Τροχοί & TIR

Εκχιονιστικό Mercedes-Benz Unimog U423

Αρωγός στην προσπάθειά τους αυτή ήταν το τελευταίο απόκτημα του δήμου, ένα καινούριο Mercedes-Benz Unimog U 423, με λεπίδα αποχιονισμού και αλατοδιανομέα. Πρόκειται για ένα πραγματικό πολυμηχάνημα π
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 11/03/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Ο οδηγός του Unimog U423 του δήμου Ωραιοκάστρου έδωσε πραγματική μάχη με τα χιόνια για να παραμείνουν οι δρόμοι ανοιχτοί, κάτω από δύσκολες συνθήκες.
Ο οδηγός του Unimog U423 του δήμου Ωραιοκάστρου έδωσε πραγματική μάχη με τα χιόνια για να παραμείνουν οι δρόμοι ανοιχτοί, κάτω από δύσκολες συνθήκες.

Αρωγός στην προσπάθειά τους αυτή ήταν το τελευταίο απόκτημα του δήμου, ένα καινούριο Mercedes-Benz Unimog U 423, με λεπίδα αποχιονισμού και αλατοδιανομέα. Πρόκειται για ένα πραγματικό πολυμηχάνημα που βρίσκει διάφορες εφαρμογές, ανάλογα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της δουλειάς. Συναντήσαμε τον οδηγό του, Γιάννη Πεϊκίδη, εν ώρα εργασίας καταγράφοντας την άποψή του για το όχημα. Παράλληλα ο Κώστας Καββαδίας, υπεύθυνος προϊόντος βαρέων φορτηγών και σύμβουλος πωλήσεων Unimog, μας παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά του U423 που προμηθεύτηκε ο Δήμος Ωραιοκάστρου:

Βασικά πλεονεκτήματα

«Ο σχεδιασμός του στιβαρού πλαισίου τύπου σκάλας έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε πρόκληση που θα παρουσιαστεί. Η μόνιμη τετρακίνηση, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος χάρη στους άξονες τύπου πύλης, η άνετη οδήγηση, η μεγάλη γωνία περιστροφής των αξόνων καθώς και τα μπλοκέ διαφορικά και στους δύο άξονες είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του Unimog. Χάρη στα μονά ελαστικά, το κεντρικό σύστημα πλήρωσης ελαστικών και την ισορροπημένη κατανομή βάρους, το όχημα καταφέρνει να κινείται στο δρόμο με ταχύτητα έως και 90 χλμ/ώρα. Επίσης, άλλα σημαντικά πλεονεκτήματά του είναι οι ισχυρές επιδόσεις του κινητήρα, οι συμπαγείς διαστάσεις του καθώς και η ευκολία στο χειρισμό του.

Σύστημα μετάδοσης κίνησης

Το όχημα διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση (4Χ4) καθώς επίσης και κλείδωμα διαφορικού εμπρόσθιου και οπίσθιου άξονα. Επιπλέον, διαμήκες κλείδωμα διαφορικών και δυνατότητα κλειδώματος διαφορικών εν κινήσει. Το ηλεκτρονικό χειρόγκαζο χρησιμεύει για τη ρύθμιση σταθερών στροφών κινητήρα κατά τη λειτουργία των προσαρτημάτων. Ακόμη, εφοδιάζεται με το σύστημα EQR (Electronic Quick Reverse) το οποίο παρέχει τη δυνατότητα σύντομης αλλαγής μεταξύ εμπρόσθιων και οπίσθιων ταχυτήτων.

Κινητήρας – Κιβώτιο ταχυτήτων

Οι σύγχρονοι 4κύλινδροι και 6κύλινδροι κινητήρες με απόδοση από 156 έως 299 ίππους είναι εύκολοι στη συντήρηση, οικονομικοί, με ομαλή λειτουργία και δυνατή επιτάχυνση. Για τη μετεπεξεργασία των καυσίμων βασίζονται στην τεχνολογία BlueEFFICIENCY, με τον καταλυτικό μετατροπέα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) να μειώνει στο ελάχιστο τα οξείδια του αζώτου. Επίσης, η απαιτούμενη ποσότητα του AdBlue μειώνεται σημαντικά. Σχετικά με τον 5,1 λίτρων κινητήρα του οχήματος της παρουσίασης, αποδίδει 231 ίππους (170 Kw) και μέγιστη ροπή 900 Nm στις 1.200 - 1.600 σ.α.λ. Όσον αφορά το κιβώτιο, διαθέτει 24 εμπρόσθιες ταχύτητες (πολύ αργές, αργές, γρήγορες) και 24 οπίσθιες για εύρος ταχυτήτων από 0,13 - 90 χλμ/ώρα.

Άξονες και αναρτήσεις

Το Unimog διαθέτει ελικοειδή ελατήρια ανάρτησης με αποσβεστήρες μεγάλης διαδρομής για την καλύτερη πρόσφυση και μεγαλύτερη δυνατότητα άρθρωσης των αξόνων. Επιπλέον, φέρει άξονες τύπου πύλης με ασύμμετρη διάταξη διαφορικών για μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Παράλληλα εξοπλίζεται με άξονες με τεχνολογία σωλήνα ώσης και κλειστού τύπου μετάδοσης κίνησης για την προστασία των αξόνων από σκόνη, νερό και αντίξοες συνθήκες δρόμου.

Καμπίνα

Η καμπίνα ημιπροωθημένης θέσης οδήγησης πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας ECE-R 29/02 αναφορικά με την αντοχή της καμπίνας σε περίπτωση ανατροπής. Ο θάλαμος είναι ισχυρής κατασκευής με τον κλωβό να αποτελείται από χάλυβα και τα υπόλοιπα μέρη, όπως καπό και πόρτες από πολλαπλά στρώματα υαλοβάμβακα και ανθρακονήματα με ενσωματωμένες μονωτικές επιστρώσεις των τοιχωμάτων. Ο μεγάλος πανοραμικός-θερμαινόμενος-ανεμοθώρακας προσφέρει πολύ καλή ορατότητα κατά τη χρήση των προσαρτημάτων. Το κάθισμα του οδηγού είναι με πνευματική ανάρτηση και δέχεται πολλαπλές ρυθμίσεις.

Το εσωτερικό προσφέρει μπόλικο χώρο για το κεφάλι και ελευθερία κίνησης για καλές συνθήκες εργασίας όλη μέρα. Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι χάρη στο σύστημα Vario Pilot το τιμόνι και τα πεντάλ μετακινούνται από την αριστερή στη δεξιά πλευρά, για τον αποδοτικότερο χειρισμό του μηχανήματος ανάλογα με τη χρήση των προσαρτήσεων.

Κατάλληλο για αποχιονισμό και χορτοκοπή

Το Unimog του Ωραιοκάστρου φέρει λεπίδα αποχιονισμού της εταιρείας Aebi Schmidt συνολικού πλάτους 3.600 χιλιοστών και πλάτος αποχιονισμού 3.050 χιλιοστών περίπου. Ο αλατοδιανομέας είναι επίσης της εταιρείας Aebi Schmidt χωρητικότητας 3 κυβικών με ποδαρικά ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος για την εναπόθεσή του.

Επιπλέον διαθέτει βραχίονα της εταιρείας Fiedler με μέγιστο οριζόντιο άνοιγμα 5 μέτρα, κεφαλή χορτοκοπής με πλάτος εργασίας 1,25 μέτρα και κεφαλή κλαδέματος με πλάτος εργασίας 2.20 μέτρα και διάμετρο κοπής 10 εκατοστά».

Στα χιόνια με Unimog

Όπως αναφέραμε οδηγός του Unimog είναι ο Γιάννης Πεϊκίδης, ένας άνθρωπος με μεγάλη εμπειρία στο χώρο των μηχανημάτων και με προϋπηρεσία σε κατασκευαστικές εταιρείες. «Η εργασία που κάνω με χαροποιεί, γιατί έχω στα χέρια μου το καλύτερο εργαλείο δουλειάς», είναι τα πρώτα λόγια του Γιάννη και συνεχίζει, «στο τέλος της ημέρας κατεβαίνω ξεκούραστος από το φορτηγό χωρίς την παραμικρή καταπόνηση. Έχει πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο και η αίσθηση που μου δίνει είναι κάτι ανάμεσα σε φορτηγό και επιβατικό αυτοκίνητο. Δεν με κουράζει καθόλου. Κινείται με 90 χλμ/ώρα και δεν αισθάνομαι το παραμικρό κούνημα της καμπίνας. Επίσης, δεν περνάει κανένας θόρυβος στο εσωτερικό της».

Με το Unimog διασχίζουμε το κέντρο του Ωραιοκάστρου με κατεύθυνση το Μελισσοχώρι, με τον Γιάννη να μας λέει: «Σημείο υπεροχής για το όχημα είναι η πανοραμική ορατότητα που έχω από τη θέση οδήγησης. Εποπτεύω και ελέγχω το χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου άψογα. Έτσι, κινούμαι με ασφάλεια ακόμη και στους πιο στενούς δρόμους της πόλης. Επίσης, με βοηθάει σημαντικά ότι η θέση οδήγησης μετακινείται από την αριστερή στη δεξιά πλευρά, ιδιαίτερα όταν κόβω χόρτα γιατί έχω καλύτερη ορατότητα στα πεζοδρόμια».

Πώς ήταν στη λειτουργία του κατά το φετινό χιονιά, θα τον ρωτήσουμε. «Ο φετινός χειμώνας ήταν αρκετά βαρύς στην περιοχή μας και το μηχάνημα δούλευε καθημερινά για πολλές ώρες.

Ωστόσο, δεν παρουσίασε κάποιο πρόβλημα ή κόπωση, για παράδειγμα δεν ανέβασε θερμοκρασία ούτε ζορίστηκε. Είτε δούλευε μία ώρα είτε δεκαπέντε ώρες, είχε την ίδια εξαιρετική απόδοση. Ακόμη και όταν ήμουν φορτωμένος με τρία κυβικά αλάτι και ταυτόχρονα με τη λεπίδα έσπρωχνα χιόνι σε ανηφόρες, με ύψος περισσότερο από ένα μέτρο, το Unimog δούλευε άψογα. Σχετικά με το κιβώτιο, αυτό έχει πολλές λειτουργίες: 8 εμπρόσθιες και 6 οπίσθιες ταχύτητες δρόμου, 8 εμπρόσθιες και 8 οπίσθιες ταχύτητες εργασίας , 8 εμπρόσθιες και 8 οπίσθιες ταχύτητες ερπυσμού. Να επισημάνω ακόμη ότι το σύστημα θέρμανσης είναι πολύ καλό εξασφαλίζοντας άμεσα ευχάριστες συνθήκες στην καμπίνα». Επιστρέφοντας στο αμαξοστάσιο του δήμου για τη στάθμευση του Unimog ο Γιάννης θα μας αναφέρει. «Όλα τα παρελκόμενά του μπαίνουν και βγαίνουν με χαρακτηριστική ευκολία. Μέσα σε ελάχιστα λεπτά αφαιρώ τη λεπίδα και στη θέση της τοποθετώ το βραχίονα με κεφαλή χορτοκοπής. Δεν υπάρχει μέρα που να μην δουλεύει το συγκεκριμένο όχημα. Σαν επίλογο, αυτό που έχω να τονίσω, είναι ότι κατά τη γνώμη μου όλοι οι δήμοι πρέπει να προμηθευτούν ένα τέτοιο μηχάνημα, γιατί έχει πολλές δυνατότητες και πρόκειται να δώσει λύσεις σε πολλά προβλήματα. Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν έχει καμία σχέση με τα παλαιότερα που γνωρίζουν οι περισσότεροι. Το Unimog U423 θεωρώ ότι είναι το καλύτερο πολυεργαλείο δουλειάς σε όλους τους τομείς».

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Unimog είναι η μόνιμη τετρακίνηση, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος χάρη στους άξονες πύλης, η άνετη οδήγηση, η μεγάλη γωνία περιστροφής των αξόνων και τα μπλοκέ διαφορικά και στους δύο άξονες.
PreviousNext