Τροχοί & TIR

Mitsubishi L200: Ικανό για όλα

H πέμπτη γενιά του δημοφιλούς pick up της Mitsubishi, του μοντέλου L200, με εκατοντάδες πωλήσεις στη χώρα μας, απέδειξε όλα αυτά τα χρόνια τις εξαιρετικές δυνατότητές του εντός και εκτός δρόμου. Με
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/03/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Οδηγήσαμε για αρκετά χιλιόμετρα και με υψηλές ταχύτητες σε χωματόδρομο το L200 παρατηρώντας την απουσία κραδασμών στο εσωτερικό χάρη στην καλή ηχομόνωσή του και τη συναρμογή των πλαστικών.
Οδηγήσαμε για αρκετά χιλιόμετρα και με υψηλές ταχύτητες σε χωματόδρομο το L200 παρατηρώντας την απουσία κραδασμών στο εσωτερικό χάρη στην καλή ηχομόνωσή του και τη συναρμογή των πλαστικών.

H πέμπτη γενιά του δημοφιλούς pick up της Mitsubishi, του μοντέλου L200, με εκατοντάδες πωλήσεις στη χώρα μας, απέδειξε όλα αυτά τα χρόνια τις εξαιρετικές δυνατότητές του εντός και εκτός δρόμου. Με τίτλο «Ικανό για όλα» φιλοδοξεί να κερδίσει τον απαιτητικό πελάτη, εκείνον που θέλει ένα στιβαρό όχημα για να νιώσει τη δύναμη, να απολαύσει την κορυφαία αίσθηση στην οδήγηση και εν τέλει να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο. Τελικά πόσο «Ικανό για όλα» είναι το L200;

Για να απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα ξεκινούμε από την Αθήνα με την έκδοση της μιάμισης καμπίνας (Club Cab) και κατευθυνόμαστε σε κτηνοτροφικές μονάδες της Θεσσαλίας όπου το φορτώνουμε δέματα με άχυρο ενώ παράλληλα το δοκιμάζουμε σε διαδρομές της Νότιας Πίνδου.

Σημείο αναφοράς για τη συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί ο αυξημένος χώρος φόρτωσης ο οποίος πρόκειται να διευκολύνει σημαντικά τον επαγγελματία.

Στο δρόμο με το L200

Ταξιδεύοντας από τη Λαμία προς το Δομοκό, εξαιτίας της γλίτσας στο οδόστρωμα, επιλέγουμε την τετρακίνηση, μέσω του περιστροφικού διακόπτη Easy Select 4WD, η οποία γίνεται εν κινήσει με ταχύτητα μέχρι 100 χλμ/ώρα. Με την τετρακίνηση το αυτοκίνητο πατάει ακόμη πιο σταθερά και το βασικότερο μας αρέσει η συμπεριφορά του στις πρώτες δεξιές στροφές, καθώς ενώ πατάμε με δύναμη το γκάζι και στρίβουμε απότομα το τιμόνι, δεν δημιουργείται το φαινόμενο της υπερστροφής. Βέβαια σε αυτό βοηθάει σημαντικά και το ESP το οποίο παρεμβαίνει άμεσα διατηρώντας την ευστάθεια του οχήματος. Επίσης, ο χειρισμός του τιμονιού είναι εύκολος και απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια για στρίψιμο. Στις ανηφόρες οδηγούμε αρκετά γρήγορα το L200, με τον κινητήρα να εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις και ρεπρίζ. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής κινούμαστε με την τέταρτη σχέση στο κιβώτιο με τις στροφές να κυμαίνονται από τις 1.500 μέχρι τις 4.000.

Να αναφέρουμε ότι ο λεβιές του χειροκίνητου κιβώτιου έξι σχέσεων έχει κοντή διαδρομή και συνδυάζεται με ελαφρύ συμπλέκτη. Στην ευθεία από τη διασταύρωση της Ξυνιάδας μέχρι το Δομοκό έχουμε επιλεγμένη την έκτη σχέση στο κιβώτιο, με 100 χλμ/ώρα και πιέζοντας δυνατά το γκάζι μέσα σε επτά δευτερόλεπτα αγγίζει τα 130 χλμ/ώρα. Γενικότερα παρατηρούμε ότι ακόμη και με την έκτη σχέση οι προσπεράσεις γίνονται γρήγορα και με ασφάλεια. Βέβαια, αν οι στροφές πέσουν κάτω από τις 1.450 ο κινητήρας πιθανόν να κρεμάσει, οπότε καλύτερο θα είναι ο οδηγός να κατεβάσει σχέση.

Αυτό που αξίζει να αναφερθεί για την εξωτερική πλευρά του L200 είναι ότι διαθέτει κορυφαία αεροδυναμική σχεδίαση, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι 0,40 cd. Έτσι επιτυγχάνονται χαμηλότερα επίπεδα θορύβου, καλύτερη επιτάχυνση και αυξημένη σταθερότητα.

Ικανό και εκτός δρόμου

Δεδομένου ότι το L200 πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε δύσκολες εκτός δρόμου αποστολές η ανθεκτική και σκληρή κατασκευή του το βοηθούν να ξεπερνάει κάθε εμπόδιο. Η αυτοπεποίθηση που νιώθει ο οδηγός όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι προέρχεται από το στήσιμο του αυτοκινήτου, με την αυξημένη πλευρική γωνία στις 45ο, τη γωνία προσέγγισης στις 30ο, τη γωνία απομάκρυνσης στις 22ο και τη γωνία ανόδου σε ράμπα στις 24ο. Επιπρόσθετα, ένα σημαντικό βοήθημα για τον οδηγό απο-τελεί το Easy Select 4WD, όπου με τις υποδιαιρέσεις του παρέχεται μικρότερη αναλογία σχέσεων και υψηλότερη ροπή όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα σε σκληρό ή ανηφορικό έδαφος. Ακόμη με το κλείδωμα του πίσω διαφορικού ελαχιστοποιούνται οι διαφορές στην περιστροφή των πίσω τροχών, για να εξασφαλιστεί έτσι η ιδανική πρόσφυση ακόμη και σε επιφάνειες όπως είναι η άμμος, η λάσπη και οι πέτρες.

Συστήματα ασφαλείας

Είναι σημαντική η αυξημένη προστασία από σύγκρουση μέσω του αμαξώματος RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) το οποίο αποσβένει την ενέργεια πρόσκρουσης και ελαχιστοποιεί την παραμόρφωση της καμπίνας, σε περίπτωση σύγκρουσης. Επιπλέον, οι επτά αερόσακοι προσφέρουν προστασία στον οδηγό και τους συνεπιβάτες. Συγκεκριμένα, υπάρχουν μπροστινοί αερόσακοι, πλευρικοί, αερόσακος τύπου κουρτίνας και ένας για τα γόνατα του οδηγού. Το σύστημα Active Stability & Traction Control ρυθμίζει ανεξάρτητα την ισχύ πέδησης στους τροχούς κατά τη διάρκεια των στροφών, για να διατηρεί την ευστάθεια του οχήματος, όπου χρειαστεί. Ακόμη, βελτιώνει την πρόσφυση, εμποδίζοντας την απώλεια ροπής όταν ανιχνευτεί ολίσθηση των τροχών.

Κινητήρας 2,4 λίτρων turbo diesel

Χάρη στο ελαφρύ αλουμινένιο μπλοκ του κινητήρα και το σύστημα άμεσου ηλεκτρονικού ψεκασμού ακριβείας, ο κινητήρας παρέχει οικονομία καυσίμου, χαμηλούς ρύπους CO2 και άμεση απόκριση στο γκάζι. Ο μεταβλητής γεωμετρίας υπερσυμπιεστής διαθέτει μικρότερη περιστροφική ροπή αδράνειας του συμπιεστή και της τουρμπίνας με σκοπό την παροχή υψηλότερης ροπής στιςχαμηλές στροφές και πιο ομαλή απόδοση στις ψηλές. Να αναφέρουμε ότι ο κινητήρας αποδίδει 180 ίππους στις 3.500 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 430 Nm στις 2.500 σ.α.λ.

Φόρτωμα με άχυρα

Οι πίσω γωνίες της καρότσας είναι ειδικά ενισχυμένες για να απορροφούν την ενέργεια πρόσκρουσης σε περίπτωση μετατόπισης του φορτίου, ώστε να αποφευχθεί η πρόκληση φθορών στα πλευρικά τοιχώματα. Στο εσωτερικό της καρότσας βρίσκονται έξι άγκιστρα για την καλύτερη συγκράτηση του φορτίου. Από τα σημαντικά πλεονεκτήματα της καρότσας είναι το αυξημένο μήκος της στα 1.850 χιλιοστά προσφέροντας σημαντικές λύσεις για φόρτωση διαφόρων αντικειμένων. Το πλάτος της είναι 1.470 χιλιοστά το οποίο περιορίζεται ανάμεσα στους θόλους των τροχών στα 1.085 χιλιοστά. Στο πάτωμα της καρότσας χωρούν τρία δέματα με άχυρα, με τις διαστάσεις του κάθε δέματος να είναι, 1,10 μέτρα μήκος, 0,50 εκατοστά πλάτος και 0,40 εκατοστά ύψος. Επιπλέον, φορτώσαμε στο πάτωμα της καρότσας έντεκα πλαστικά τελάρα, με ύψος 0,29 εκατοστά, μήκος 0,53 εκατοστά και πλάτος 0,35 εκατοστά.

Άνετο εσωτερικό για δύο άτομα

Τα αναβαθμισμένα υψηλής ποιότητας καθίσματα προσφέρουν περισσότερη άνεση στον οδηγό και τον συνοδηγό. Η καλή δουλειά που έχει γίνει για την ηχομόνωση σε συνδυασμό με τα υλικά απόσβεσης κραδασμών δημιουγούν ένα ήσυχο και ευχάριστο περιβάλλον. Επίσης, οι αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες, στη δεξιά πλευρά του ταμπλό και κάτω από το υποβραχιόνιο, είναι αρκετοί για την τοποθέτηση διάφορων μικροαντικειμένων. Όσον αφορά τα δύο πίσω καθίσματα, λόγω των μικρών διαστάσεων παρέχουν στους επιβάτες περιορισμένη άνεση. Ωστόσο, χάρη στην αναδίπλωσή τους, μπορούν να φορτωθούν επάνω τους ακόμη και βαριά αντικείμενα.

Στο δια ταύτα το Mitsubishi L200 Club Cab διαθέτει όλα εκείνα τα σημαντικά στοιχεία που το κάνουν πράγματι «Ικανό για όλα», εντός και εκτός δρόμου, εξασφαλίζοντας παράλληλα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Επιπρόσθετα, ένα σημαντικό στοιχείο που πρόκειται να εκτιμήσει ο επαγγελματίας είναι οι αυξημένες διαστάσεις της καρότσας του στην οποία χωράνε αρκετά εμπορεύματα.

PreviousNext