Η Daimler Trucks θα έχει εμφατική παρουσία στην Έκθεση Bauma 2019, με δεκάδες οχήματα, από μικρά και μεσαία έως βαρέα οχήματα για τον κατασκευαστικό κλάδο.

Με το εύλογο σλόγκαν «Trucks@Work» οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά 22 μοντέλα από τα τμήματα Mercedes-Benz Vans, Mercedes-Benz Trucks, Fuso και «σπέσιαλ» κατασκευές πάνω σε πλαίσια Unimog και Zetros. Επικεντρώνοντας στα φορτηγά, μεγάλη έμφαση θα δοθεί στο νέο Actros, στη νέα επαφή του με το κοινό μετά την έκθεση ΙΑΑ 2018 και Transport Show της Αθήνας, αυτή τη φορά σε εκδόσεις για χωματουργικές εργασίες και εργοταξιακή χρήση. Το μοτίβο της παρουσίας της Daimler Trucks στην έκθεση είναι προφανές: να διαπιστώσουν από πρώτο χέρι οι επαγγελματίες ότι, αν κάποιος δραστηριοποιείται στον κατασκευαστικό κλάδο, δε χρειάζεται να κοιτάξει αλλού, καθώς «εδώ» υπάρχουν τα πάντα, από 3 έως 180 τόνους μικτού.

Τα Actros που θα υπάρχουν στις αχανείς αίθουσες της Bauma θα είναι δύο: ένας τράκτορας Actros 1846 LS 4x2, με μεταξόνιο 3700 χιλιοστά, με επικαθήμενη ανατροπή, καμπίνα StreamSpace cab, και κινητήρα OM470. Το έτερο Actros θα είναι ένα τριάξονο μονό φορτηγό 2546 L 6x2, με μεταξόνιο 4600 χιλιοστά, αφαιρούμενη ανατροπή της Meiller , καμπίνα ClassicSpace και κινητήρα 10,7 λίτρων OM470. Το νέο Actros είναι το πρώτο φορτηγό μαζικής παραγωγής που διαθέτει λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης ασχέτως ταχύτητας κίνησης. «Καρδιά» των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης του Mercedes είναι το Active Drive Assist (ADA) το οποίο, χονδρικά, μπορεί να επιταχύνει, επιβραδύνει και να στρίψει το όχημα (εντός των ορίων της λωρίδας) χωρίς να χρειαστεί να κάνει κάτι ο οδηγός.

Το ADA είναι στην ουσία μετεξέλιξη των Distance Warning Assist, Lane Keeping Assist and Emergency Brake Assist, που υπάρχουν και στο μοντελο της τρέχουσας γενιάς. Η διαφορά στο μοντέλο νέας γενιάς είναι ότι, τα δεδομένα (data) από τις κάμερες και τα ραντάρ επεξεργάζονται τώρα μαζί (data fusion) οπότε το νέο Actros μένει αυτόματα σε ευθεία πορεία και διατηρεί σταθερή την απόσταση με τα οχήματα εμπρός στον αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα συγκράτησης στη λωρίδα, το Active Lane Assistant, λειτουργεί χάρη στο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης Servowtwin και απαιτεί μόνο δύο προϋποθέσεις για να κάνει τη δουλειά του: η λωρίδα να έχει πλάτος μεταξύ 3,20 και 4 μέτρων και η διαγράμμιση να είναι καλή και ορατή και στις δύο πλευρές. Ακόμη κι αν ο οδηγός απενεργοποιήσει το ADA, το σύστημα συγκράτησης στη λωρίδα παραμένει ενεργό για να προφυλάσσει τον οδηγό από κακοτοπιές.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Απριλίου (372) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.