Την καθοδική πορεία των ταξινομήσεων που χαρακτηρίζει το 2018 από την έναρξή του, δεν μπόρεσε να ανακόψει ούτε ο Οκτώβρης, βάζοντας και αυτός το δικό του αρνητικό πρόσημο στις περισσότερες κατηγορίες των επαγγελματικών αυτοκινήτων, πάντα σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Εξαίρεση υπάρχει μόνο για τα λεωφορεία, τα οποία παρά την πτώση σε επίπεδο μήνα σημειώνουν μια αύξηση της τάξης του 30% στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2018 σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο δεκάμηνο και με το θετικό στοιχείο, ότι στα έντεκα λεωφορεία, τα έξι ήταν μεγάλα.

Παράγοντες που ευνόησαν τις πωλήσεις των λεωφορείων, είναι η συνεχιζόμενη άνοδος του τουρισμού, οι προμήθειες αστικών που έγιναν από ορισμένους δήμους, αλλά και το ισχύον σήμερα φορολογικό καθεστώς που ευνοεί τις αγορές των μεγάλων τουριστικών λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ.

Αντίθετα, οι ταξινομήσεις των φορτηγών παρέμειναν σε χαμηλά νούμερα εξαιτίας μιας σειράς δυσμενών παραγόντων με κυριότερο τη μείωση του μεταφορικού έργου και τη συγκέντρωσή του σε λιγότερες επιχειρήσεις, οι οποίες διατηρούν μια επάρκεια τονάζ με ίδια ή και συνεργαζόμενα οχήματα, φορτηγά και ρυμούλκες, έστω και μεγάλης ηλικίας.

Παρά τα παραπάνω όχι ενθαρρυντικά, παράγοντες της αγοράς ανέφεραν στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR, ότι το τελευταίο δίμηνο αναμένεται μεν βελτιωμένο, όχι όμως ικανό να αντισταθμίσει τις απώλειες του δεκάμηνου.

Η βελτίωση εντοπίζεται σε πωλήσεις τόσο προς ιδιώτες και προς μεγάλες εμπορικές και περιβαλλοντικές επιχειρήσεις (αρκετές συμφωνίες κλείστηκαν στην έκθεση Transport Show), όσο και προς το δημόσιο τομέα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση με τα αυτοκίνητα των τελευταίων να πρέπει να πάρουν πινακίδες μέχρι το τέλος του χρόνου.