, λειτουργώντας με πίεση 16 bar με αέριο άζωτο (ή ατμοσφαιρικό αέρα).

Η θερμότητα της πυρκαγιάς προκαλεί αύξηση της πίεσης στο εσωτερικό του σωλήνα, ο οποίος λιώνει περίπου στους 110o C. Επιπλέον, η ξαφνική πτώση πίεσης του σωλήνα ενεργοποιεί την ειδική βαλβίδα διαφορικής πίεσης και αμέσως απελευθερώνεται το κατασβεστικό υλικό (TS55) σε όλο το χώρο του κινητήρα, καταστέλλοντας την πυρκαγιά σε ελάχιστα δευτερόλεπτα από την εμφάνισή της.

Αξίζει να σημειωθεί, πως για λόγους ασφαλείας, το κατασβεστικό υγρό και το αέριο υπό πίεση βρίσκονται σε χωριστούς θαλάμους. Όταν ενεργοποιηθεί, το αέριο υπό πίεση απελευθερώνεται στον εξωτερικό θάλαμο, ωθώντας ένα έμβολο το οποίο με τη σειρά του σπρώχνει το υγρό προς τα έξω μέσω του σωλήνα εκκένωσης. Ένας ενσωματωμένος ρυθμιστής πίεσης, εξασφαλίζει πως θα υπάρχει μια σταθερή και διαρκής εκκένωση.

Σύστημα πυρόσβεσης «FIDIAS»

Πρόκειται για ένα πλήρως αυτόνομο σύστημα, ανεξάρτητο από το ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο εφαρμόζεται σε μικρότερα οχήματα, όπως βαν, μηχανήματα, σκάφη κ.τ.λ. Σύμφωνα με την εταιρεία, η εγκατάστασή του είναι απλή και μπορεί να τοποθετηθεί σε χώρους με εύρος θερμοκρασίας από -40°C έως + 80°C.

Η θερμοκρασία της αυτόματης ενεργοποίησης ορίζεται στους 120°C και τα υλικά κατάσβεσης (HFC-227ea και HFC-236fa) είναι φιλικά προς το περιβάλλον, με το σύστημα να προσφέρεται για κατηγορίες φωτιάς Α, Β, C (στερεά, υγρά και αέρια καύσιμα) όπως επίσης σε υπό προστασία χώρους με παρουσία ηλεκτρικού ρεύματος.

Το σύστημα FIDIAS έχει διάρκεια ζωής 5-10 χρόνια, αναλόγως του χώρου τοποθέτησης και των συνθηκών που επικρατούν, απαιτώντας μηδενική συντήρηση. Δεν εμπεριέχει κύλινδρο και ο έλεγχος της πίεσης του κατασβεστικού υλικού γίνεται μέσω μανόμετρου. Προαιρετικά, δίνεται η δυνατότητα σύνδεσης με πιεσοστατικό διακόπτη και συναγερμό ενεργοποίησης (φαροσειρήνα). Τέλος, η ΜΟΒΙΑΚ τονίζει πως το σύστημα κατά την εκτόνωση, δεν βλάπτει τον υπό προστασία εξοπλισμό ούτε φυσικά τον άνθρωπο.

Πηγή: ΜΟΒΙΑΚ Α.Ε., Τηλ.: 28210-63222, Web: www.mobiak.gr, Email: sales@ mobiak.gr

Motul

Στο ίδιο τεύχος: