Συναντήσαμε τον Jari Halinen, τον γρηγορότερο οδηγό της Φινλανδίας, ο οποίος μεταφέρει ξυλεία με τη βοήθεια του νέου υβριδικού τράκτορα Sisu Polar 900 hp Hybrid. Ας δούμε τις ιδιαιτερότητες της απαιτητικής δουλειάς του, γνωρίζοντας παράλληλα τα χαρακτηριστικά του καινοτόμου φορτηγού της μικρής φινλανδικής μάρκας.

Ο Φινλανδός οδηγός φορτηγού, Jari Halinen, θεωρείται ο ταχύτερος της χώρας του, καθώς συμμετέχει σε αγώνες drag, όπου πιάνει ταχύτητες της τάξης των 500 χλμ./ώρα. Παράλληλα, εδώ και χρόνια αποτελεί το δοκιμαστή εξέλιξης της εταιρείας Sisu και με αυτή του την ιδιότητα, του παραδόθηκε τον περασμένο Ιούλιο προς δοκιμή το υβριδικό φορτηγό Sisu Polar Hybrid των 900 ίππων, πριν καν αυτό παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό. «Αυτή την περίοδο δεν έχω χρόνο για αγώνες, καθώς έχω πολλή δουλειά στο δάσος», είπε ο κ. Jari Halinen και αυτό που εννοούσε ήταν πως έχει να κουβαλήσει αμέτρητους τόνους ξυλείας με το 4αξονικό high-tech φορτηγό του.

Η φινλανδική εταιρεία εδρεύει στο Karjaa και δούλευε πάνω στον πρωτότυπο τράκτορα για τρία χρόνια, πριν τον παραδώσει για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες εργασίας. Όλα τα ηλεκτρικά εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτροκινητήρα (ο οποίος έχει τάση 750 V και λειτουργεί και ως γεννήτρια) προέρχονται από τη Danfoss. Το ίδιο ισχύει και για τους δύο υπερσυμπυκνωτές που είναι τοποθετημένοι πίσω από την καμπίνα και οι οποίοι αναλαμβάνουν την αποθήκευση της ενέργειας. Σύμφωνα με την εταιρεία δεν χρειάζονται συντήρηση, έχουν κύκλο ζωής παρόμοιο με αυτό του φορτηγού και μέσω αυτών προσφέρεται η επιπλέον μέγιστη ισχύς των 200 kW (268 hp) για 21 δλ.

Όλα τα υπόλοιπα μέρη του φορτηγού της Sisu, είτε κατασκευάζονται εσωτερικά (π.χ. οι δοκοί και οι άξονες πλαισίου) είτε αγοράστηκαν από τη Daimler (καμπίνα, κινητήρας πετρελαίου κ.α.).

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Μαρτίου (371) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.