Τροχοί & TIR

Μεταφορές με Iveco Eurocargo

Η εταιρεία Frago Cargo από τον Βόλο είναι ενεργή στο χώρο των μεταφορών και μετακομίσεων από το 1989 διαθέτοντας σύγχρονο στόλο φορτηγών και ανυψωτικών μηχανημάτων. Τα τελευταία χρόνια ο ιδιοκτήτης
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 10/02/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το τελευταίο απόκτημα της Frago Cargo από το Βόλο. Το Iveco Eurocargo εκτελεί μεταφορές σε όλη την Ελλάδα. Σύντομα πρόκειται να κοτσάρει και ρυμούλκα.
Το τελευταίο απόκτημα της Frago Cargo από το Βόλο. Το Iveco Eurocargo εκτελεί μεταφορές σε όλη την Ελλάδα. Σύντομα πρόκειται να κοτσάρει και ρυμούλκα.

Η εταιρεία Frago Cargo από τον Βόλο είναι ενεργή στο χώρο των μεταφορών και μετακομίσεων από το 1989 διαθέτοντας σύγχρονο στόλο φορτηγών και ανυψωτικών μηχανημάτων. Τα τελευταία χρόνια ο ιδιοκτήτης της, Νίκος Φράγγος, έχει στραφεί στην αγορά καινούριων επαγγελματικών οχημάτων μάρκας Iveco, με την τελευταία προσθήκη να αφορά ένα διαξονικό Eurocargo 120 280. Ποιοι λόγοι τον οδήγησαν σε αυτή την αγορά, ποια πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα έχει εντοπίσει, τι κατανάλωση φέρνει και τι υποστήριξη έχει από το after sales, είναι μερικά από τα βασικά ερωτήματα στα οποία μας απαντά. Παράλληλα, το φορτώνουμε με εμπορεύματα στο κέντρο της πόλης και ξεκινούμε με κατεύθυνση την Αθήνα.

Στον Βόλο για φόρτωμα

Η επόμενη φόρτωση είναι στο κέντρο της πόλης με τον Νίκο στο τιμόνι του Eurocargo να μας λέει: «Ο όγκος δουλειάς αυξάνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια οπότε εκ των πραγμάτων έπρεπε να αγοράσω ένα καινούριο φορτηγό με μεγαλύτερη ικανότητα φόρτωσης. Βασικά χρειαζόμουν ένα όχημα το οποίο να κινείται με ευκολία στο κέντρο της πόλης και ταυτόχρονα να με εξυπηρετεί σε μακρινά δρομολόγια. Άλλωστε δεν περιορίζομαι σε μεταφορές μόνο στη Μαγνησία, αλλά σε όλη την Ελλάδα, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Κρήτη. Όπου πηγαίνει ο πελάτης τον εξυπηρετούμε.

Με το συγκεκριμένο φορτηγό επιτυγχάνω απόλυτα τον σκοπό μου, καθώς φορτώνω οικοσκευές απευθείας από τα σπίτια ή τις επιχειρήσεις. Έτσι δεν χρειάζεται να στείλω ένα μικρότερο φορτηγό για να φορτώσουμε τα εμπορεύματα, εν συνεχεία το ξεφορτώνουμε στις εγκαταστάσεις και κατόπιν να κάνουμε τη μεταφόρτωση στο Eurocargo. Ένα από τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι το τιμόνι του, το οποίο είναι ελαφρύ στο χειρισμό του και δίνει καλό κόψιμο. Σε σημεία που πίστευα ότι δεν χωράει να μπει, τελικά τα καταφέρνει άψογα. Για παράδειγμα κινούμαι με ευκολία στην Κυψέλη, καταφέρνοντας να περάσω σε κάθε στενό δρόμο της γειτονιάς. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε έχω τοποθετήσει και κάμερα οπισθοπορείας, για να με βοηθάει στις μανούβρες.

Το φορτηγό το έστησα βάσει των καθημερινών μου αναγκών καθώς και από την εμπειρία όλων αυτών των χρόνων στην αστική μεταφορά. Το πλάτος του είναι 2.320 χιλιοστά και το μήκος του 9.137 χιλιοστά. Η χωρητικότητά του φτάνει τα 39 κυβικά μέτρα και χωράνε συνολικά 13 ευρωπαλέτες. Να προσθέσω ότι έχω παραγγείλει και ρυμούλκα οπότε σε λίγο καιρό θα γίνει συρόμενο το Iveco, με επιπλέον χωρητικότητα 29 κυβικά μέτρα και 10 ευρωπαλέτες». Στο σημείο αυτό θα του ζητήσουμε να μας πει για την καμπίνα του οχήματος: «Η αξιολόγηση της καμπίνας για εμένα ξεκινάει από την ευκολία πρόσβασης ή μη σε αυτήν. Καθημερινά χρειάζεται να μπω και να βγω στην καμπίνα ακόμη και πενήντα φορές, οπότε αντιλαμβάνεστε ότι στο τέλος της ημέρας πρέπει να είμαι ξεκούραστος. Βαθμολογώ με άριστα την ευκολία πρόσβασης καθώς το πρώτο σκαλοπάτι είναι κοντά στο έδαφος και επιπλέον απέχει λίγα εκατοστά από το δεύτερο. Στο εσωτερικό το μόνο που δεν μου αρέσει είναι τα σκληρά πλαστικά του στο ταμπλό, καθαρά θέμα γούστου, και πιστεύω πως θα έπρεπε να είναι ντυμένο με δερμάτινες επενδύσεις. Στο λειτουργικό κομμάτι ο συγκεκριμένος τύπος καμπίνας είναι πρακτικός και εργονομικός. Το φορτηγό μου έχει τον τύπο της καμπίνας νύχτας η οποία διαθέτει δύο κρεβάτια, εξασφαλίζοντάς μου άνετη διανυκτερεύση. Συνήθως στα μακρινά δρομολόγια συνταξιδεύω με κάποιον υπάλληλο της επιχείρησής μου, οπότε έλυσα το θέμα ης διαμονής».

Στο δρόμο για Αθήνα

Τελειώνοντας το φόρτωμα κατευθυνόμαστε προς την περιφερειακή οδό, από εκεί στη Νέα Αγχίαλο και εν συνεχεία προς Αθήνα. Θα ρωτήσουμε τον Νίκο σχετικά με την επιλογή του Eurocargo για να μας απαντήσει: «Δύο ακόμη οχήματα του στόλου μου είναι μάρκας Iveco, συγκεκριμένα τα Daily, από τα οποία έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος σε όλους τους τομείς. Επιπλέον με έχει ικανοποιήσει απόλυτα η συνεργασία μου με την αντιπροσωπεία, οι άνθρωποι της οποίας είναι δίπλα μου διαρκώς και με βοηθούν ανά πάσα στιγμή σε ό,τι και αν χρειαστώ.

Βασικά με καλύπτουν άμεσα στη διάθεση των ανταλλακτικών, ακόμη και αν δεν έχουν κάποιο ανταλλακτικό σε στοκ, το παραγγέλνουν από την Ιταλία και σε δύο ημέρες είναι στο συνεργείο. Για μένα αλλά και για κάθε επαγγελματία του χώρου, το κομμάτι του after Sales είναι πολύ βασικό και σε αυτό η Iveco τα πάει πολύ καλά. Με αυτά τα κριτήρια έγινε η επιλογή του φορτηγού μου και μέχρι τώρα που έχω διανύσει 65.000 χιλιόμετρα, φαίνεται ότι έκανα τη σωστή επιλογή». Συνεχίζουμε στην ανηφόρα έξω από το Βόλο με κατεύθυνση τη Νέα Αγχίαλο και ο Νίκος μας αναφέρει: «Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα του Eurocargo είναι η απόδοση του κινητήρα του. Είναι χαμηλόροπο και γρήγορο. Βλέπετε ότι σε αυτή την ανηφόρα έχει πιάσει κόφτη. Το κιβώτιο επίσης έχει καλή συμπεριφορά. Τώρα που θέλω να κινηθεί γρήγορα πατάω δυνατά το γκάζι και ανεβάζει δύο-δύο τις σχέσεις, περίπου στις 1.800 σ.α.λ , ενώ όταν το πάω πιο χαλαρά τότε τις αλλάζει περίπου στις 1.300 σ.α.λ. Μέσα στην πόλη το δουλεύω όμως χειροκίνητα για να αποφεύγω περιττές αλλαγές στο κιβώτιο. Για παράδειγμα σε μια ευθεία πεντακοσίων μέτρων κρατά τη δεκάτη σχέση ενώ αν το είχα στο αυτόματο θα είχε βάλει και τη δωδεκάτη.

Θέλω επίσης να τονίσω ότι οι αναρτήσεις είναι με φούσκα μπρος-πίσω και το ταξίδι είναι πραγματική απόλαυση. Κατ' αρχάς το τιμόνι είναι σταθερό, χωρίς να χρειάζεται να κάνω διορθωτικές κινήσεις σε αυτό. Επίσης στις λακκούβες δεν αισθάνομαι καθόλου κούνημα, ακόμη και όταν κινούμαι γρήγορα.

Όσον αφορά το θέμα της κατανάλωσης δεν έχω κάποιο παράπονο και θεωρώ ότι κυμαίνεται στα πλαίσια και τα στάνταρ που είχα θέσει. Ωστόσο, είμαι κάπως επιφυλακτικός στην κατανάλωη του Ad blue, γιατί είναι αρκετή πιστεύω. Βέβαια έχει άμεση συνάρτηση με το βάρος και με την ταχύτητα καθώς σχεδόν πάντοτε στα δρομολόγια το οδηγώ στον κόφτη και με φορτία τονάζ».

 Μαύρη ιταλική φινέτσα

Η καμπίνα έχει μοντέρνα και πρακτική εμφάνιση εκφράζοντας απόλυτα το δυναμικό χαρακτήρα του οχήματος. Ο εξωτερικός σχεδιασμός δίνει την αίσθηση του μεγάλου φορτηγού, έχοντας αρκετά κοινά στοιχεία με το Stralis. O προφυλακτήρας παρέχει σκαλοπάτι μεγάλων διαστάσεων για τον ευκολότερο καθαρισμό του παρμπρίζ. Να αναφέρουμε επίσης ότι τα φώτα ημέρας και οι προβολείς είναι διαθέσιμα με Xenon.

Συστήματα ασφαλείας

Το Eurocargo εξοπλίζεται με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας προστατεύοντας τον οδηγό, το φορτίο και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Το σύστημα αποφυγής παρεκτροπής πορείας (LDWS) προειδοποιεί τον οδηγό εάν το όχημα ξεφεύγει από τη λωρίδα κυκλοφορίας του, αναγνωρίζοντας διαρκώς τη διαγράμμιση του οδοστρώματος. Ακόμη, το προηγμένο σύστημα φρένων έκτακτης ανάγκης (AEBS) βοηθά στην αποφυγή των ατυχημάτων που προκαλούνται όταν αποσπάται η προσοχή του οδηγού, μετρώντας την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και εν συνεχεία ενεργοποιώντας τα φρένα. Επιπλέον, το Adaptive Cruise Control ρυθμίζει την ταχύτητα, διατηρώντας σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Στο δια ταύτα, το Iveco Eurocargo της Frago Cargo αποτελεί τον ιδανικό συνεργάτη της μεταφορικής τόσο για τις μεταφορές εντός πόλης όσο και για μακρινά ταξίδια. Με αιχμή του δόρατος τις συμπαγείς διαστάσεις του, την αυξημένη χωρητικότητά του, την άνεση της καμπίνας αλλά και την ικανοποιητική κατανάλωση καυσίμου συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της κερδοφορίας της επιχείρησης.

Ένα από τα πλεονεκτήματα που σημειώνει ο ιδιοκτήτης του Eurocargo είναι η καλή απόδοση του κινητήρα, ο οποίος είναι χαμηλόροπος. Αποδίδει 280 ίππους στις 2.500 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 1.000 Nm στις 1.250 σ.α.λ.
PreviousNext